A Red Bull Racing és a Polyphony gondolata egyszerű volt: mi lenne, ha egy olyan autót terveznének, ahol nem kell figyelni a közúti szabályok korlátozásaira, s nem kell alkalmazkodni egyetlen versenysorozat limitációihoz sem. Vagyis egy olyan verdát, ahol pusztán a technológia képezi a határokat. Így született meg Adrian Newey versenyautó-tervező segítségével a Red Bull X1, ami egy brutális szörnyeteg.
Az együléses, üvegkupolás versenygép a japán sportautókra jellemző biturbó V6-os motorral megy, és egészen brutális, 1483 lóerőt pumpál ki 15 ezres fordulaton, ami mellé egy viszonylag szerényebb, 714Nm-es maximális nyomaték társul 12 ezres fordulat mellett. Mindez társítva a mindössze 545 kilós nettó tömeggel azt eredményezi, hogy az X1 végsebessége 450km/h felett van, s mindössze 1,4 másodperc (!) alatt gyorsul százra, ami papíron ugyan felülmúlhatatlan, de valószínűleg már az emberi test tűrőképességének határait feszegetné, mint ahogy a 8G-s kanyarodás is. Utóbbit egyébként úgy sikerült elérni, hogy ventillátorokkal szívják ki a levegőt a kocsi alól, így minden sebességen elképesztő leszorítóerőt tud produkálni a járgány. Ezt a technológiát egyébként egyszer próbálták használni a Forma 1-ben is, ám FIA gyorsan kitiltotta a dolgot.
A végeredmény persze mindent üt: Sebastian Vettel a suzukai pálya eddigi rekordját 20 másodperccel múlta felül a játékban.
Akit esetleg érdekel a dolog, vagy csak túlságosan unalmas az élete, és nincs hova mennie péntek este, annak bemásolom a sajtóközleményhez mellékelt technikai adatokat:
"X1 Prototype" műszaki adatok:
Méretek
Hossz: 4.75m
Szélesség: 2.18m
Magasság: 0.98m
Tengelytáv: 2.9m
Első nyomtáv: 1.85m
Hátsó nyomtáv: 1.78m
Az autó tömege
Nettó tömeg: 545kg
Bruttó tömeg: 615kg
Motor
3000cm3 V6 Twin Turbo motor (közvetlen befecskendezés)
Maximális teljesítmény: 1106.0kw(1503.8ps)/15000rpm *1483LE
Maximális nyomaték: 714.1Nm(72.9kgf*m)/12000rpm
Felfüggesztés
Aktív felfüggesztés
A ventillátor által előállított leszorító erő
Maximális teljesítmény 9800N(1000kgf), = 1.63G
A szárnyak miatti leszorítóerő a sebesség függvényében/Venturi hatás
100km/h: 1044.7N, (106.6kgf) = 0.17G
200km/h: 4181.7N, (426.7kgf) = 0.69G
300km/h: 9412.9N, (960.5kgf) = 1.56G
400km/h: 16732.5N, (1707.4kgf) = 2.78G
Teszt kalkuláció: kanyarodási G 300km/h-nál
Gumiabroncsra nehezedő nyomás: Egyenlő 4.19G (=Gravitáció 1.00G+ventillátor által előűllított leszorító erő 1.63G+szárny által előállított leszorító erő 1.56G)
Gumiabroncs sűrlódási együtthatója: μ=1.97 (alap μ=2.16, a modell 91,5%-os csökkenést használ nagy terhelés esetén)
Az abroncsokra nehezedő kanyarodási G: 8.25G (4.19 * 1.97)
Gyorsulás
0-100 km/h: 1.4s
0-200 km/h: 2.8sec
0-320 km/h: 6.1sec
Maximális sebesség: 450km/h fölött
http://www.youtube.com/watch?v=fw2wEPtwH-w&feature=related
mivel az autot ugy tervezték,hogy a régi az F1-ben betiltott rendszerek is benne vannak.tehát ezt az autot a valoságban is meg tudnák építeni és ilyen lenne.
A nov5.-ei megjelenés reális még? Amúgy engem nem zavar ha egy játék csúszik (mámint a megjelenéssel) mert inkább csinálják meg rendesen. Az NFS-ek is azé lettek sz*rok, mert minden évben kidobtak egy részt, sokszor csak silány másolatait előző önmaguknak. :(
Nem gyönge autó.
ez is onnan lett kikopizva...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.