Az okostelefonokra írt játékok történetében talán nincs is még egy, ami ilyen gyorsan ekkora sikert ért volna el mint az Angry Birds. Egy évvel ezelőtt indultak el a mérges madarak iPhone-on, idén szeptemberben pedig Symbianra, októberben Androidra is megjelent a játék és ez idő alatt összesen 30 millió okostelefonra telepítették fel. Egyelőre az eredeti iPhone-verzióból fogyott a legtöbb, ami 12 millió felhasználót jelent, ők a programot 99 centért tölthették le. Androidon még csak 7 millió felhasználóhoz jutott el a játék, ott viszont egy ingyenes, AdMob reklámmal támogatott rendszerben érhető el.
Az összes platformot figyelembe véve az emberek napi 65 millió percet töltenek Angry Birds-özéssel, s a játékot egyszer letöltők 80 százaléka vissza is tér, s újra és újra letölti a frissítéseket, új pályákat. Ebből a szempontból az iPhone-változat elsőre jobban teljesít, de az Androidon, illetve a Symbianon futó, reklámokkal támogatott változat hosszú távon többet hoz a konyhára - a fejlesztőcég a Rovio szerint év végére már havi 1 millió dolláros bevételt érnek el ez utóbbival. A bevételek itt nem a letöltéskor keletkeznek, hanem a játék életciklusának egésze alatt.
Az Angry Birs androidos és symbianos verziója jó példa arra, hogy reklámokkal támogatott ingyenes termék, amely a weben nagy sikert aratott, az okostelefonokon is működik - a teljes cikket a HWSW-n olvashatjátok el!
Előre is kösz az infokat.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.