A Turn 10 összeállít a Pirelli gumiabroncs-gyártóval, annak folyományaként, hogy megalkossák a legkorszerűbb szimulációt minden abroncsot figyelemmel kísérve, vizsgálva a tapadást és a csúszást a különböző versenykörülmények között. Ugyan kevés játékos fogja észrevenni a különbséget az előző rész és a Forza 4 között, de a hardcore arcok minden bizonnyal értékelni fogják a pontosságot.
A fejlesztők nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a valóságban is megtalálható versenypályák aszfaltcsíkja centiméter pontosan ugyanúgy nézzen ki a játékban is. Két-három napig kibérelték a helyszíneket, ahol több terabájtnyi videót és képet lőttek, az útfelület belső, középső és külső részeit is feltérképezték GPS segítségével. Az így kapott adatoknak megfelően kerül a Forza 4-be a pálya, mindezt megkoronázzák az apró jellegzetességekkel, mint a legapróbb kátyúk, hibák, melyek mind-mind megtalálhatóak lesznek a játékban is.
A Forza 4 támogatja a Kinectet is, ugyan korlátozott funkcionalitással, melynek segítségével körbejárhatjuk a kiszemelt autót, beleülhetünk. De ebben még nem merül ki a mozgásérzékelés: az arcade mókára hagyatkozóknak lehetőségük lesz fantom-kormánykerékkel irányítani a verdákat, a profibbak számára jól jön a szenzor fejkövetése, tehát ahogy mozgatod a buksidat, úgy tudsz nézelődni is belső nézetben.
A Turn 10 saját bevallása szerint még csak felülről karcolgatja a Kinectben rejlő lehetőségeket, de majd pár éven belül hihetetlen interaktív szórakozásban lehet részünk. Egy vérbeli autós címtől, mint a Forza 4 bőven elég a head-tracking.
A magát GT5-verőnek nyílvánított Forza Motorsport 4 várhatóan ez év őszén látja meg a napvilágot.
Fel kellene fognod, hogy ez egy konzol, és ez a játék 100szor igényesebb lesz mint akármelyik Pc-s szim, de ez persze azzal jár, hogy horror drága a fejlesztése. Éppen ezért a játékba olyan funkciókat/könnyítéseket is beépítenek ami szélesebb réteg számára is játszhatóvá teszi. Ennek egyetlen oka, hogy sokat kell belőle eladni, hogy megtérüljön a befektetett összeg. Viszont a játékban ezek a funkciók kikapcsolhatók, így a hardcore szimesek is megkapják a maguk játékát. Egyébként a kinect-et biztos fogom használni az autó körbejárásánál, ez tetszett a bemutatón.
Egyébként egyetértek a hszeddel. A 3-at anno volt szerencsém kipróbálni és eléggé bejött kormánnyal stb. :) Ha azt a grafikán kívül is tovább tudják csiszolni az elég jó volna! :)
Vagy ez is csak ilyen marketing-rizsa, és lényegében a "szebb" kocsikat értik alatta?
Nem értem, miért fejlesztenék pl a csúszást, gumi-út viszonyokat, ha úgysem realisztikusra csinálják (sokan az első kanyarig se érnének el egy 500 lóerős géppel neadj'isten egy Ferrarival kipörgésgátló nélkül, főleg nem analóg karral)
Én speciel egy igazi komoly versenyjátékért egzotikus verdákkal és hosszú, fejlődő játékmenettel, még boxot is vennék.
Alapok megvannak, ezt finomítva ütős kis gamet foknak kidobni, immáron a 4.-et a GT4 megjelenése óta, míg a másik oldalon a diszharmonikus GT5 árválkodik, ez sem elhanyagolható
Szerintem kár vitázni, hogy a PC, vagy a KONZOL e a jobb, mert más szemszögből nézitek a dolgot!!! ( Ez örök vita marad!!!)
Visszatérve a FORZA 4-hez, én annyit tennék hozzá a cikkhez, hogy nagyon remélem a fejlesztők nem felejtik el azokat az apró dolgokat amitől igazán joó egy autós játék, gondolok itt arra, hogy Box személyzet legyen, rendes gumikopás (ami már a Forza 2-ben is volt!!) reális fizika, dinamikus időjárás, több megbízhatósági verseny, és a visszajátszásoknál be lehessen beállítani, hogy legyen fix kamera (Ne a kocsi körül forogjon 1 méterre) és közben az érdekes szituációkat nem látom!!
Remélem, hogy a cikkben leírtak igazak, és nem megint csak a grafikára gyúrnak!!!
http://www.youtube.com/watch?v=HNDfBeBsu3s&feature=related
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.