A Gothic-széria első három részével hírnevet szerzett német fejlesztőcsapat a Jowooddal való szétválás után új frencsájz alapjait fektette le a Risennel: a szerepjáték jól muzsikált, a folyatatás készültét a minap jelentették be immár formálisan is. A Risen 2: Dark Waters stílusa több szempontból is emlékeztet a karib-tengeri kalózos atmoszférára, de a trópusi légkor csupán színesíti a népszerű fantasy univerzumot. Nagyfelbontású képek is vannak már, csekkold őket!
Ismét a Risen első részének névtelen hősét irányítjuk majd, aki most egy apró halászfaluban, Calderában tengeti mindennapjait. Egy nagy terhet cipel a vállán, ő viseli az "inkvizítorok szemüvegét" - hogy ez pontosan mit jelent, arra a történetből fogunk rájönni. A játék több szigeten játszódik majd, ahová számos inkvizítor tette be a lábát. A sztori sokkal összetettebbnek ígérkezik, mint eddig, választásaink többféle következménnyel járnak majd. Rajongóknak jó hír, hogy ismerős arcokkal, mint Carlos és Gregorius Steelbeard is összefuthatnak.
Ami biztos, hogy nem Faranga egyik trópusi szegletében kalandozunk, a kalózos atmoszféra új löketet ad a témának. A szigetek között hajóval közelkedhetünk, s bár arról még nem szól a fáma, hogy saját lélekvesztőnk lehet-e, de mi örülnénk neki. A játék címéből is kiderül, hogy a tenger igen veszélyes, többféle tengeri szörny is otthont talált benne, sőt akár még a hajókat is megtámadhatják. Akik nem szeretnek vitorlázni, azok számára a gyorsutazás (kezsüel) lehetősége adott. A szigeteken egyébiránt eltérő éghajlati zónák uralkodnak, melyekhez igazodnak a különböző vadonélő szörnyetegek. A technikai vívmányok a Risen 2-t se kímélték, megjelentek a puskák és az ágyúk a távolsági fegyverek között, de a varázslatok persze megmaradnak.
A képzettség-rendszer voltaképpen ugyanaz, mint az előző részben, persze új skillekkel kiegészítve. A világ sokkalta realisztikusabb, mint korábban, de az úton-útfélen megtalálható misztériumok, felfedezés nem marad ki köszönhetően annak, hogy a bejárható terep sokkal nagyobb lesz, mint az előző részben, valamint a mellékküldetések is összetettebbnek ígérkeznek.
A karakteranimációkat nem kézzel dolgozták ki, hanem motion capture segítségével, az NPC-k és a szörnyek sokkalta részletesebbnek ígérkeznek. Bump Mapping feszül a környezeti elemeken, a felhők is realisztikus megvalósítást kapnak az égbolton, valamint az arcmimikára is erősen rágyúrtak a srácok. A technikai vívmányok talán legfontosabb eleme az, hogy nem lesz töltési idő a szigeteken, de általánosan is csak kevés töltési idővel számolhatunk - a láthatatlan falakat végre kiszedték a játékból, ez már hivatalos. Végre!
Az NPC-k egymással is beszélgethetnek, amire célszerű odafigyelnünk, mert pl. olyan dolgokat hallgathatunk ki, hogy az egyikük hova rejtette a kincsét, amit aztán megkereshetünk. Éjszaka más szörnyek lesnek prédára a vadonban, mint nappal. A gnómok visszatérnek, ahogy a Minecrawlerek is az új remségek mellett. Azért a "normál" vadak is - pl. vaddisznók és majmok - megtalálhatóak lesznek az éghajlattól függően.
Ami a legszebb az egészben, hogy a bejelentéssel viszonylag sokáig vártak, hiszen a Risen 2 már 80 százalékban kész van, jelenleg az audio-munkálatok vannak hátra, így talán még ez évben megjelenhet PC-re, Xbox 360-ra és PS3-ra.
Azért várom, még ha az első rész nem is tetszett annyira :)
Szerintem is varos jatek, hajra Piranha Bytes !!! ;-D
Nem vennék rá mérget hogy a hajós részek valóban olyanok gizdák lesznek, de remélem nem csak egy quick-time evetes videóval fogunk találkozni, hanem rendes harcot vívunk a tengeri szörnyek ellen!
Lehet ki kéne próbálnom az első részét, hogy jobban képben legyek. :D
Első rész valami kik*rt jóra sikerült, mind hangulatban, mind játékmenetileg...
Remélem, ez csak jobb lesz.. Nagyon vááróós!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.