GDC 2011: Miért törölték a PC-s Alan Wake-et?

  • Írta: zoenn
  • 2011. március 4.
  • Érdekesség
Link másolása
Habár tegnap a Remedy főnöke, Markus Maki és a fő programozó Olli Tervo hosszasan mesélt a GDC-n az Alan Wake hat éves fejlesztési ciklusának részleteiről, továbbra is mereven elhatárolódnak attól, hogy megosszák velünk a PC-s verzió törlésének okát.

A tegnapi visszaemlékezés kellő táptalajt biztosított volna arra, hogy az eredetileg PC-re és Xbox 360-ra bejelentett Alan Wake miért csak a Microsoft konzolját részesítette kizárólagos előnyben, és hol maradt a másik verzió.

Akár hiszitek, akár nem, elsőre nagyon is beletört az addig csak PC-s fejlesztésre szakosodott Remedy bicskája az Xbox 360-ra való programozásba. A Max Payne konzolos verzióinak jelenléte ne tévesszen meg bennünket, hiszen azokat a portokat a Rockstar készítette. Ennek ellenére és sok más fejfájást leküzdve - ideértve az engine optimalizálását, valamint azt, hogy sutba dobták a sandbox játékvilágot - mégis révbe ért a finn csapat. Maki büszkélkedett is azzal, hogy olyan korrektre sikerült az Alan Wake, hogy a sztorit kibővítő DLC-n kivül nem volt szükség tényleges hibajavításokra sem.

Majd feltették a kérdést, hogy miért maradt le a PC-s verzió, Maki így válaszolt:

"Nem igazán látom értelmét annak, hogy ezt megvitassuk. Mondhatjuk, hogy ez egy technológiai kihívás, aminek nem feleltünk meg Finnországban."

22.
22.
Vendu
#20: Meg még PC-re is szükség van internet meg munka miatt, de még mindíg jobb ilyenre költeni a pénzt mint képregényre; 800Ft 30 OLDALÉRT. RABLÁS!
20.
20.
Neo1989
Ez egy nagyon egyszerű üzleti fogás az a lényege hogy ha mindennel akarsz játszani mindig, vegyél xbox 360-at meg ps3-at is .
A pc-t direkt nem mondom mert ami megjelenik az előző 2-re az pc-re is de a pc-t állandoan kell fejleszteni úgy hogy az előző 2 jobb játékra .Kivéve persze mondjuk az Nfs world-őt .
19.
19.
Mortician
#15: Microsoft a kiadó, szerinted? Annyi esélye van, mint egy X360-as Heavy Rain-nek.
16.
16.
Vendu
#4: "És hozzáteszem nagy szó, hogy loccsantós, gusztustalan, szörnyes, mutáns, testrészek hullanak, hányinger keltő dolgok NÉLKÜL érték ezt el.."

Nagyon jót mondtál, ugyan ezt érzem például a Batman Arkham Asylumnál, abban nincs egy csepp vér sem mégis nagyon ott van az a játék. Nem igaz, hogy csak vért lehet eladni.

#7: "Azóta is sajnálom, hogy nem boxot vettem anno, hanem gépet fejlesztettem"

Én meg utálóg már bánom, hogy PS3-at vettem mert nem használom ki, csak konzol exklúzív meg multiplatform játékokkal játszom rajta. Egyetlen egy példa van rá a GT5. A Boxos excluzivok sokkal jobban bejönnek nekem. Csak félek attól a vörösledtől. Lehet az ellen valamit tenni?
15.
15.
mnmn1
Ps3-ra semmi akkor semmi esélye sem lesz ugye?

Sajnálom a fejlesztőket hogy ilyen jó játékot hoztak össze csak a lóvé nem jött..
13.
13.
bsg09
Pedig a Microsoft tavaly nyáron megmondta, hogy lcd-n élvezetesebb az AW mint monitoron. Az már más kérdés, hogy az év epic fail indoklása volt...
9.
9.
dzsiádzsó
Hááát ha 6 évig fejlesztették az elég rossz, mert akkor minden egyes játékba töltött órám egy évbe került neki!
Nem mondom minőségi munka, de egy vicc volt a lezárás, meg hossza is! Így tényleg nem kell patch, mert nincs mit javítani egy pár órás darabon!

Persze tényleg kis csapat, és tisztelni kell őket, és a hogy burkoltan fogalmazták, ők kevesek a sanbox-hoz, kevesek a multiplatformhoz! Ha pedig ez így van akkor eszük ágába nem lesz a programozásba még nehezebb ps-re, vagy a warezből ki se látszó eladásokat alig produkáló PC-re fejleszteni, ez ilyen egyszerű...
4.
4.
szmarcco
Meg kell mondjam az EGYIK LEGNAGYOBB GAME Xbox 360-ra!!!!!!!
Nem is értem miért csak annyi ment el belőle! Első napos vétel volt, és a klasszikus Resident Evil 1-2 óta nem játszotta még csak hasonló játékkal sem!!!!
És hozzáteszem nagy szó, hogy loccsantós, gusztustalan, szörnyes, mutáns, testrészek hullanak, hányinger keltő dolgok NÉLKÜL érték ezt el...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...