Crysis 2 - nehéz volt a multiplatformmá válás

  • Írta: zoenn
  • 2011. március 21.
  • Érdekesség
Link másolása
A Crytek leült egy kicsit dumcsizni a GameShark magazin munkatársaival, ahol a játék producere, Nathan Camarillo számos kihívásról beszélt, melyeket a multiplatform fejlesztés állított fel számukra. Egy korábban csak PC-s címeken dolgozó csapat szinte mindent a nulláról kezdett.

Camarillo elmondása szerint ugyan maga a PC-re való fejlesztés sem könnyű, ám ha új engine-jükkel meg akarják hódítani a konzolokat is, akkor különösen nagy fába vágták a fejszéjüket.

"Darabokra szedtük a CryEngine 3-at és újra összeraktuk, hogy a motor multiplatform erőforrássá váljon. Ez egy nagy falat volt számunkra, különösen az, hogy egyszerre készítsük magát a játékot, s közben az alatta dübörgő motort is. Csak a PC-s verzió esetében hat fő különböző specifikációt kell figyelemmel kísérni, melyek további 170 különböző változóból tevődnek össze. A színfalak mögött különböző előírásokat fektettünk le ennek érdekében."

A producer hozzátette: "Figyelemmel kellett kísérnünk a széles spektrumú konfigurációkat, hogy valóban kihasználják a legújabb hardvereket. Tudom, egy csomó negatív előérzés övezi a DRM védelmet. De vajon mit kellene tennünk? Bár apró kényelmetlenségeket okozhat mások számára. Ha játszom egy játékkal és DRM van rajta, lehet, hogy észre se veszem. Szóval ez olyasmi, amit a jövőben figyelemmel kell kísérnük."

Camarillo tehát nem zárkózik el a manapság játékos körökben köpködött DRM-től, de ezt úgy próbálják kompenzálni a Cryteknél, hogy a lehető legkevesebbet vegyük észre belőle.

Kaptunk egy több, mint negyedórás gameplay felvételt a héten megjelenő Crysis 2-ből, mely a játék elején látható eseményeket vonultatja fel. Erősen spoileres, de legalább meggyőző az Xbox 360-as változat is:

56.
56.
Quent1n
#55: Jobb ha felkészülsz, mert már a Demo grafja se olyan nagy eresztés. Hangulatos ez tény de már nem olyan mint anno volt, hogy gépet kell hozzá venni. Ők is beálltak a sorba. Konzol = tuti bevétel.
55.
55.
Imádtam az elsőt és nem örülök a multiplatformosodásnak, mert úgy látszik kezd beletörni a Crytek bicskája. Az, hogy konzolon kaptok egy butított engine-t nem is nagyon érdekel (sorry, nem az én problémám :) de remélem ez semmilyen hatással nem lesz a pc-s verzióra, mert az első nagyon jó volt és bármilyen nemű visszalépés ELFOGADHATATLAN!

A Directx 11 hiánya meg egyenesen botrányos, direkt azért vettem annó ATI- kártyát, mert akkor az NVIDIA egyszerűen nem gyártott csak 10.0-ást!

Az látszik nagyon, hogy azok a részek amiket a motor dinamikusan kezel (fények, particle effektek, növényzet) az mind szép. De a pálya statikus részei, amit a designerek, modellerek csináltak az elnagyolt, néhol csúnya, mosott és igénytelen. Remélem ez csak a konzol port miatt ilyen és pc-n nem lesz ennyire szembetűnő!

Igazán szomorú kezdek lenni, mert egyre inkább azt érzem, hogy a konzolok felé való nyitás miatt a Crysis2 nagyon nem az lett, mintha exkluzív cím maradt volna. :(((
54.
54.
Gumiember
Jó nagy szívás az egész! Minek adják ki 21.-én ha 24.-én fogadja el a kódot??
53.
53.
Samu
#50: Igen,a ruha kaméleon,van árnyék is,és közelről le is bukunk vele szemtől szemben főleg,ráadásul a lépteket is meghallják.Erre később lesz "tuning" a ruhához,hogy hallkabb legyen a lépésünk.Az AI elég buta,néha megáll egy fedezék mögött és helybenjár,ja és néha felrobbantgatják magukat a saját gránátjaikkal...Graf.:a golyókat felfogják a falak,de a pályájukat tovább rajzolja,így fedezék mögött olyan mintha a fülem mellett húznának el a golyók.A fegyvereken még nem jöttem rá,hogy lehetne összeválogatni a cuccokat:van egy jó hangtompítós scarabom,meg egy távcsöves,de nem tudom rákombinálni mindkettőt ugyanarra a karabélyra.csak a rajtalévő extrákat lehet ki/be kapcsolni,úgyhogy viszem mindkettőt,és így más fegyver nem jön...
Ettől függetlenül a játék,nagyon jtetszik,a ruha és a taktikázás miatt,még ha magányosan is nyomjuk a sztorit!
52.
52.
nincstelen
#49: A láthatatlanságot vedd úgy, mint ha egy láthatatlan köpönyeg lenne rajtad. (Tiszta Harry Potter) Csak áttetsző vagy és nem áthatolhatatlan. Vagyis a napfény EGY része áthatol rajtad, de a többi árnyékot vet.

#50: Az AI -tapasztalataim szerint- nem veszi észre az árnyékot.
51.
51.
aludttej
#49: nem tudhatod hogy viselkedne egy ilyen ruci a valóságban :D
50.
50.
Teuton
#49: Gondolom arról van szó hogy nem átlátszó lesz, csak a hátteret másolja a ruha, kaméleonhoz hasonlóan.

Azokhoz akik játszották a single-t, volna két kérdésem: Ai észreveszi az így vetett árnyékot? Másik: fegyvert lehet úgy személyre szabni mint az egyesben, vagy az lesz mint a CoD-oknál hogy minden kiegészítő rá van ragasztva a fegyverre és úgy kell cserélgetni?
49.
49.
Zauder
1:03 Álcázva árnyékot vet a csávó... O.o
48.
48.
Teuton
PC-s multi demóban nem tapasztaltam bugokat, de lehet csak azért mert nem játszottam sokat vele, eddig lehetett összesen 8-10 (más egy nap alatt letud ennyit). Élvezni meg lehet csak azért élveztem mert nem sokszor multiztam és kivételesen jól esett a dolog, egy vén multis-motoros lehet lehúzná a dolgot. Ergó, minden amit elmondtam egyéni vélemény.

U.i.: egy modder összefűzné a kommentjeimet, ne lógjanak így füzérben? ^^"
47.
47.
zsomi60
kihajolás van , singleben legalábbis......ha elbujsz egy tárgy mögé alapból megjelenik....és ki lehet hajolni
46.
46.
Teuton
#42: Konzolosoknak biztos jó lesz, pécéseknél már egyéntől függ, én a régit kicsit jobban szeretem a kifogásolt részeknél, de még így is élvezetes volt számomra a multi.
45.
45.
Teuton
#42: Ha csak külcsínt kérdezed akkor azt kell mondjam hogy nagyon szép, határozottan jól fest úgy is mint összkép és részleteit tekintve is.
44.
44.
Klose.11
Hát nekem nem tetszik az Assassins Creed Brotherood nagyon gyenge game.. És elég Könnyű is.. Pedig nem Easy-n nyomtam .. Erről meg csak annyit hogy CoD Jó játék.. És az Ubisoft adhatna már ki egy inőségi Cuccot.. Mert ezek egysem minőségi..
43.
43.
Teuton
#40: Természetesen nem, csak annál kettőnél gyanakszok rá ahol írtam. A kihajlásnál azért gyanítom ezt mert a csak PC-re írt első kettőnél még volt ilyen, de a konzol to PC GoW setében egér mozgatásával hajolt ki csak, és nem külön gombokkal kellett csinálni. (gyanítom hogy kontrolleren nincs elég gomb az ilyen apróságoknak).
A páncélosnál nem vagyok biztos a gondolatban, inkább csak egy sejtés, így akarták gördülékenyebbé tenni a vért használatát a konzolosoknak: gépen könnyen megy a "lenyitom a menüt és gyorsan üzemmódit váltok", de kontrollerrel szerintem már lassabb lenne, és ez nehezebb szinten lehet hogy öngyilkossággal érne fel a csatamezőn (azzal meg az akció fulladt volna le ha ugyanolyan lenne a menü mint az egyesben a PC-n de a konzolosok kedvéért megállna arra az időre a játék, na meg multiban el se lehetne sütni így időmegállítósan).
42.
42.
shatterhand
#39: szóval akkor most jó vagy nem jó?
szép vagy nem szép?
40.
40.
Berencsit
#39: most összefoglaltál mindent. ;) és jol is csináltad. De, tényleg minden a konzol hibája? :)
39.
39.
Teuton
PC-s multi béta alapján:
jó: mozgások sokkal folyamatosabbak, egy fél pillanatig se látni rajta hogy multi gáma lenne, felugrik a tetőre meg minden frász, textúrák részletesek ahogy megfigyeltem őket
rossz: nincs kihajolás (konzolport következménye), páncélhasználat nem egyszerűsödött hanem butult (konzolport következménye), páncél módban fogy az energia akkor is ha nem lőnek (simán logikátlannak tartom), az oly nagyban beharangozott DX11 úgy kimaradt hogy az szégyen, két generációnyit ugrott a minimum követelmény csak hogy beletuszkolhassanak pár újabb alapnak beállított grafikai ficsőrt a játékba, fegyverválaszték még mindig szegényes (egyéni gámer probléma)
37.
37.
zsomi60
ezt a videót nem a crytekék adták? :D
36.
36.
Elegost
annyira nem néz ki rosszul. de aki játszik az most játszik először FPS-el. igen lelassult gondolkozása van. meg kicsit gáznak találtam hogy mindent stealth-be akar megoldani. ő az a játékos aki a multiba a sarokba ül láthatatlanul. bocsánat de meg van róluk a véleményem. meg ha már videjót rak fel akkor vhogy próbálhatott volna látványosabban játszani
35.
35.
gucho
sajnos az AI sokszor csinál butaságokat, van ahol rettenetesen buta, van ahol rettenetes brutális, engem például zavart, hogy a vége felé az idegen lények nagyon gyorsan mozogtak stb.
34.
34.
Yagami Light
Én a Box verzióval játszom, de még nagyon az elején vagyok. Még csak ismerkedem a játékkal, mert a korábbi részéhez nem volt szerencsém. Alapjába véve egyáltalán nem rossz játék. Tetszik ahogy taktikázni kell benne, a ruhának a képességei is tetszenek, a grafika nagyon szép(még xboxon is).
Ami nem tetszik benne, az az, hogy szinte 50%-ban az fps 25 alá csökken, nagyobb robbanásoknál pedig már azt kell, hogy mondjam szaggat a játék.
Ezt még talán meg is lehetne szokni előbb-utóbb, de ami még plusszban nagyon zavaró, hogy szinte az orrod előtt jelennek meg bizonyos tárgyak, tehát későn tölti be a játék. Ez a jelenség más játékoknál csak távoli helyeken jelentkezik(ami annyira nem szembetűnő), de itt a "semmiből megjelenések" gyakorlatilag az ember orra előtt zajlanak. Ez különösen azoknak fog zavaró lenni, akiknek HD TV-jük van. Akkor ahhoz képest, hogy alig játszottam még vele, már 2 bugot is láttam. Az egyik, hogy az ellenfelek egyszerűen beleesnek a falba mintha hologram lenne, a másik meg, hogy a háztetőről egy-két emberke simán lesétál úgy, hogy egyszerűen a levegőben marad. Pedig csak max fél órát nyomtam vele. A Crytek ha jól tudom, azt nyilatkozta, hogy majd megcsinálják a legjobb játékot. Hát azt kell, hogy mondjam nem sikerült, de ettől még nem rossz.
33.
33.
Berencsit
#30: hát igen. még bármi megtörténhet, bár szerintem mi Pc-sek nem fogunk nagyot csalódni. már maga a helyszín is jobb, bár ez nem csak a Pc-seknek kedvezőbb.. :) sokkal jobb 1 nagyvárosban menni, mint egy szigeten. :D bár ez szerény véleményem... :)
32.
32.
Jackie Estacado
Hát ez néhol vmi. iszonyatosan ronda,főleg az a kódzáras ajtó.
31.
31.
zsomi60
gyerekek sírok, megint nekiálltam kicsit de vissza is jöttem, mert majdnem sírógörcsöt kapok:
Mesélem a sztoryt....ablakból figyelek cloak módban....3 katona sétál fel egy vizparti raktárnál a lépcsőny....odanyomok egy gránátot hogy felém jöjjenek, egyszerű céllal, szépen leszedjem öket sniperrel....elis indulnak, erre az utolsó eldob egy gránátot pont az előtte lévő társai lába alá, ami még hagyján de észre sem veszik.....közben a 3. elkezd futni hogy gránát, de nem ellentétes irányba, hanem a gránát felé....és csatt saját magukat kinyirták, mindhárom megpusztult úgy hogy hozzájuk sem értem......gyerekek ez miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii???? nemtérek magamhoz, ez a crysis2? remélem ez nagyon a véletlen műve és több ijennel nem találkozok.....kár hogy nem tudtam rögziteni nektek...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...