Ehhez persze először érdemes pár szóban beszélni az L.A. Noire technológiájáról. A Rockstar ezt MotionScannek hívja, s a lényege nagyon egyszerű: szimplán "beszkennelik" egy élő színész arcának mozgását, amit a játék motorja egyszerűen csak "visszajátszik". A probléma, hogy a valóságból felvett mozgást az animátoroknak utólag át kell alakítani olyan formába, hogy azt a játék motorja megfelelően tudja megjeleníteni. Az eredmény tehát eléggé valósághű lesz, de sok benne az emberi hibalehetőség, s persze minden játékbeli jelenetet el kell játszania egy valódi színésznek, ami meglehetősen drága dolog.
Ezzel szemben a Remedy technológiája arra épül, hogy a színészről készült szkenneket csak kiinduló pontnak használja; ehhez fél milliméteres pontossággal felveszik a színész arcát, akit 64 különböző arckifejezés eljátszására kérnek fel, ennyiből ugyanis minden emberi érzelem kifejezhető - legalábbis John Root, a vezető animátor szerint. S ha valaki, akkor valószínűleg ő érti a szakmáját, hiszen ő hozta létre az egész rendszert, s előtte szintén vezető animátorként dolgozott a Disneynél, az id Softnál és az Epic Gamesnél.
Miután felvették a színész különböző arckifejezéseit, az arcának egyes paramétereit különböző csúszkákkal állítgathatják, így bármilyen animációt létre tudnak hozni. Ezzel tehát gyakorlatilag egy igazi színész arcát tudják állítgatni valós időben, amit utána bármilyen szituációhoz, vagy jelenethez hozzá tudnak igazítani, nem kell mindet külön előre felvenni, ahogy látjuk azt az L.A. Noire esetében.
A rendszer tehát nagyon hasonlít ahhoz, ahogy a Weta Digital annak idején életre keltette A Gyűrűk Ura különböző digitális teremtményeit, az élen persze Gollammal, aki egy hasonló technológiának köszönhette, hogy gyakorlatilag valódi színészeket megközelítő arcjátékra volt képes.
Szegény L.A. Noire még meg sem jelent, de már minden konkurencia azt állítja, hogy jobb technikával rendelkezik. A múltkor David Cage, a Heavy Rain vezető fejlesztője mondta, hogy az L.A. Noire technológiája igazából zsákutca, most pedig a Remedy állítja, hogy már ők is jobbat csinálnak.
és úgy, mint most pl. az AMD vagy az nVidia esetében, sorra jönnek majd az újabb technológiák, szinte már presztízs kérdésből lázasan próbálják túlszárnyalni egymást buhaha...
A jó hír, hogy hamar elterjed minden játékban és nem lesz többé kamu tátogás.
Ez lehet, hogy jól néz ki egy átvezetőben, de a fegyver mögül csak a Duke Nukemben látszik pisálás közben :)
Az Alan Wake-be szinte minden jó volt, csak a mimika nem. Az nagyon gyérül volt megcsinálva.
Egyébként szerintem először tettekkel kéne bizonyítani és majd csak utána lehet kritizálni a másikat (de csak akkor, ha mégis jobban sikerülne nekik).
A Rockstar mindenesetre már bizonyított. Legalábbis ennyire valósághű mimikával játékban még nem találkoztam. Úgyhogy fel van adva a lecke és amíg nem sikerül ezt túlszárnyalni addig az a minimum, hogy pofa be.
Az, hogy a Remedy még nem mutatott semmit a technológiából, bizonyára azért lehet, met ennek az új(abb) módszernek a kitalálása némpileg több időt vehetett igénybe, mint a Rockstar féle eljárás.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.