A kiotói Ritsumeikan Egyetem szemináriumán Inafune-szan elárulta a hallgatóknak, hogy a Capcom először elutasította a Dead Rising és a Lost Planet terveit és csupán a nagy szerencsének köszönhető, hogy végül igent mondtak. Ezzel két sikeres frencsájzt is tudhattak magukénak, s jó példát mutattak a többi kiadónak is, miszerint nem kötelező mindig csak a bejáratott címekre koncentrálni.
A Capcom vezetőségében a kockázatot szerették volna minimalizálni, felállítottak egy szabályt, amely szerint a kiadó játékfelhozatalának mintegy 70 százalékát a folytatások tették ki, míg a fennmaradó 20-30 százalék tartalmazta csupán az új címeket. A gyakorlatban ez úgy működött, hogy a cég fejesei majdnem minden tervet elutasítottak, amely egy új frencsájz alapjainak lefektetése lett volna.
Inafune fel volt készülve az elutasításra, így a Lost Planetet és a Dead Risingot mindaddig nem mutatták be a menedzsmentnek, míg biztosak nem voltak a dolgukban. Folyton halogatták a prezentációt, egészen a végsőkig.
Nem tett jót a Lost Planet renoméjának, hogy 400 százalékkal lépte túl a fejlesztés tervezett költségvetését, s csupán az úriember rátermettségét bizonyította, hogy meggyőzte a fejeseket a project jövőbeli sikeréről, és tudtak előrehaladni.
De ez a lépés és a két játéknak adott zöld út mentette meg a Capcomot, hogy évekre előre képesek voltak anyagi biztonságot teremteni maguknak, világszerte milliókat adtak el a két frencsájzból, és a cég részvényei stabil árfolyamot tudtak hosszú ideig felmutatni.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.