Bár tény, hogy a PlayStation Network ellen végrehajtott hackertámadás kavarta a legnagyobb port, hasonló akciók már korábban is előfordultak természetesen, maguk a Guild Wars játékosok is áldozatul eshettek már accountlopásoknak.
Tavaly májusban a Norton vírusírtó programcsaládot fejlesztő Symantec jelentette be, hogy egy olyan szerverre bukkant, amelyik 44 millió lopott MMORPG-hozzáférést tárol - köztük volt 2 millió NCsoft, így többek között Guild Wars account is, igaz, akkor a hackerek egy trójai vírus segítségével tudták meglovasítani az adatokat az óvatlan felhasználóktól, és nem direkt támadást intéztek a kiadó hálózata ellen.
A Guild Wars 2 dizájnerei, Eric Flannum és John Peters most az IncGamersnek adott interjúban árulták el, hogy a második rész fejlesztésekor fokozott figyelmet fordítottak a biztonságra, ezek a kérdések magas prioritást élveznek a fejlesztés teendői között. Bár konkrét részleteket még nem árulhattak el, azt megjegyezték: külön biztonsági csapatot állítottak fel, és egy csomó biztonsági funkciót vezetnek be a hackertámadásokat elkerülendő.
Érdekes egyébként, hogy míg anno a Guild Wars, a City of Heroes és a Lineage 2 hozzáférésekből összesen 2 milliót loptak el, addig a jóval nagyobb játékosbázissal rendelkező World of Warcraft accountokból mindössze 210 ezret.
Mondjuk más tészta, hogy az agyon promózott sárkány fight-nál amikor ~100 ember + a sari van a monitoron, az sok jóval nem jár :D
ps: Blizznek nagyjából frankó a supportja, így ha lopnak is accot, azt relatíve hamar vissza lehet szerezni, nem esik ki játékos emiatt sokáig.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.