Mass Effect 3 - nemcsak a hardcore rétegnek szól

  • Írta: fojesz
  • 2011. június 12.
  • Érdekesség
Link másolása
Bár lehetett sejteni, a BioWare és az Electronic Arts nem véletlenül döntött úgy, hogy a Kinect hangvezérlésével egyszerűsíti a Mass Effect 3 játékmenetét. A készítők azt vallják, hogy a sikeres üzleti teljesítményhez szükség van az alkalmi játékosokra is, márpedig nekik beletörhet a bicskájuk a játékmenetbe.

Az EA Games fejese, Frank Gibeau a Eurogamernek adott interjúban árulta el, hogy az volt a céljuk, hogy növeljék a játék közönségét és "hozzáférhetőbbé", egyszerűbbé tegyék azt. "A Mass Effectnek eléggé összetett harcrendszere van, aztán ott a sztori és a választási lehetőségek. A rajongókat, akik nem vásárolnak évente 12 játékot, csak kettőt-hármat, azokat ezek a dolgok megfélemlíthetik."

Gibeau azt mondta, hogy nyitni akartak a szélesebb közönség felé, de semmi esetre sem akarták, hogy ez a minőség rovására menjen - ezért döntöttek az új Kinect-féle lehetőségek mellett. (Ahogy az E3-on kiderült, a játékban hangvezérléssel választhatunk a párbeszédek során, és a csapattársainkat is így irányíthatjuk.) Gibeau szerint így könnyebbé válik a játék, de a hardcore játékosok is sokat profitálhatnak ezzel, elvégre hatékonyabban játszhatnak majd.

A nyitásra viszont mindenképpen szükség volt, ezt Gibeau azonnal leszögezte: elmondása szerint a fejlesztési költségek egyre nőnek, a kiadók nem engedhetik meg maguknak, hogy egy-egymilliókat adjanak el a játékaikból. Muszáj a lehető legszélesebb közönséget elérni, és nem csak a hardcore játékosokra gondolni - persze ez kétélű dolog, ezt okosan kell csinálni, mert elég egy-két rossz döntés, és a fanatikusok is otthagyják őket.

Mindezek kapcsán természetesen az is szóba jött: vajon az új kontrollerrel, de már értékelhető teljesítménnyel érkező Wii U-ra készülhet-e Mass Effect a jövőben? Gibeau úgy válaszolt, hogy erről nem mondhat semmit, de elég csak belegondolni, mi mindent tudnának összehozni az új irányítóval a Mass Effect világában...

45.
45.
mepatrik1
#3: Megyek én is! :)
De amúgy most komolyan ki a faszt érdekel az a 150 - 200 ember -.- Aki megvette az első kettőt megveszi a hármat is...
44.
44.
K/G.
#43: Mass Effect kapcsán én úgy vagyok ezzel a kazuárosodással, hogy amíg meghagyják a HC rétegnek szóló dolgokat is, addig nem érdekel. Felőlem beletehetnének automata célzást, meg lehetne az egész QTE, amíg meghagyják a lehetőségét, hogy kikapcsoljam és toljam rendesen.

Amúgy ami fölött mindenki elsiklott: A kettőhöz képest, nem hogy nem egyszerűsödik, de mélyül a játék, az eddigi hírek, interjúk alapján. Behozzák a pályákra a vertikalitást, bővül a mozgásrepertoár, a fegyver modifikáció visszajön, csak kicsit át lett dolgozva az elsőhöz képest, és több irányba, komplexebben fejlődhet a karakter, ráadásul a legtöbb kaszttal járó megkötés nélkül.
43.
43.
Általában hardcoreos pc-sek a konzolra haragszanak, mert ügye mindig a rossz hír vivőjét utálja az ember. :) Pedig igazából a fejlesztők a hibásak (tisztában vagyunk ezzel), de alapvetően a konzolok "egyszerűbb" felépítése és a "jobban felhígult" játékos-tábora miatt próbálnak a kiadok minél nagyobb rétegeket megszólítani. Nyilván ők a bevételre mennek. Pc-n a casual játékosok vagy Sims-t, Zumma-t nyomatnak, vagy farmoznak. "Nem rontják az üzletünket !" :) Amikor egy ilyen hírt látok elszomorodok, mert előre vetíti egy újabb cím, fejlesztő elvesztését és casual silányba fordulását. Pontosan így éreztem a Witcher2 konzolos bejelentésekor is, nem azért mert sajnálnám tőlük, egyszerűen csak félek, hogy a harmadik résszel kapunk egy "tamagocsit" amit csak simogatni kell és magától megcsinál majd mindent, mert ha már konzol akkor lehetne akár casual cím is ami egyenlő nagyobb bevétellel, na meg bugyutább játékkal... :(

Mass Effectel kapcsolatban: úgy látszik a Bioware életében nem játszott egyszer sem a saját játékával (mondjuk teszt nélkül kiadni elég merész volt :))) Casual játékos eleve "easy"-n játszik, katona karaktert válasz és csak céloz és lő ! Ezt a két funkciót egy alzheimeres majom is képes végrehajtani, ennél fa-ékebb játékmenetet el sem merek képzelni ! Igen vannak fejlesztések, arra nekik ott van az automata fejlesztés, a fegyvereket meg szintén automatán sorba kapjuk. Ez már lassan súrolja a vicc kategóriát. Mi lesz a következő ? C64-es mintára: oldal-scrollozós kacsavadászat HE ?! >:E
42.
42.
NinjaNorb
#31: Ez meg a készítők faszsága hogy nem portolják át normálisan ugyanez a crysis 2 most miért a konzol hibája az hogy pc-re nem csináltak jobb grafikát meg tették gyorsbillentyűre a módváltást stb?
41.
41.
NinjaNorb
#40: Am az eleje #15nek ment
40.
40.
NinjaNorb
Látom hogy nem próbáltad még kikapcsolni eme fantasztikus opciót amire itt a pc-s szájkaratésok verik a mellüket hogy mi milyen casual béna emberek vagyunk és még nem fogtunk egeret a kezünkbe:) Egyébként azt elmondanám hogy az auto aim kivéve a codban mert ott van ez a magától befogja az ellenséget ha hirtelen megnyomod (úristen...) csak nehezíti a dolgokat főleg reachnél sniper esetében (és ott ki se lehet venni-.-) meg ameddig pc-n sokall könnyebb játszani elvileg nem értem hogy miért mi vagyunk a bénák? nem szoktam trollkodni de már annyira idegesítő ez hogy lenéznek mert konzolon játszok:@ játszottam pc-n is és nem tetszik hogy gumiemberrel megyek (ahogy némelyek rángatják mert úgy a pro kívülről úgy néz ki mintha vmi michelin bábú lenne az ember mert olyan rángásoktól kb a gerincoszlopa 6felé törne) konzolon meg marha lassan fordul és? ez nem a konzolos játékosokat minősíti hanem az eszközt... persze úgy is én leszek a hülye meg a szar alak de nem érdekel úgy is megfogják magyarázni hogy miért jobb a pc vannak akik nem tudják felfogni hogy más embernek más ízlése van és úgy is több a pc-s játékos szal úgy is csak le leszek hordva de ez úgy kijött belőlem^^
39.
39.
Split
#38: Naná, hogy csak Kinecttel fog menni. Eddig is megoldhatták volna sima mikrofonra, de az túl kevés bevételt hozott volna. Így legalább eladhatnak mellé egy 40.000 Ft.- értékű bólogató mikrofont. :D
(persze tudom, hogy a kinect mire képes, és tény, hogy van benne potenciál, de amíg annyit tud csak a program, hogy megsimogathatom egy vadállat hasát, addig nem érdekel különösebben...)
38.
38.
adamsfamily
Ehhez vajon,feltétlenül kinect kell vagy lehet hang vezérelni mikrofonnal is?
37.
37.
ikal
"A Mass Effectnek eléggé összetett harcrendszere van, aztán ott a sztori és a választási lehetőségek. A rajongókat, ..... ezek a dolgok megfélemlíthetik."
De most komolyan itt tartunk? Még ha összetett is lenne (mert nem az) akkor is tényleg ennyire szarul állunk agyilag? Én értem, hogy "konzolom van" és az utolsó véremig védeni kell a "fajtámat" de tegye már a szívére a kezét, egy olyan konzol tulaj, aki tolta az igazi régi vágású rpgkkel vagy komolyabb rtssel (ahol már akár 2 gombot is nyomni kellett) és mondja azt, hogy neki ez így megfelel és jó irányba halad a piac.
"okosan kell csinálni, mert elég egy-két rossz döntés, és a fanatikusok is otthagyják őket."
Ez így van, ezt el lehet játszani 1szer, de 2-3szor már nem, aztán majd fogják és mivel úgyis "leköptük" a hc-kat és elhúztak, akkor menjünk rá teljesen a casualra, építsünk új piacot, a rohadt hc meg menjen kártyázni ha rpgt akar látni. A piacot a kereslet határozza meg? Szerintem meg 50%-ban (vagy több) a kereskedők forgatják olyan irányba ahova akarják és nem a konzolosok meg casualok, a hc-k meg főleg nem. $$$$
http://www.coflash.com/stuff/hitmanabsolution.jpg
36.
36.
Split
#35: Mit kell ezen ragozni? Alkalmi játékos. Olyan, aki pénzének nagyon kevés hányadát adja ki játékokra (nem, nem azért, mert torrentezik), és akkor is csak olyanokra, amik képesek lekötni rövid időközönként, de hosszútávon. Ezt egy játék úgy érheti el, hogy minden másodpercben jutalmazza valamivel a játékost, vagy pár egyszerű feladvány után grandiózus eredményt mutathat fel. Ezt élvezi a casual gamer, ezért erre előfizet, ami így bevétel a kiadónak, és harakiri a hardcore gamer rétegnek.
35.
35.
SLi
Valamelyik GK szerző írhatna egy cikket arról mit is jelent a casual játék mert elképesztő milyen kavarodás van egyesek fejében a kommentek alapján.
34.
34.
vuliem
#28: Akkor te nem sok külföldi szaklapot (vagy minek hívják ezeket) olvasol. Nézd meg a launch trailert vagy az angol wikipédián, alig néhányan adtak rá 8 pontnál kevesebbet.

De hogy bizonyítsam is az állításom:

Official Xbox Magazine: 9/10
PlayStation: The Official Magazine: 9/10
PC Gamer: 94%
Metacritic: 82/100
GameTrailers: 9,2/10
IGN: 8,5/10

Na, csak hogy párat kiemeljek. Végül is tényleg alig pontozták felül... Van még kérdésed? :D
33.
33.
IceColdKillah
Hát a Mass Effect 3 és a casual annyira van együtt mint a witcher és a fénykard...
32.
32.
K/G.
#31: Nem, mert ha kétszer kicsit jobbra rántom a kart, akkor kétszer kicsit jobbra fordul, nem pedig megfordul. Elbaszták az irányítást, de ez, amit most mondasz nem feltétlen konzolos örökség.
31.
31.
Hubert Cumberdale
#29: Hát elvileg nem kéne befolyásolja, de valljuk be mégis azt csinálja néha. Csak 2 példa jut eszembe, az egyik a crysis 2, bár azon még annyira nem is, de pl a resident evil 5 azon nagyon érezhető volt. pl ha csak húztam jobbra az egeret akkor alig fordult a hülye, de ha 2x kicsit jobbra rántottam, akkor majd 180 fokos fordulatot vett. Ez nem emlékeztet senkit az analóggal való irányításra?
30.
30.
Józsi_Doe
jaj, ugye nem lesz belőle casual crap?
29.
29.
M.invisible
#25: Csak MO-n nem jellemző a TV reklám, de érthető is, mert kicsi a vásárlóréteg. Angliában élek, itt rendszeres, és még a kisebb-ismeretlenebb címeknek is van reklámjuk, arról nem is beszélve pl, hogy egy Mass Effect, vagy egy Dead Space nagyságú franchise a buszok-emeletesházak oldaláról pislog lefele.
A "kezsüelesedésnek" meg köze nincs a konzolokhoz! Ennyi erővel jöhetnénk azzal, hogy a flash játékok miatt van. Vicc lenne! Tény, hogy a konzolok határt szabnak egy-egy játéknak, de ez általában csak grafikai megjelenítésben jelentkezik. A játékmenetet nem nagyon befolyásolja, hiszen egy megfelelő kezelőfelülettel akár egy durvább rpg is levezényelhető konzolokon is.
28.
28.
Giggsy
#27: Nem rémlik, hogy láttam volna 8 pont feletti DA2 értékelést. Az csak kicsit volt felülpontozás, szerintem egy 7 pontot megért, de annál nagyon többet nem.
Remélem a Mass Effect esetében nem játszák el ezt a leegyszerűsítősdit, mert nagyon nem örülnék neki. Viccesen festene, ha a DA 2 után szabadon ugyanolyan lenne mondjuk az szalárik bolygója, mint teszem azt a turiánoké, csak más utak lennének nyitva a városokban...
27.
27.
vuliem
#20: A Dragon Age 2-vel sztem csak egy baj van: szinte az összes szaklap dobálta neki a 9-eseket meg 8,5-öket (hogy mire föl, azt nem tudom), amikor a játék max egy 6-ost érdemel, vagy még annyit sem.
26.
26.
bsg09
#25: 3-4 éve elég sok játék reklám volt (bár ha jól emlékszem, inkább csak a V3-on). Többek közt, MoH, NFS. Viszont ma már teljesen eltűntek...
25.
25.
hali74
#18: Az a helytez hogy ahogy a film és zene ipar is reagált az internet okozta anyagi veszteségekböl ugy a játékiparnak és lépni kell erre a legnagyobb eséy a reklámok terén van a biztonságtechnika irányába kudarc az egész de az is igaz hogy aki nem rukkol elö minöséggel az megy a lecsoba!
Mikor látott valaki játékot reklámozni a tv-ben?
De az interneten is csak a gamer forumokon lehet látni aki nem gamer csak néha szeretne játszani fingja sincs mik vannak a piacon mert semmilyen médiában nincs reklámja ebböl nekem az jön le hogy nincs még annyi pénz ebben a piacban mert ha volna akkor nem csak fim elözeteseket látnék a reklámokban hanem játékokat is!
24.
24.
lolman598
kazuár játékok=casual játékok?:DDD
23.
23.
Split
http://www.ezmiez.com/wp-content/uploads/2011/06/jatekok.jpg
22.
22.
galler3
21.
21.
hedzsooo
Semmi gondom nincsen ezzel a hangvezerlessel, ha mukodik is majd rendesen, akkor felolem johet. :-)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...