Az EA Games fejese, Frank Gibeau a Eurogamernek adott interjúban árulta el, hogy az volt a céljuk, hogy növeljék a játék közönségét és "hozzáférhetőbbé", egyszerűbbé tegyék azt. "A Mass Effectnek eléggé összetett harcrendszere van, aztán ott a sztori és a választási lehetőségek. A rajongókat, akik nem vásárolnak évente 12 játékot, csak kettőt-hármat, azokat ezek a dolgok megfélemlíthetik."
Gibeau azt mondta, hogy nyitni akartak a szélesebb közönség felé, de semmi esetre sem akarták, hogy ez a minőség rovására menjen - ezért döntöttek az új Kinect-féle lehetőségek mellett. (Ahogy az E3-on kiderült, a játékban hangvezérléssel választhatunk a párbeszédek során, és a csapattársainkat is így irányíthatjuk.) Gibeau szerint így könnyebbé válik a játék, de a hardcore játékosok is sokat profitálhatnak ezzel, elvégre hatékonyabban játszhatnak majd.
A nyitásra viszont mindenképpen szükség volt, ezt Gibeau azonnal leszögezte: elmondása szerint a fejlesztési költségek egyre nőnek, a kiadók nem engedhetik meg maguknak, hogy egy-egymilliókat adjanak el a játékaikból. Muszáj a lehető legszélesebb közönséget elérni, és nem csak a hardcore játékosokra gondolni - persze ez kétélű dolog, ezt okosan kell csinálni, mert elég egy-két rossz döntés, és a fanatikusok is otthagyják őket.
Mindezek kapcsán természetesen az is szóba jött: vajon az új kontrollerrel, de már értékelhető teljesítménnyel érkező Wii U-ra készülhet-e Mass Effect a jövőben? Gibeau úgy válaszolt, hogy erről nem mondhat semmit, de elég csak belegondolni, mi mindent tudnának összehozni az új irányítóval a Mass Effect világában...
De amúgy most komolyan ki a faszt érdekel az a 150 - 200 ember -.- Aki megvette az első kettőt megveszi a hármat is...
Amúgy ami fölött mindenki elsiklott: A kettőhöz képest, nem hogy nem egyszerűsödik, de mélyül a játék, az eddigi hírek, interjúk alapján. Behozzák a pályákra a vertikalitást, bővül a mozgásrepertoár, a fegyver modifikáció visszajön, csak kicsit át lett dolgozva az elsőhöz képest, és több irányba, komplexebben fejlődhet a karakter, ráadásul a legtöbb kaszttal járó megkötés nélkül.
Mass Effectel kapcsolatban: úgy látszik a Bioware életében nem játszott egyszer sem a saját játékával (mondjuk teszt nélkül kiadni elég merész volt :))) Casual játékos eleve "easy"-n játszik, katona karaktert válasz és csak céloz és lő ! Ezt a két funkciót egy alzheimeres majom is képes végrehajtani, ennél fa-ékebb játékmenetet el sem merek képzelni ! Igen vannak fejlesztések, arra nekik ott van az automata fejlesztés, a fegyvereket meg szintén automatán sorba kapjuk. Ez már lassan súrolja a vicc kategóriát. Mi lesz a következő ? C64-es mintára: oldal-scrollozós kacsavadászat HE ?! >:E
(persze tudom, hogy a kinect mire képes, és tény, hogy van benne potenciál, de amíg annyit tud csak a program, hogy megsimogathatom egy vadállat hasát, addig nem érdekel különösebben...)
De most komolyan itt tartunk? Még ha összetett is lenne (mert nem az) akkor is tényleg ennyire szarul állunk agyilag? Én értem, hogy "konzolom van" és az utolsó véremig védeni kell a "fajtámat" de tegye már a szívére a kezét, egy olyan konzol tulaj, aki tolta az igazi régi vágású rpgkkel vagy komolyabb rtssel (ahol már akár 2 gombot is nyomni kellett) és mondja azt, hogy neki ez így megfelel és jó irányba halad a piac.
"okosan kell csinálni, mert elég egy-két rossz döntés, és a fanatikusok is otthagyják őket."
Ez így van, ezt el lehet játszani 1szer, de 2-3szor már nem, aztán majd fogják és mivel úgyis "leköptük" a hc-kat és elhúztak, akkor menjünk rá teljesen a casualra, építsünk új piacot, a rohadt hc meg menjen kártyázni ha rpgt akar látni. A piacot a kereslet határozza meg? Szerintem meg 50%-ban (vagy több) a kereskedők forgatják olyan irányba ahova akarják és nem a konzolosok meg casualok, a hc-k meg főleg nem. $$$$
http://www.coflash.com/stuff/hitmanabsolution.jpg
De hogy bizonyítsam is az állításom:
Official Xbox Magazine: 9/10
PlayStation: The Official Magazine: 9/10
PC Gamer: 94%
Metacritic: 82/100
GameTrailers: 9,2/10
IGN: 8,5/10
Na, csak hogy párat kiemeljek. Végül is tényleg alig pontozták felül... Van még kérdésed? :D
A "kezsüelesedésnek" meg köze nincs a konzolokhoz! Ennyi erővel jöhetnénk azzal, hogy a flash játékok miatt van. Vicc lenne! Tény, hogy a konzolok határt szabnak egy-egy játéknak, de ez általában csak grafikai megjelenítésben jelentkezik. A játékmenetet nem nagyon befolyásolja, hiszen egy megfelelő kezelőfelülettel akár egy durvább rpg is levezényelhető konzolokon is.
Remélem a Mass Effect esetében nem játszák el ezt a leegyszerűsítősdit, mert nagyon nem örülnék neki. Viccesen festene, ha a DA 2 után szabadon ugyanolyan lenne mondjuk az szalárik bolygója, mint teszem azt a turiánoké, csak más utak lennének nyitva a városokban...
Mikor látott valaki játékot reklámozni a tv-ben?
De az interneten is csak a gamer forumokon lehet látni aki nem gamer csak néha szeretne játszani fingja sincs mik vannak a piacon mert semmilyen médiában nincs reklámja ebböl nekem az jön le hogy nincs még annyi pénz ebben a piacban mert ha volna akkor nem csak fim elözeteseket látnék a reklámokban hanem játékokat is!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.