F1 2011 - nem számítanak a csili-vili effektek

  • Írta: zoenn
  • 2011. június 22.
  • Érdekesség
Link másolása
Stephen Hood, az F1 2011 vezető designere szerint a rajongók nagy többségét nem érdekli a cockpit nézetben tapasztalható elmosódás-effekt, sokkal inkább a realizmus a cél a grafika kialakításakor. A pilóta rázkódó feje és a G-erők hatását szimbolizáló szirup csupán sallang, az F1 2011-ben erre nem kell számítani.

Stephen Hood gyakran érzi úgy, hogy a piacot jelenleg az uralja, hogy a cockpit nézetben az a jó, ha fejünk rázkódik a G-erők hatására, míg látásunk elhomályosodik. Potenciálisan népszerű fícsör ez korunk autóverseny játékaiban, gondoljunk csak a Shift 2-re. Vannak emberek akiknek ez bejön és vannak akiknek nem.

A designer szerint a játékosok néhányszor eléggé fura elegyet hoznak létre, mondjuk engedélyezik a fejrázkódást, de a blur-effektet már nem, így a végeredmény eléggé szélsőséges, de semmiképpen sem jó. Az F1 2011 fejlesztésénél az volt a cél, hogy olyan vizuális hatásokat hozzanak létre, amiket mindenki élvezni fog.

Hood, mint mondja, a végeredmény sokkal inkább hajlik a realizmus felé, mintsem az arcade-szerű élmények felé.

Akik igazi élményekre vágynak, az az első, hogy kikapcsolnak minden ilyen jellegű hatást. Meg kell találni a közös nevezőt a "milyen érzés vezetni egy autót" és a "játékosok kívánsága" között. Ez annyit tesz, hogy mindenképpen érzékelni fogjuk pl. a fékezéskor tapasztalható G-hatásokat a kameramozgás következtében, de a csili-vili látványjavítókat el lehet felejteni.

Az F1 2011 szeptemberben jelenik meg PC-re, Xbox 360-ra, PS3-ra és a 3DS-re, ezeket követi majd a PS Vita-változat.

8.
8.
jakesz101
én sok mindent hiányolok a 2010es f1ből, de leginkább a biztonsági autót, anélkül nem f1 az f1, meg amennyire mondták hogy a törésmodell jó lesz ahhoz képes nem mondanám hű de jónak, nem azért játszok a játékkal, hogy roncs derbizzek, de ha valami folytán elrontok például egy kanyart és beleszállok az előttem levőbe akkor ne az legyen mint általában szokott hogy semmi baja sem lesz a kocsinak, hanem igen is sérüljön rendesen, a másik dolog meg a defekt, az se jó mert nem élethű, benne van a pakliban. hogy defekted lesz, és akkor többnyire nem marad fent a gumi, főleg nem hullámzik, szerintem ezek a főbb dolgok a játék hibái közt, vannak még hibái, de azokat szerintem kijavítják, ezekre kell főleg odafigyelni hogy rendesen összehozzák.
7.
7.
shatterhand
Pont most vettem elő újra a GRID-et. Hát ahhoz képest,hogy jó pár éves játék messze az egyik legjobb ebben a generációban. És ebben benne vannak az apró kamera elmozdulások is.
Jöhetne a folytatása már.
6.
6.
mocsing
Lesz@rom, csak legyen működőképes a boxkiállás. :D
5.
5.
Miért van az, hogy megint ilyen semmitmondó dolgokról beszélnek sok sallanggal és mondjuk nem arról, hogy végre lesz-e telemetria a játékban, ha én megyek ki edzésen elsőnek akkor nem lesznek még ellenfelek a pályán már gyors körön, nem teleportál elém senki aki mögöttem van és még órákig sorolhatnám... Mi lenne ha arról beszélnének, hogy mekkora szar volt az előző rész, milyen szégyenletes hibákat kellett kijavítani, hogy kirúgták a teljes fejlesztő gárdát a designereken kívül és végre kapunk egy normális élvezhető játékot ami nem egy kamu csillogó szar. Ne legyen hardcore szimulátor, de tessék a kocsikat valós fizikai hatások, rá ható erők alapján mozgatni, legyen súlyuk, ne 1.1-e szorozza a sebességet ha majdnem üres a tank és 0.9-el ha teli, hanem legyen nyomatékkörbe... stb...stb...stb...stb... x1000... ! Szóval magyarán legyen hír értéke a hírnek amiről beszélnek... köszönöm szépen!
4.
4.
HeroesIII
Szerintem a játék menetén és kinézeten sokat nem kell változtatni, hiszen gyönyörű a grafikája, a játékélményről nem is beszélve. Akinek fáj a feje tőle, az a mai játékokkal sokat ne játszon, mert már számos játékban benne van a rázkódó kamera, legyen szó egy fps-ről, ahol folyamatos robbanások és tűzharc folyik. Amit a 2010-es F1-ből hiányoltam, hogy ténylegesen dobogóra lehessen állni, akár a saját avatárunkkal is, illetve a Safety car. Persze a box utcai bugot mindenképp ki kell javítani, mert ha akkor megyek ki, mikor kell, általában egy 10-15 mp-et el szoktam tölteni a nyalóka mögött... Ez nagyon dühítő tud lenni, de szerintem ezt nem kell taglalnom azoknak, akik rendszeresen forgatják a játékot.
3.
3.
Playstation3_GameR
Nekem a folyamatosan rázkódó kamera egy bő másfél óra elteltével fejfájást okoz, onnantól kezdve az a játék nekem kuka. Az F1 2011-nél meg inkább arra gyúrjanak rá, hogy az előző rész katasztrofális bokszkiállásait gatyába rázzák, valamint az AI vezette ellenfeleknek is érezhető legyen a gumikopás és a friss gumikon való remek tapadás. Mert ők ugyanolyan keményen mentek kiállás előtt és után, nagy kamu volt az egész, egyedül a felhasználó szívott vele.
2.
2.
galmat
Azért más dolog a való életben a kocsiban zötykölődni, meg a játék által imitálva érezni, mert két ellentétes dolog megy végbe:
- Kocsiban ülve általában fix pontot (értsd: utat jó esetben) figyeli az ember és ilyen módon nem szédül bele, mert a szem fix pontra fókuszál.
- A játékban ennek fordítottja igaz, a fej nem mozog csak egy kép előtte remeg, ami szédülést vált ki sok esetben.

Utóbbinak nincs semmi értelme, max ha valaki direkt hányingert akar kapni. Ha már virtuális versenyzés, akkor esetleg szimulátorülésben van értelme folyamatosan érzékeltetni a rászkódást.
1.
1.
galmat
Egyetértek. Ez a fejmozgásra hivatkozva kamera rángatás érdekes terület. Pl egy FPS játékban se lehet túlzásba vinni ezt, mert ez még egy filmben talán működik, ahol be vágnak pár ilyen snittet, de egy játékban befosik tőle az ember ha órákon keresztül rázkódik a kamera.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...