Ha már Palik László nélkül éljük át hétről hétre a Formula 1-es közvetítéseket, akkor legalább a játékadaptációról szóló hír címe legyen egy örökzöld mondás a nevezett úriembertől. Bizony, két új hosszabb gameplay felvételhez jutottunk az F1 2011-ből, a kanadai és a török GP lesz most terítéken.
Csapjunk a lóerők közé! Az első videóban mindjárt a montreali versenypálya nyomvonalát követhetjük, mig 25 perc erejéig a Török GP futamát vehetjük szemügyre a szakavatott kolléga tolmácsolásában. Az már most leszűrhető, hogy a látvány élesebb, mint az előd esetében - reméljük, a játékmenet terén is csak javulást könyvelhetünk el. Emlékeztek még a botrányos boxkiállásokra? Még egyszer nem követhetik el azt a hibát a Codiesnál.
Az F1 2011 szeptemberben jelenik meg PC-re, Xbox 360-ra és PS3-ra.
Ezek után a kérdés már csak az, hogy vajon mire fel jössz te itt bármiféle komolyabb, részletekbe menő fizikával. Egy szimulátor játékot tudod mennyi ideig készítenek? Évekig. Az F1 2010-re volt másfél év, a '11-re egy év. Úgy, hogy közben bevallottan árkád játékot csinálnak, mivel a Codemasters soha nem foglalkozott autós szimulációkkal. Ja, hogy ezt se vetted figyelembe...
Innentől kezdve kuka a telemetriáról szóló értekezésed is, az meg egyenesen nevetséges, hogy szerinted nem szükséges egy szezon-kiadásnál a KERS, DRS rendszerek kidolgozása... Az meg különösen nevetséges, hogy egy 5 éve fejlesztés alatt álló, teljesen más műfajba tartozó rF2-höz hasonlítod az F1 The Game sorozatot.
És nem kell elhinned, hogy az F1 The Game-sorozat szimulátor. Mert nem az.
Látod pont a lényeget nem fogtad fel: ha felülsz egy fára és kurvanagyot esel, annak nem az a lényege, hogy fáj... Csókoltat Newton ! :)
Ha így sem értenéd: azért mert beleülsz egy F1 autóba még nem tudod milyen erők hatnak rá (képzeld még álló állapotban is van egy csomó :), ellenben ha figyeltél volna fizika órán, nem beszélnél ekkora marhaságokat ! :)
Antony Davidson, nem egyéb, mint REKLÁMARC ! Ő csak érzésre vezet, még Lewis Hamiltonnak sincs a seggébe építve gyorsulásmérő, giroszkóp és 1000 szenzor. Ha tényleg AD-mondja meg, milyen egy F1 autót vezetni az csak emberi érzékszervi tapasztalatokra támaszkodó közelítő eljárás, ami valljuk be elég pontatlan. Ellenben ha a telemetriai adatok alapján csinálják meg az reális... Várj, ja, hogy ilyen nincs a 201x-ben ? Persze, mert csak random számokat tudna mutatni, annak meg nem sok értelme van :(
Tehát én nem kérek állítható szárnyat, kers-t, safty cart a 2011-be. Csupán telemetrikát (minden pályán lévő kocsira természetesen!) és akkor elhiszem, hogy szimulátor és meg leszek elégedve :)
Engem nem érdekel a hang, mennyire látványos a kép, engem az érdekel, hogy ha TC nélkül rálépek a gázra tövig, akkor mi történik, vagy, hogy a gumik felületi tapadását például így számolja http://www.youtube.com/watch?v=YDyHAoHa1iE vagy csak van egy konstans szorzó "amit AD érzett" oszt jó napot ?! :)
http://www.youtube.com/watch?v=8Euku4VkM78 olyan fantasztikussan vissza adja az autó mozgása az igazi forma-ét hogy nem is nézek többé élő versenyt inkább rfactor nos a hang efektek okádék az irányítás egyszerüen nulla semmi a grafikáról nem is beszélek akinek ez a játék tetszik szerintem az ne foglalkozzon a 2010 11 es játékokkal menjen nyomja ez és köretnek meg játszon a diablo 2 vel és akkor itt van ez
http://www.youtube.com/watch?v=9w0xkEyI_Zs&feature=related
nézzétek már meg az kettőt és még az élő is mellé van rakva na akkor melyik hasonlít a valósághoz okos gyerek antony davidson meg pont hogy azért van ott hogy információval lássa el a fejlesztő csapatot hogy kb mi merre hogy mint a Dirt sorozatnál Ken block és akkor ilyen baromságot leírni szimulációs modell páratartalom felületi hőmérséklet meg mittudom én bazdmeg ültél már f1 es autóban mert én nem tehát nem tudom hogyan reagálhat az időjárásra az autó úgy hogy jó lenne ha nem szimulátoroznátok itt egész nap mert ahoz még ülés is kell sőt mondok jobbat olyanok meg főleg ne panaszkodjanak akik még kocsiban sem ültek erről ennyit
hakydakillah: Én már rég láttam olyan autós játékot amibe volt ilyesmi. Ide értve akár a Dirt-öket is. Ha igényesen meg lenne csinálva én nem biztos, hogy skippelném hosszú távon. :) Pl. FPS nézet, kis minijáték stb. :)
Amúgy TomGoodman jól leírta a hibákat amiket javítani kéne. Aztán ennyi, ez Arcade autóverseny nem szimulátor. Nem tudom miért kell ezért panaszkodni. A hangulata megvan szerintem még így is.
Ez tuti jó lesz... még több taktikázás, mint az előző részben a KERSZ-nek és a DRS-nek köszönhetően :P Nagyon várjuk! :)
Az F1-201x egy Casual Arcade autóverseny program, ami látványra és a széles tömegek tetszésének elnyerése érdekében profitmaximalizálást, mint legfontosabb tényezőt szem előtt tartva készült. (Értsd: eladni minél többet...) Annak majdnem jó (sajnos sok idegesítő hiba maradt benne, de ha ezeket javítják akkor egy remek arcade autóverseny program lesz !) Nem kevesebb de nem is több !
Az rFactor (iRacing, LFS ...stb.) viszont egy szimulációs modell, amiben nem mellékesen lehet például F1-es autót IS és az F1-ben szereplő versenypályát IS modellezni. Itt ez nem egy autóról / pályáról szól, egyszerűen van egy modell ami a lehető legtöbb paraméter alapján (guminyomás, felületi hőmérséklet, tapadás, nyomatékgörbe, centrifugális, gyorsító, lassító erők, környezeti hatások, páratartalom ... stb... stb) alapján valós időben szimulálja a kiválasztott jármű mozgását. Ez is pénzbe kerül, de itt a cél, egy olyan szimulátor elkészítése volt ami minél realisztikusabban adja vissza a vezetés élményét (és itt a lényeg a realisztikuson van) és ez által jusson el minél több szimulátor rajongóhoz.
Sokan beleesnek abba a hibába, hogy benyelik a marketing szöveget, hogy Antony Davidson pedig megmondta a tutit és attól realisztikus az F1-2010 a többi meg ezért nem az. A probléma, hogy Antony Davidsonnak semmi köze a fizikához és nem ő dönti el, hogy egy x kilogramm tömegű test (nevezzük mondjuk mclaren mp4-26-nak :) négy kerékkel, dinamikusan változó körülmények között hogyan is viselkedik aszfalton :) Ez szimpla fizika és semmi köze a legfentebb említett programhoz :)
#2:
-box utcából nem enged ki csak ha elment az egész mezőny,
-időmérőn elsőnek mész ki, mégis már kék-zászlóznak, mert vannak gyors körön (teljes szimuláció hiánya, egyszerűen random vannak az autók a pályán)
-gyorsabb autó ami mögötted van de megelőzni nem tud, "átteleportál rajtad" (egyszer csak eltűnik mögüled és megjelenik előtted)
-nem kopnak a többiek gumijai csak a tied (javítás után kopnak, de még mindig produkál olyat, hogy elkopott pocsék gumin is sokkal gyorsabb (mint gumi csere után friss bemelegített abroncsokon))
-letolnak a pályáról, ostobán neked mennek hátulról és mégis téged büntetnek meg (javítás után is találkoztam ilyennel)
-nincs tömege az autónak (600 kg. autó 1sec alatt megáll kavicson, neked mennek: ugrasz 20 métert és hasonlók) (arcade játékban ez megszokott, nyilván nem valós fizikai képletekkel dolgoznak)
Én mindenképp a 2011-re tennék, túl sok javítani való van a 2010-ben és nyilván a fejlesztők is olvasták a kritikákat és mindenképp próbálnak egy jobb játékot csinálni ! Én mindenképp adok egy esélyt nekik, bár nekem a 2010 iszonyatos blama volt !
Attól hogy valaki érzi az autót és tud vele rendesen menni,még nem sínen megy az autó.
Ha ügyesen bánsz a fékkel,a gázzal és a kormánnyal,meg tudod csinálni ugyanezt.
De mondjuk a szárnyállítás is benne lehet a dologban. Az pedig a kormányon közelebb van mint a billentyűzeten. Így te simán kicsúsznál egy kanyarban billentyűzettel,míg ő röhögve elhúzza a csíkot.
Szóval attól hogy a pali tud játszani,még nem sínen megy az autó...
Gyengének még így is nagyon gyenge, de talán egy kicsit enyhítek az előző szavaimon :)
Hát úgy látom, a 2010 után ezt sem sikerül normálisan megcsinálni, ráadásul olyat b*sznak el (elnézést) amit a 2010ben sikerült megcsinálni nagyjából? Mi ez? Sínen fut az autó? Egy pukli sincs az aszfalton? Semmi csúszás? Na de kérem, értem én hogy easy meg minden, de azért ez nem egy mario kart! Remélem ez még nagyon nem a végleges verzió, mert ha igen, akkor ez botrány!
És aki az örüljek már hogy van szöveggel jönne, az ne is jöjjön, mert örülnék én, de hát nem hagynak a codemasterses srácok. Ha nem tudnak egy épkázláb játékot csinálni, akkor nem kell megvenni a licenszet, Egyszerű. Ettől komolyan mondom a maga idejében az F1 Challenge 99-02 is jobb volt, sőt megkockáztatom hogy némelyik mostani rfactor mod közelebb áll a szimulátorhoz mint ezek. (még ha grafikában el is marad, bár az is lehetne ennél sokkal szebb)
Lehet hogy én vagyok túl igényes, de ennél én többet várok (bár nemtudom jogosan-e, mert hát a colin sorozat sem a régi már)
Ettől függetlenül játszottam a 2010-el is, és valószínűleg ezzel is fogok, mert annyira vagyok fan, de első látásra ettől is hamar elmegy a kedvem, akárcsak az elődjétől, a 2010-től.
de am tényleg lehetne 1 pezsgőzés.
A videok alapján szerintem felejtős, ezt is két évente érdemes megvenni mint a FIFA-t. :)
Az 10-nek mik voltak a hibái? Érdemes azt megvenni?
És a poén: Lotus-szal eleinte simán nyertem,aztán Kínára már megizzasztott.
De úgy,hogy 1 hétig elő sem vettem.
Japánra szó szerint 1 napot szántam.
Aztán spanyolország...
És most Monte Carloban vagyok,5x ültem be a szép zöld kocsiba de nem bírok jó időt menni.
Akkor pedig első sem lehetek :(
OFF: Amúgy nem arról volt szó, hogy jövőre lesz GRID2 is? Eléggé aggasztó, hogy még mindig semmi hivatalos nincs róla. Vagy majd a GC-n lesz?
Ez a "Botrányos Box utca". Még az 1.01 patch előtt a nyalókás ember mindenkit elengedett aki a boxban mögötted jött. A videóban a csávó vagy 6 helyet bukott emiatt :D
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.