Egy örök és visszatérő dilemma a játékfejlesztésben a kreatív tulajdon. Mert ugyebár ha egy fejlesztő kitalál és véghez visz egy jó ötletet, akkor azt szeretné megtartani magának, nem kívánja eladni ezt a kiadónak. A kiadó viszont azt mondja: miért fektessen rengeteg pénzt a fejlesztésbe, a marketingbe és a kiadásba, amikor ezzel gyakorlatilag más tulajdonába öli a lóvét.
Akárhogy is, Vince Zampella, az Infinity Ward egykori alapítója szerint amennyire lehet, ragaszkodni kell a kreatív tulajdonhoz: "A megállapodás, amit az Activisionnel kötöttünk, nagyszerű volt, de szükség van az irányításra. Ha azt akarod, hogy az embereid beleadjanak mindent a fejlesztésbe, akkor neked is sok mindent bele kell tenned. Ez már csak egy ilyen iparág: kreatív, s az lendíti előre, amit hajlandó vagy beleáldozni, csak a végtermék számít."
Éppen ezért Zampella szerint csak úgy lehet kiemelkedő játékokat készíteni, ha a stúdió vezetői és munkatársai tudják, hogy védve vannak a külső erőktől, hogy amit megalkotnak, azt nem vehetik el tőlük. Ha ez teljesül, akkor a stúdió összes munkatársa sokkal többet hajlandó beáldozni a készülő játékért.
én leginkább a kreativitást emelném ki,
szerintem ez az, amitől egy jó játék jó lesz... például a deus ex, mondani se kell, mennyire odanyomtak a sztorival, és a stílussal... aki még nem vette meg
vegye meg!!!
Szerintem ez a megállapítás mindig is adta magát. Egyetlen ember sem másért dolgozik, hanem magáért, a hozzá tartozókért. Logikus, hogy megtartaná, amit kitalált.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.