Shadows of the Damned - Suda sajnálja a bukást

  • Írta: fojesz
  • 2011. október 4.
  • Érdekesség
Link másolása
Bár a Shadows of the Damned jó kritikákat kapott, a boltokban mégsem szerepelt túl jól, ami Suda 51, a játék atyja szerint annak köszönhető, hogy manapság baromi nehéz felfuttatni egy vadi új címet, ha nincs mögöttük elég pénz. A játékba elkélt volna egy online játékrész is, még ötlet is lett volna rá.

A Shadows of the Damned számára pedig minden adott volt, és itt most nemcsak az elmebeteg körítésről beszélünk: a játékot a Grasshopper Manufacture fejlesztette Suda 51 vezetésével, de a munkálatokban producerként vett részt a Resident Evil atyja, Shinji Mikami is, a zenei aláfestésről pedig Akira Yamaoka gondoskodott. A kiadó feladatokat az Electronic Arts látta el - ezek után végképp nem értjük, mi okozhatta a játék vesztét, de az tény, hogy nem szerepelt túl fényesen.

Júniusi megjelenése után egy hónap alatt mindössze 24 ezer példányt vittek haza belőle az amerikaiak, de más országokban sem tudott különösen kiemelkedni, néhol a toplisták közelébe sem jutott a játék. Suda 51 nemrég egy interjú során csalódását fejezte ki a Shadows of the Damned gyér teljesítménye miatt, az Eurogamernek adott interjúban azt mondta, manapság nagyon nehéz egy vadi új címet felfuttatni kellő pénzmag nélkül.

"Természetesen mindig azt kívánjuk, hogy a játékból slágercím legyen, ugyanakkor - nem Japánban, hanem világszinten - rendkívül nehéz sikeresnek lenni egy új ötlettel" - kezdte a mester. "Egy új franchise-hoz rendkívül nagy támogatásra van szükséged, amit mi nem igazán tudtunk úgy biztosítani, ahogy szerettünk volna."

Suda elismerte, hogy talán az online játék hiánya a legfájóbb pontja a címnek: "Rengeteg ötletem volt az online részre, ha az egészet újrakezdhetném, biztosan benne lennének az online játékmódok." Azt már jótékony homály fedi, hogy milyen online feature-ekre gondolt.

15.
15.
BloodyDeath
Lehet, hogy én vagyok túlon túl gyökér. Ámen halleluja
De ez a játék valami iszonyatosan fantörpikus lett. Elejétől a végéig élveztem minden egyes pillanatát. Ez az első shooter gamma amit nem tudtam letenni. Valahogy nem vagyok oda a tps/fps shooter gammákért. A másik nagy kedvencem ebből a generációból a Dead Space, de azt valami negyedik probálkozás után szerettem meg.
Nos amikor legelőszőr meghalottam, hogy milyen nagysíkerű nevek/emberek hegesztik ezt a játékot egyszerűen tiszta libabörős lettem. Minden játék tölűk lepergett a szemeim elött, és tükön ülve vártam, hogy megjelenjen. Anyira tetszett, hogy mind két konzolra megvettem. PS3-n 4x, míg Xbox 360-n 3x toltam ki. Egyszerüen zseniális benne minden. Igaz előszeretettel huzogattam a szemöldökömet mikor félig megcsináltam egy pályát, és csak utána sikerült a texturát betöltenie. De az tény, hogy azt az epres dolgot hanyagolhatták volna. De az alkoholos rész tetszett. Jah mindig ittam sörikét mikor Garcia is. Nah jó én sokkal többett. XD
Imádom ezt a gammát. Számomra ilyen egy jó féle shooter gamma, Dead Space és a Bulletstorm-l karöltve. Legyen szó fps-ről vagy tps-ről.
De az is igaz, hogy egyre fiatalabb a mai gammer társadalom, és nem tudják, hogy milyen nagy címek és fejlesztők diktálták az iramot anno.
14.
14.
Jinbobo
Én szerintem jó játék, egy kis kikapcsolódás amit ígér. Bár nem vettem meg, mégis ezt a konzekvenciát vontam le a videói alapján. Hasonló lehet a Splatterhouse-hoz, amit szintén nagyon szeretek. Egyszer talán ezt is megveszem, de mostanában mindig jött valami érdekeltebb játék. Pl: Bodycount...
13.
13.
Raam989
Az a baj, hogy fiatalodik a játékos közösség és nekik már nem volt elég az a promó, hogy három akkora név készítette a játékot, mint Suda, Mikami és Yamaoka. Valószínűleg ez a generáció nem tudja, mit tettek le ezek az emberek az asztalra. Ha tisztában lennének vele, már csak tiszteletből is megvették volna a játékot...
Én anyagi okok miatt ugyan nem vettem meg, de kaptam egy tesztpéldányt, amit vissza kellett adnom sajnos, de a későbbiekben szeretném beszerezni a játékot, mert bár elég közepesre sikeredett, én mégis nagyon megszerettem. A világ, a zene, a szövegek, a karakterek, minden annyira klappol, hogy az nem igaz (gondolom sok helyen a grafikai és technikai megvalósítás miatt kapott közepes értékeléseket). Én a játék minden percét élveztem és ilyen játék bizony kevés van ebben a generációban.
11.
11.
DollSyndrome
Nem a készítőkkel van a baj, hanem az Ármáni fatökű játékosokkal.
10.
10.
DeNzNlPt
#6: Pl jo jatekok: Shadow of the Colossus, ICO, Valkyria Chronicles, Beyond good and evil, Planscape Torment, Demon's Souls, Enslaved stb. Meg van egy par jatek mely szamomra jonak szamit es nem igazan mainstream.

Azt meg hozzateszem hogy mivel ez a jatek nyaron jott legalabb annyi, ha nem tobb publicitast kapott mint barmely nagy cim tavasszal vagy most osszel mivel nem volt mas jatek mely a cimlapot elvette volna tole (en pl legalabb egy ora videot lattam rola kulonbozo weboldalakon pedig nem is kerestem). Megse sikerult: Mert a fokarakter egy idiota rosszul megtervezett anti-patikus figura, a story es a vilag inkabb egy horror mufajnak a szatiriaja (mely pl engem idegesit), es a TPS piac az bizony tele van jo cimekkel (Gears, Uncharted, Resident Evil, Metal Gear Solid, Dead Space, RDR stb) tehat a mufaj kedveloi is (mint en) siman kihagytak.
8.
8.
keiji maeda
ez egy nagyon jó játék volt , de szerintem nem az inline rész hiányzott hanem bármi nemű extra . hiszen se gallery se videók , se zenék , se chapter seleck , semmi nem volt benne végigvitted és kész semi nem kéztetett rá higy töbször végigvidd, pedig tényleg egy nagyon jó játékról van szó
7.
7.
adamsfamily
Nekem nem tetszett.Amikor megláttam,hogy epret és sört kell gyűjtögetni akkor valahogy nem tudtam eldönteni,hogy most sírjak vagy nevessek kínomban.Ha már egy játék a pokolban játszódik akkor,szerintem hanyagolni kellene az ehhez hasonló komolytalanságokat.Egy szóval gagyi lett.
6.
6.
p3ti
Akkor mi számít jónak ? A call of duty 3422 ? Egyedi volt az egész játék ,.. A karakterek nagyon jók voltak , és a story is jól sikerült , hangulatról nemis beszélve . Én speciel nem láttam róla sok mindent , 1-2 video elég volt hogy be sétáljak és meg vegyem .. Számomra 2011 1ik legjobb gammája , Hatalmas élmény bele mélyülni a világába , 3x ki is játszottam . Az ilyen egyedi címek mint shadows of the damned , alan wake , enslaved ... rohadt jó játékok mégsem keresik őket
5.
5.
DeNzNlPt
Talan ha nem ilyen idiota vilagot terveztek volna akkor tobb embert erdekelne a jatek. De tenyleg, ha horror akkor legyen horror, nem horror comedy. A jatekkal van gond, nem a vasarolokkal. Pl en pontosan tudtam hogy mikor fog megjelenni es sok publicitast lattam es olvastam rola es nincs az az isten hogy megvegyem. Inkabb kivartam a Resident Evil 4 HD-t :D
4.
4.
Dragonborn
Nem azért de néztem hozzá egy két videót és szerintem bitang gagyi.
3.
3.
Számomra ez tipikusan az a játék ami mellé akármekkora hype és hírverés párosulhat, akkor se venném meg. Egyszerűen taszítópályán van, mind tartalmilag, mind kidolgozottságilag. Aztán az a 7.7 pontos átlag sem hiszem, hogy sokat segített nekik.

Egyébként az ilyen "sírós hírekről" mindig az jut az eszembe, hogy minden egyes mai ismert slágercím (legyen az akár sorozat, akár egyedi játék) kezdte valahol és valamiért megfogta a játékosokat. Ez nem. Ennek az okát leginkább magában a játékban kell keresni és nem feltétlen minden és mindenki másban... :/
2.
2.
karneol81
Tényleg nagyobb figyelmet érdemelt volna szerintem.
1.
1.
Nekem nem volt gondom a marketinggel, ugyanannyi videót és képet láttam róla mint bármelyik másik játékról, úgyhogy személy szerint nálam az volt a gond, hogy valahogy nem érdekelt, érdekeltelennek tűnt, olyan semmilyennek. Nem fogott meg. Van amelyik játékról kevesebbet hallottam és láttam, lásd: Hard Reset, és mégis azonnal megfogott és beszereztem. Szóval magamból kiindulva nem csak a beleölt reklámpénzen múlik.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...