Több, mint 1 gigabájtot nyom a Gran Turismo 5 Spec 2.0, cserébe tetemes mennyiségű újdonságot is hoz. A legfontosabb talán, hogy mind a 800 sztenderd autó kapott belső nézetet, igaz, sok örümünk nem lesz benne, mert ezek úgynevezett "egyszerűsített belső nézetek", sötét árnyalattal, és igazi műszerfal helyett a játék saját sebesség- és fordulatszámmérőjével. De legalább van.
Ezen kívül kapunk egy új bevezető filmecskét, csomó Nascar-autót, beállíthatjuk az időjárást az egyes pályákon, menthetünk a több órás endurance versenyek alatt, fejlődött az online rész, meg még néhány kisebb-nagyobb dolog is várja a játékosokat. A Polyphony szempontjából talán a legfontosabb, hogy a játék mostantól támogatja a DLC-ket, így megkezdődhet a pénzlehúzás.
Ennek örömére mindjárt négy DLC-t is bejelentettek: a Course Pack kerek 4,49 dollárba kerül, amiért megkapjuk a Spa-Francorchamps pályát, teljesen beállítható időjárással, valamint egy éjszakai gokart pálya is üti a markunkat. A Racing Car Pack 7,99 dollárral vág vissza minket, de cserébe kapunk 15 autót, köztük az Adrien Newey-féle Red Bull X2001 prototípust.
Aztán a Racing Gear Pack különböző bukósisakokat és overálokat tartalmaz, amiért 2,99 dollárt kérnek a derék japánok, végül pedig a Paint Pack mindenféle festést tartalmaz, 1,99 dollárért.
Valószínűleg nem véletlenül a Forza Motorsport 4 megjelenésének környékére időzítették a nagy, 2.0-s javítócsomag megjelenését a japánok: a patch hoz jónéhány újdonságot, amit a rajongók már régóta szerettek volna a játékban látni, például belsőnézetet minden autóhoz.
Magam részéről úgy gondolom, hogy viszonylag kis százalék az Magyarországon, aki mind a két konzolt tartja otthon. Én anno letettem a voksom a PS3 mellett, több okból. Boxot meg nem veszek mellé, nem azért, mert nem telne rá, de totál fölöslegesnek tartok két konzolt használni. (Akkora gamer nem vagyok, hogy 1-1 címért megvegyek egy gépet, beérem azzal, ami "nekem jut". Szeretem az autós szimulátorokat, így megvettem a GT5-öt, ez jutott. :) ) Így konkrétan (szubjektíve) leszarom, hogy melyik a jobb játék, mert Forzám úgysem lesz... Innentől számomra irreleváns minden összehasonlítgatás. Azt meghagyom a fejlesztőknek: Attól csak mindenki jobban jár, ha a PD tanul a Forza előnyeiből, és vica versa.
Egyébként egyetértek veled. A Forza fejlesztői már a bejelentés előtt elárulták, hogy mennyi DLC lesz, a PD legalább közel egy évig ingyen szolgáltatta a heti friss versenyeket. Ennyi.
Milyen pénzlehúzás? Inkább örüljünk, hogy az eddigij javításokat, tartalmi frissítésket, seasonal eventek-et is díjmentesen elérhetővé tették. Remélem lesz több DLC is, mert ha van játék ahol megéri rá költani az ez!
De hátha még csiszolnak rajta, mert szerintem sokkal több van még a progiban, minthogy hagyják, és nekiálljanak a GT6-nak.
A toltesi idok javultak egy picit, de a jatek egy picit csal. Eddig ugye betoltott es rogton ment minden. Most a menuben is tolt, tehat ha meg babralsz az autoval akkor egesz jo, de ha rogton versenyezni akar valaki akkor bizony megint varni kell foleg ha tobb auto van a palyan mivel most egyenkent tolti oket be (es ebben az esetben a varasi ido szinte semmit se javult). :(
A belso nezetet meg rondanak se neveznem mivel egyszeruen feket az osszes auto belseje, de vegulis elvezhetobbe teszi a standard autok vezeteset. A teto nelkuli autok meg kaptak egy SD feldolgozast mely kb egy ps2-s belsovel er fel grafikailag, de ettol fuggetlenul sokkal elvezetesebb igy vezetni az F1 GT-t, vagy a BMW verseny autot mint eddig (csak ezt a kettot probaltam ki teto nelkul).
Piros pontot nem kapnak (azert a popularisabb autokat mint a Veyron-t illett volna kidolgozni legalabb a gyenge ps2-s textaturakkal a fizetos DLC autok helyett, a premium-tol meg nagyon messze vannak ezek az autok), de feketet se (vegulis sokat javit a standard autok elvezhetosegen).
Egy-két kiegészítés:
- A DLC-ket egyben is meg lehet venni.
- A Car Pack a Red Bull X2010 továbbfejlesztett változatát, az X2011-es prototípust tartalmazza (többek között).
- Fontos hír (sztem, és GT5 fanoknak, akik már lerakták kicsit pihenni a játékot, de most érdemes elővenni), független a Spec 2.0-tól: Vettel világbajnoki címének megszerzése apropóján két fícsör nyílt meg. Ezek limitált ideig, 1 hétig elérhetőek csak. 1. Elérhető egy Spec. Event, ahol a világ leggyorsabb versenyautójával (amire nem vonatkoznak szabályok), a RB X2010 Prototype-pal tesztelhetjük képességeinket a suzukai pályán. Az arany minősítés megszerzése esetén (amit a fejlesztők könnyen elérhetővé tettek állítások szerint, hogy mi még jobban örüljünk) 5 millió kredit üti a markunkat. 2. Aki ezalatt az egy hét alatt lép be a játékba úgy, hogy online van PSN-en, megkapja ajándékba a RB X2010-et.
No ennyi, nyomuljunk, juhéjj! :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.