Sledgehammer: nem kéne szidni a CoD engine-t

  • Írta: InGen
  • 2011. október 17.
  • Érdekesség
Link másolása
Az, hogy a Call of Duty manapság a világ egyik legnépszerűbb játéka, egyben azt is jelenti, hogy rengetegen szeretik szidni. Minden évben megkapjuk, hogy csak egy csőjáték, a multiplayer hülyegyerekeknek való, és egyébként is: még kihajolni sem lehet. Mégis, a legtöbben talán az engine-t szeretik osztani.

Persze amikor a Call of Duty játékmotorjának témája előkerül, a sok-sok szidás mellett azt általában mindenki elfelejti megjegyezni, hogy nem lehet sok modern FPS-t felsorolni, ami ilyen minőségű grafika mellett képes stabil 60 fps-t produkálni mindkét konzolon. Most éppen a Sledgehammer Games vezetőjét kérdezték arról, mi a véleménye a 2005 óta használt IW-engine-ről, ha már ők is dolgoztak a Modern Warfare 3-on.


Glen Schofield pedig nem habozott a válaszzal: "Nagyon sok játékmotorral dolgoztam már életemben, nagyon sok különböző engine-re készítettünk grafikát, de ez IW-engine egy Porsche. Amit ez alatt értek, hogy teljesen letisztult benne minden, az egész teljesen átlátható, látszik, hogy évek óta fejlesztgetik és gondozzák. Ezért nagyon könnyű bővíteni."

Az úriember megjegyezte, hogy sok más engine-re azért nehéz építkezni és bővíteni, mert a programkód olyan, mint egy spagetti. Nem lehet valamit megváltoztatni vagy hozzáadni anélkül, hogy valami más el ne romoljon. A Modern Warfare 2 és 3 közötti fejlesztéseket is észre fogjuk venni: a pályák sokkal nagyobbak és részletesebbek lettek, a fegyverek még kidolgozottabbak, szebbé vált a víz is és a karaktermodellek.

Korábban egyébként Robert Bowling az Infinity Wardtól már nyilatkozott a témában: "Egy teljesen új motor építése nem túl kifizetődő. Soha egy játékunkhoz sem építettünk még nulláról egy új motort, inkább egy biztos alapra szeretünk építkezni, és azt továbbfejleszteni."

120.
120.
zed01
Én emlékszem a motor 2007-es debütálására. Már akkor sokkal jobb volt grafkai szempontból a MoH Airborne, ami Unreal Engine 3-at használt. Azért azt lássuk be az IW motor igencsak kopottas, hiába fejlesztenek, a többi cég sem ül a babérjaikon, így mindig le lesz maradva a CoD széria grafikai szempontól. Bár, azt hozzátenném egy CoD-ot nem a grafikája miatt veszek meg, hanem a hangulata és a multi miatt.
117.
117.
falselight
#116: vicceltem, nyugi már. az a bajom vele, hogy sok a bohóc, aki próbálkozik vele de nem megy neki, és ennek legtöbbször a csapat issza meg a levét s&d-ben. ha te jól csinálod, akkor egészségedre.
116.
116.
Bisur1996
#115: Hát jó... de most ide jöttél egy COD hírhez trollkodni, én nem megyek BF hírhez trollkodni... Am mi bajod a 360 qs-el?
115.
115.
falselight
#114: bocs, de a 360+qs-nél abbahagytam az olvasást, haha.
114.
114.
Bisur1996
#112: Amikor le van rakva a bomba SD-be, nálam van egy intervention, van ellenem két csávó, már egyedül vagyok, de nem lehet hardscopolni, minimum qs, de inkább 360 + qs és le kell szedni mind a kettőt, aztán csá, jobb esetben a bombát is. De nem egy sorozat lövővel kempelek a sarokban, meg egy tankkal megyek meg mit tom én, mediccel élesztgetek újra...
Vagy mikor 6v1-t tolok, mondjuk AK-val és akkor CB rules, csak a tudásomra hagyatkozhatok, az is elég jó.
Mondjuk egyes pályákat BC2-ben nagyon csípek, főleg ha nem mindenki járművel megy.
113.
113.
Hubert Cumberdale
#112: super contra xD amúgy írta, hogy "büdös fragger", és azok nem csípik, ha kell is valamit csinálni még ölésen kívül. nekik DM, vagy TDM azt csá.
112.
112.
falselight
#111: elmondhatnád akkor, hogy számodra mi izgalmas. csak a kíváncsiság kedvéért.
109.
109.
Bisur1996
#108: Azt szoktam általában... nekem nem nagyon jönnek be a nagy pályák... Most mrá szerintem igen jó vagyok BC2-ben, de annyira azért nem ütött, mint szerettem volna. Főleg akció terén.
108.
108.
falselight
#106: és mennyi időbe telt, amíg belebotlottál az első elfoglalandó támaszpontba? játszd a játékmódot és nem kell keresned az ellenséget, ők fognak megtalálni téged. ha meg csak ölni akarsz, arra ott a squad-tdm, kisebb pályákon.
104.
104.
Bisur1996
#99: Wasteland... Underpass... Quarry... meg az a nagy havas pálya... :D
103.
103.
Bisur1996
#90: Ott a pont öcsém...
Minden egyes ilyen flamewarban beszoktam varrni a szokásos hosszú szövegem, ami általában véget vett a nagy vitának, de már lusta vagyok :D A BF nem felsőbbrendű és a COD-ot nem csak 10 éves hülyegyerekek játsszák... ennyi. De ez fordítva se igaz! Csak akárhányszor kifejtem valaki jön és elmondja milyen hülye vagyok, meg fan...
102.
102.
D-day
#101: Nem a grafikája miat fogják megszerezni az MW 3 at.Hanem a CoD név miat és a kiváncsiság miat.Tudni akarjuk, hogy folytatodik a story.Igen most lehet azt mondani, hogy majd elolvasom meg megnézem Gameplay videokon, de jobb átélni ahogy játszunk a játékal.
100.
100.
FekaFOB
100. komment csak azért, hogy szép kerek legyen. Egyébként szerintem a COD ebben a generációban már nem fog motort váltani. Szerintem nincs ezzel semmi probléma, öreg kód, halálba tuningolva. Szerintem szép munka és ezzel legalább a 60 fps-t is tudják tartani, ami multiban egyáltalán nem elhanyagolható dolog.
99.
99.
randall13
#90: Elejétől a végéig olvasom a kommenteket, de még csak fel sem vetődött, hogy bárki is szidta volna a cod játékosokat. Maga a CoD motorja ér egy raklap szart. Rohadnának meg a 60 fps-ükkel, azt is csak azért tudják elérni, mert a motor olyan szinten primitív, hogy ahhoz már tehetség kell. A quake3-ban több funkció volt, azóta sikerült minden jót kivenni belőle!
Mellesleg a 60fps-t is csak azért tudják elérni, mert a pályákat több kicsi cellákra osztják, és csak azokat tölti be a motor, amelyiket látja a játékos. És ezért nincsenek nagy nyílt terepek vagy magas épületek, mert akkor laggolna mint a szar.
94.
94.
mcwolf
#93: Egy szóval sem mondtam,hogy ezt hallgatom. Távol áll tőlem ez a stílus.
93.
93.
#91: LOL, ez szerintem nem engem minősít hanem aki hallgatja. Öngól :)
91.
91.
mcwolf
#90: http://www.youtube.com/watch?v=kRZUrNb6vK8

FIGYELEM!CSAK 18 ÉVEN FELÜLIEKNEK!
90.
90.
#89: Pont ezért írtam, de lehet nem esett le a szarkazmus, hogy ezzel védekezik minden bf-es és ezzel szidja bárki a codot h mennyire nem realisztikus. Hát persze hogy nem, de ne is legyen az. És nem cod védőbeszéd volt, hanem magamé, mert a fasz kivoltmár vele hogy folyton mindenki szarozik mindent, és mintha én lennék hülye mert szeretek egy játékot, hát bekaphatják, én igenis ezt szeretem, ezzel a szutyok szarral akarok játszani akinek meg nem tetszik az játsszon bf-et, tőlem???
89.
89.
falselight
#86: már ne haragudj, de egy cod-os védőbeszédben a realisztikusságot felhozni = epic fail. egyik játék sem realisztikus, még ha páran szeretik is hangoztatni, hogy a bf mennyire az. nem ez dönti el, hogy melyik lesz jobb.
egyébként az ilyen félóra kutyagolásos szövegek árulják el, hogy mekkora bf-veterán lehetsz. remélem abban egyetértünk, hogy amíg valaki nem szerzett kellő tapasztalatot egy játékban, addig a felszínes véleményét meg kellene tartsa magának.
és szerintem realisztikust akartál írni, nem realistát.
88.
88.
wardprod
#86: "Uncsi már a sok önjelölt megmondóember akik helyettem akarják eldönteni hogy mivel játsszak, meg nyissam ki a szemem."

Ki mondja, hogy játszatok mással? Az meg, hogy "nyissam ki a szemem" teljesen baráti dolog. Sokan szeretnék felhívni a figyelmedet arra, hogy az általad is leírt "az mw2 nyomdokain haladva" stíluson kívül van más is a világon, amit a figyelmedbe ajánlanának(nánk).

Azt csak mellékesen kikérném magamnak, hogy a spawn rendszerd szidja bárki is pl. a BF-ben, mivel ennek NORMÁLIS körülmények között marha nagy jelentősége van, és taktikai gondolkodást / kivitelezést kíván/von maga után. Senki nem mondta, hogy szimulátor jelleggel van jelen a játékban, mégis minden egyes COD fanboy ezzel jön elő. Sokan pl. ezt is unják(juk).
86.
86.
Uncsi már a sok önjelölt megmondóember akik helyettem akarják eldönteni hogy mivel játsszak, meg nyissam ki a szemem. Leszarom a sok vinnyogást, én kifejezetten ezzel szeretnék játszani, az mw2 nyomdokain haladva, nem kell tech, meg grafika, meg ötezer mozdulat, meg óriási pálya amin fél óra kutyagolás után lelő egy camper, ha meg nem akarok kutyagolni, totál valósághű, REALISTA módon megjelenek a harcmező közepén a társam mellett :D:D Egyszerűen nekem nem kell, én codozni akarok.

Legszívesebben mw2 vel jtászanék még mindig, ha támogatták volna tovább, de sajna ez a mai trend, h 1 év se és már jön az új...szomorú, mert pc-n évekig toltam egy-egy játékot, de hát ez van, nincs mit tenni :)
85.
85.
Quent1n
#84: +1. Évről évre kiadnak egy mod-ot kb. Én megértem, hogy üzletileg megéri csinálják. Az biztos, hogy én nem veszem meg az MW3-at ami még mindig egy CoD4 csak felturbózva. Akinek megér 12k-t ez a látszat munka amit évről évre kiadnak a kezeik közül az meg úgyis jól fog vele szórakozni. Nekem nincs sok pénzem és ha dönteni kell, hogy egy BF3 amibe megint újítottak a grafikus motoron meg a játékmeneten, vagy egy újabb sablon CoD amibe már x rész óta nincs tisztességes fizika és a BO (PCn) olyan pofátlanul optimalizálatlan volt, hogy az csak na.. Nos nekem egy ilyen döntés nem lenne nehéz, de nem mondom, ha lenne pénzem lehet megvenném a CoD-ot szórakozni egy kicsit, mert a maga műfajában nincs párja ez tény.
84.
84.
Raam989
x'DDDDDDDDDD
Jajj de jót röhögtem ezen. Szinte zéró grafikai fejlődés vehető észre a CoD4 óta, a játék is tökre ugyan az, max a lövöldözés köré rittyentett sztori más (pedig a fentiek szerint egy csettintésre lehetne újdonságok garmadáját a játékba varázsolni), a multi megy egyre szarabb és mindemellett még szét is van hekkelve. CoD4-el vagy Mw2-vel már alig lehet játszani KONZOLON, annyi csíter meg moddolt lobby van...
Ja, hogy 60 efpées? Igen, arra már rá lehet rántani. El is van felejtve a CoD összes bűne. Pfejj...
83.
83.
mephi
Néha olyan érzésem van, hogy ezek a nyilatkozatok direkt ide születnek, hogy a GK-n az emberek agyvérzést kapjanak. Szuper a motor, friss és üde, nem kell ezt magyarázni :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...