Napjaink legnagyobb fizető játékostáborával a World of Warcraft rendelkezik az MMORPG-k között, ez tény. Azt is leszögezhetjük, hogy a Blizzardnak régóta nem kellett ennyire tartania konkurenciától, mint most, a Star Wars: The Old Republic megjelenése előtt, és még csak nem is a játék mínősége számít: a Star Wars név pont elég erős ahhoz, hogy fejfájást okozzon a csökkenő, de jobb időkben is csak stagnáló rajongói bázissal küszködő WoW-nak. (Idézőjelben küszködik persze, mert tizenmillió játékos azért szép bevételt termel így is.)
Az utóbbi évek egyik legnagyobb MMO-rajtja lehet a The Old Republicé, az Electronic Arts látszólag mindent egy lapra tesz fel, annyira bízik a sikerben. A megkerülhetetlen kérdést most is elemzők feszegetik: milyen hatással lesz a WoW-ra a Star Wars MMO? A Peanut Labs 381 ember kérdezett meg az interneten keresztül, ahol a résztvevőknek több mint a fele mondta azt, hogy megunta a World of Warcraftot, és ami aggasztóbb: 50 százalékuk úgy nyilatkozott, hogy meg akarja venni az Old Republicot, míg további 38 százalékot szimplán "érdekel" a játék.
A Lazard Capital Markets számításai szerint mindezzel együtt a World of Warcraft legalább 900 ezer, legfeljebb 1,6 millió játékost bukhat az új játék miatt. A WoW-felhasználók száma egyébként is gyorsuló ütemben apad: az elmúlt három hónapban 800 ezer játékos hagyta ott a Blizzard MMO-ját, miközben az azt megelőző fél évben csak 300 ezer.
A helyzet komolyságát mutatja, hogy az elemzőcég a hírek után leminősítette, semlegesként sorolta be az Activision Blizzard részvényeit, azaz jelenleg nem ajánlja a papírok megvásárlását. A Lazard azt is hozzátette: a készülő negyedik WoW-kiegészítő, a Mists of Pandaria valószínűleg megdobja majd a rajongótábort, megjelenéskor a játékosok 33 százaléka várhatóan vissza fog térni.
lehet előrendelik de az még nem jelenti azt,hogy az 1 hónap ingyen játék után elő is fognak fizetni.
Kb. ez az egyetlen tényszerűen jó mondatrészed.
Talán ha körülnéznél az Everquest táján, találnál pár rémesen ismerős dolgot, ugyanis hét éve a WoW bizony egy jól sikerült EQ-klónra hajazott, a különbség annyi, hogy a WoW-nak egyrészt volt már brand-je, másrészt nem voltak restek "kényelmes" dolgokat berakni a játékmenetbe.
#51 nem neked szántam, nem veled van bajom hanem a sok idiótával akik sosem játszottak wowval de imádják basztatni.
BTW WoW.......kb kata 3 honapig volt vicces aztan halal unalom:s abba is hagytam ahogy a kata elott se jatsottam fél évig..vagy tobbnem is tudom mar...és nem is hianyzik....az uj kontent meg abszolut nem hat meg:) panda ..omfg...
az SW meg akkor is jo ha szar..mert ha csak az SW fanok fele jatszik akkor is jo lessz.....nem sok esélyt latok ra hogy hamar free lessz....plána amilyen ambiciozus terveik vannak......sok sok ujj bolygo:)
túl nagyok az elvárások.sztem megjelenéskor lesz kb 1 millió felhasználó,de aztán szépen elfogynak és beáll olyan 600 ezerre.ez évenként csökkenni fog és majd szépen ez is ingyenes lesz mint az STO.
Sokan még mai napig azt hiszik, hogy a Wow azért lett anyira népszerű mert az volt először ilyen, tévedés, a Wow azért lett olyan népszerű mert a széles tömegeknek készítették, nem egy bizonyos társadalmi körnek.
Ülj le, egyes.
A sztorit is vihették volna sokfelé, de inkább jön a retcon, hogy "ja igen, eddig is volt ott egy földrész, amiről senki sem tudott". Időutazó mágusok, léghajók és 10000 éves kultúrák (amik el se hagyják az erdejüket) és eddig senki nem nézett arra szét? Oh wait, kitalálom: arrafelé mindig köd volt. /sarcasm
Még jó, hogy már nem játszom.
Számomra a Guild Wars 2 lesz "Az" MMO, azt várom már egy jóideje.
Temetni meg nem kell az SWTOR-t, ha más nem, akkor az SW-fanok köszönik szépen, jól meglesznek vele. A Riftet is előre temették, mert "júúj, wow-klón, buuukni fooog", 'szt az is megvan még.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.