Az id Tech 4 engine a Doom III alatt mutatkozott be, de számos másik játékhoz is felhasználták: ez a motor hajtotta a Quake 4-et, a Preyt, az Enemy Territory: Quake Warst, a Wolfensteint, a Brinket, és ezt az engine-t tették a Prey 2 mögé is - igaz, alaposan felturbózták a Human Head Studios srácai. Az id Tech 4 egyik legnagyobb erőssége a pixelenkénti, valós időben történő árnyalás bevezetése, de a korábbi kritikákra hallgatva itt (pontosabban a Quake Wars megjelenésével) mutatkozott be a Rage-ben is használt MegaTexture technológia elődje is.
John Carmack az idei QuakeConon jelentette be, az id Software a Rage megjelenése után nyilvánosságra hozza, bárki számára hozzáférhetővé teszi a Doom III forráskódját. Az ígéreteknek megfelelően ez meg is történt, innen letölthetitek a GPLv3 licenc alatt megjelent csomagot. A forráskód konkrét adatokat nem tartalmaz a Doom III-ra vonatkozóan (nyilván), illetve a Carmack's Reverse néven elhíresült algoritmust el kellett belőle távolítani, és újra kellett azt írni: ezt a kódot ugyan Carmack önállóan találta ki annak idején, a Creative Labs már hamarabb felfedezte az árnyékolási módszer ötletét, és szabadalmaztatta is azt. Jobb a békesség, gondolták az id-nél, ezért döntöttek az átalakítás mellett.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.