Ahogy arra lehetett számítani, a Nintendo helyzete az ünnepi szezon révén valamelyest finomodott, de a márciusban véget érő pénzügyi év végére így is masszív, a korábban becsültnél is magasabb veszteséget vár a vállalat. A decemberrel záruló kilenc hónapos időszakot 48,3 milliárd jenes nettó veszteséggel fejezték be a japánok (tavaly ugyanebben az időszakban 49,5 milliárd jenes profitot könyvelhetett el a cég), míg az árbevétel a korábbi 807,9 milliárd jenről 556,1 milliárd jenre zuhant.
A Nintendo szerint a drasztikus bevételzuhanás a 3DS és a Wii árcsökkentésének volt köszönhető, emellett a vállalatot továbbra is sújtja a viszonylag erős jen - a Nintendo eladásai túlnyomórészt külföldön történnek. Mindezek alapján a vállalat a pénzügyi év végére a korábban becsült 20 milliárd jenes veszteség helyett 65 milliárd jenes mínusszal számol, noha a tavalyi pénzügyi évet 77,6 milliárd jenes profittal zárta. Az árbevételre vonatkozó várakozásokat is átírták: 790 milliárdról 660 milliárd jenre számít a Nintendo.
Az elmúlt kilenc hónap alatt 11,43 millió 3DS-t adott el a cég, a gépre értékesített játékok száma 28,04 millió példányra rúgott. Az összesen több mint 150 millió eladott példányt maga mögött tudó DS-ből már csak szerény 4,64 millió darab talált gazdára 51,2 millió játék társaságában, a Wii-ből pedig 8,96 millió darabot vittek haza a gamerek 89,06 millió játékkal - a Nintendo szerint az új Zelda különösen népszerű volt, főleg az Egyesült Államokban.
A Nintendo szerint a korábban becsült 12 millió Wii helyett csak 10 millió darabot fognak eladni, és a 3DS-ből sem jön össze a várt 16 millió, jelenleg 14 millió példánnyal számol a cég.
Karácsonykor jön a Nintendo Wii U
A pénzügyi helyzetjelentés egyik legfőbb érdekessége az a bejelentés volt, amikor Satoru Iwata, a cég elnöke megerősítette, hogy a Wii U az ünnepi szezonban fog elrajtolni a fontosabb piacokon, így Japánban, Európában, Amerikában és Ausztráliában. A Nintendo ígéretei szerint hamarosan újabb infók érkeznek a konzolról, ráadásul az E3-on is lesz bemutató.
Érdekesség, hogy a Street Fighter X Tekken producere, Yoshinoro Ono szerint a Wii U sokat fejlődött a tavalyi bejelentés óta, de konkrétumokat nem árult el. A Develop magazin legújabb értesülései szerint a Wii U nagyjából kétszer akkora teljesítményre lesz képes, mint az Xbox 360, s bár ez túlmutat a piac várakozásain, a fejlesztők állítólag annyira nem elégedettek a géppel: ők személy szerint nagyobb teljesítményre számítottak a Nintendo bejelentése után. Állítólag.
Talán mert a PC, mint játékplatform a játékkategóriák 95%-ban halott? RTS, MMORPG, pár fps és szinte kész. CoD-ból, Skyrimből, BF3-ból stb mind mind tizedannyit adnak el PC-re, mint konzolra.
A többihez: természetesen aki eddig Zeldázni vagy Mariozni akart, az eddig is megvette a Wii-t, HD grafika hiánya ide, vagy oda. Az már más kérdés, hogy a Zelda mennyire gyermeteg... Inkább egy elképzelt világ, mint gyermeteg világ. Az, hogy a Mario gyermeteg lenne, lehet. De egy platformerhez kiválóan illik a világa. Nem tudok elképzelni egy God of War világban játszódó platformert.
"a platformot a multi címek meg nem fogják eladni"
Itt jön majd képbe, hogy a kontrollerre milyen okos exkluzív dolgokat találnak ki. Ha pl. az NFL csak ezen a platformon fog taktika szerkesztővel jelentkezni, akkor az nagyon sok USA vásárlót csalhat el a többiektől. De ez igaz bármelyik kategória bármelyik cíéhez: milyen exkluzivitást ad a játékokhoz? Bizonyos, hogy legalább annyit, mint a PS3 esetében (Move == WiiMote) és mást, de biztosan nem annyira "casual" dolgot, mint a Kinect (Mass Effect Kinect dolgai).
A többiről, azaz hogy mennyivel lesz szebb egy multi cím a sokkal erősebb Wii U-n, egyelőre egyikünk sem tud érdemben nyilatkozni. Meglátjuk. Arról sem tudunk, hogy milyen exkluzívok jönnek majd, de az biztos, hogy csak a Nintendo-nál is nem csak egyetlen nagy nyitócímmel fogják útnak indítani a dolgot.
"egyik kiadó sem szereti (a legtöbb nem is nagyon engedi), hogy akár minimális eltérések legyenek a kiadott játék platformokon futó verziói között"
Ez sem feltétlen igaz, példám is van rá: a BF3 esetében a Wii U simán elvitte volna a PC-s verziót (plusz extra dolgokat adva a kontroller segítségével), a többi jelenlegi HD konzol meg csak a gyengébb verziót kapta.
"hogy legalább azt az élményt és minőséget kapd, mint a többi konzolon"
Ha fenti rövid okfejtésem igaz, akkor a multi címeket a Wii U-n tudod a legjobb és legszebb verziójában játszani.
Egyébként az N exkluzívok rengeteg nem gyermeteget találhatsz, itt van 8 frenchise példa:
Zelda, Xenoblade, Pandora's Tower, Metroid, Fire Emblem, Golden Sun, F-Zero (innen koppintott a Wipeout), Advanced Wars (Nintendo Wars vagy Battalion Wars néven is futó körökre osztott stratégia játék).
És ki tudja, mivel jönnek majd elő, hogy tényleg a hardcore felé nyissanak.
Természetesen lehet, hogy nehezen fogják levetkőzni a sztereotípiákat a "hardcore" (erős idézőjel), mivel én a mai napig azt mondom, hogy nem szeretem a csoki fagyit, holott szeretem, de gyerekkoromban tényleg nem szerettem és most már inkább nem is fogom :)
Ezek alapján vélemény?
(Aztán ott van az eset amikor többnyire azért "exkluzív" valami mert az eredeti játékot nem tudták átvinni ugyanabban a minőségben és csináltak helyette valami butított változatot...)
A lényeg, a platformot a multi címek meg nem fogják eladni, hiszen azt egyik kiadó sem szereti (a legtöbb nem is nagyon engedi), hogy akár minimális eltérések legyenek a kiadott játék platformokon futó verziói között. Még PC-re is iszonyat nyögve-nyelősen jönnek az updatek, ami legtöbbször ki is merülnek nagyobb látótávolságban és nagyobb felbontású texturákban...
Igazából az N ott van bajban, hogy a multi címek miatt kell neki az erősebb vas, hogy legalább azt az élményt és minőséget kapd, mint a többi konzolon. Ilyen tekintetben viszont egyáltalán nem biztos, hogy elég az az állítólagos 2*X360-nyi "horsepower" !
Totálisan leszóltam a "kis kedvencemet" (fan vagyok, nem vitatom, de nem troll fanboy, ezt meg Te nem vitathatod), siralmasnak neveztem a 3DS kezdő felhozatalát, és szintén szapultam azt, amit a Wii idén nyújtott. Megírtam azt is, hogy tévedett a Nintendo a 3DS bevezetésének módjával. Nem tudom, hogy ezt a részt átugrottad-e?!
Majd írtam egy tök normálisat, mert tényleg érdekel, hogy hogyan fogja a "hardcore" világ fogadni a dolgot. Ha provokálni akartam volna, akkor azt írom, hogy "2szer erősebb, mint a 360, most sírjon a szátok CoD MS PS3 b*zik, szevasztok". Írtam ilyet? Nem. Gondoltam ilyet? Nem.
Például érdekel, hogy Te, mint PS fan/user/whatever, hogy fogsz hozzáállni a géphez, ha majd jobb teljesítményre lesz képes 1-3 évig, mint a PS3, holott eddig minden HD konzol tulajnak a grafika, illetve annak nem HD mivolta volt a mindene a Wii-vel kapcsolatban. Na meg az, hogy nagyobb arányt képviselnek a gyerekjátékok, mint a másik két konzolon. Most ez épp a visszájára fordul.
Tulajdonképpen a konzol történelem során kb először fog megtörténni az, hogy a Nintendo erősebb géppel van a piacon, mint a konkurencia és ez legalább 1 évig így is lesz.
Én arra leszek kíváncsi, hogy most akkor 1 tábla kontrollert támogat, vagy kettőt, és ha kettőt, akkor azt mennyiért lehet beszerezni. A többi lényegtelen :D
Egyébként félig meddig én is hardcore szoktam játszani néhány játékban (super smash bros, mario, pár pc játék), azaz a végletekik próbálom fejleszteni magam a játékban, és nem pedig csak egyszer végigjátszom. Az más kérdés hogy sokaknak az a hardcore ha nagyobb a teljesitmény és jobb a grafika, de velük nem érdemes foglalkozni.
Ha le szoljak a kedvencedet az a bajod, ha senki nem szol ra egy rossz szot se akkor meg provokalod azokat akik mas konzolt favorizalnak. Amugy honnan tudod mit tud? Kiprobaltad? Konfig specifikaciot ne kozolj mar tele van a padlas vele :P
A Wii-re pedig 2 nagy cím jelent meg: egy új Zelda és egy Kirby (EU régióban idén 2 Kirby cím is volt), valamint a nem mindenhol elérhető Last Story, Pandora's Tower és a Xenoblade. Ennyi 2011 említésre méltó új Wii játék kínálat.
A Wii U-val valószínű korábban ki tudtak volna jönni, de látva a 3DS szoftver nélküli szenvedését inkább eltolták a bejelentést. Épp ma számoltam össze, 6 exkluzív 1st vagy 2nd party fejlesztő stúdió nem adott ki új N játékot legalább másfél, Wii U megjelenésre 2 és fél éve. Ha ezek mind ott lesznek a konzol indulásakor 0-6 hónapon belül és a 3rd partyk is úgy támogatják, ahogy az elvárható, akkor a végeredmény nagyon nagyon erős felhozatal és pénzbevétel lehet. Így mindenki jól jár :) A játékosok dúskálnak a jobbnál jobb címekben, a fejlesztők, kiadók és a gépet adó N pedig a pénzben :)
Kíváncsi vagyok, hogy az önmagukat hardcore-nak tartó játékosok mennyire fogják tudni levetkőzni a negatív Nintendo beidegződésüket látva, hogy mit tud a gép.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.