A tanulmányban egy idősebb csoport vett részt, tekintve, hogy általában nekik szokott problémájuk lenni a kognitív funkcióikkal. A 60 és 77 év közötti időseket két csoportra osztották, ebből az egyik 14 órát World of Warcraftozott két hét alatt, míg a másik szolgált kontrollcsoportként. A végeredmény szerint azoknak, akiknek már eleve jók voltak a kognitív képességeik, a játék nem sokat segített - hiszen nem nagyon volt min javítani.
Akiknek viszont a kezdeti tesztek szerint rosszabbak voltak, azoknál látható javulás következett be az alapvető kognitív képességekben, az odafigyelésben és a térbeli felismerésben. Anne Collins McLaughlin, a kutatásban résztvevő egyik professzor elmondta, azért választották a World of Warcraftot, mert a játékmenete megfelelő kognitív kihívást nyújt, emellett pedig a szociális interakció is jelentős szerepet játszik benne.
A héten már a második szenzációhajhász, "a videojáték gyógyít" posztunk következik. Nem tehetünk róla, ha egyszer tanulmányokkal támasztják alá a dolgot, akkor mi is úgy érezzük, hogy komoly oldal vagyunk, mert tanulmányokról írunk. Gyakorlatilag tudományos oldal vagyunk!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.