GDC 2012: Sok ember kis helyen az új Hitmanben

  • Írta: zoenn
  • 2012. március 5.
  • Képek
Link másolása
Az IO Interacitve rendkívül büszke a Glacier 2 engine azon új funkciójára, melynek kulcsfontosságú eleme a nagyméretű tömegek élethű szimulálása. Az embersereggel mi magunk is kapcsolatba léphetünk - néhányukkal vagy mind az 1200 fős tömeggel, ha valami csúnyaságot követünk el.

A Hitman Absolution hatalmas emberi tömegeket mozgat meg, miközben a Glacier 2 engine stabil 30 képkocka/másodperc sebességgel fut. A dánok saját fejlesztésű motorjának tömegtechnológiáját mi magunk is megcsodálhatjuk majd az idei GDC-n, ahol egy tanulságos demóban győződhetünk meg arról, hogy milyen 1200 karakter egyidejű virgonckodása a képernyőn.

Már az alapoktól kezdve ez volt a cél az IO-nál, nyugodtan kijelenthetjük, hogy jó munkát végezett a csapat. Ha arra gondolunk, hogy milyen erőforrás szükséges ezer ember önálló gondolataihoz és ahhoz, hogy befolyásolni tudjuk őket, tényleg ütős a technológia. Egy ingame képünk is van addig, míg a demó napvilágot lát:

Az előadás kitér a tömeg implementálásának folyamatára, betekintést adva az algoritmusokba, valamint belefonva olyan részleteket, hogy a játékmenet hogyan befolyásolta a tervezési döntéseket. A Hitman Absolution idén jelenik meg PC-re és konzolokra.

17.
17.
BrockSamson
Remelhetoleg mas fejlesztok is atveszik a szemleletet. Szamomra legalabbis elegge kiabrandito, milyen keves NPC szokott a jatekokban lenni. Persze jol kell megcsinalni, hogy hiheto is legyen es ne forduljon kabareba.
16.
16.
Scoo
Én már régóta várom, hogy végre tömegek legyen a játékokba. A Gow2-ben rendesen voltak tömegjelenetek, ehhez képest a háromban bőven visszavettek belőle. De ahogy elnézem az új AC is sokat fog építeni a tömegjelenetekre.
15.
15.
Papus
Azért ez mozgás közben elég jól fog kinézni!
14.
14.
HunRaptor
13.
13.
HIM666
basszus, hogy nektek semmi sem jó....komolyan az ilyen embereknek inkább ciánt adnék nem játékot. Mások munkáját olyan lazasággal tiporjátok porba, mintha Ti olyan kurvára zsenik lennétek. ...ezek a fejlesztő cégek éjt nappallá téve dolgoznak megállás nélkül, hogy az olyan noob-ok, mint Ti kapjanak játékot, hogy tudjanak min nyáladzani és Ti meg minden apró fűcsomóba beleköttök. F*sz kell a szátokba nem játék a kezetekbe...
12.
12.
sowsminimal
Hát nem tudom, de azt látom, hogy a környéken csak egy ruhabolt üzemel ötféle árucikkel (talán azért, mert china town?) + minden karakternek olyan a testtartása, mint a jóllakott medvebocsnak és minden nőnemű egyednek kötelező a copf. Nem igaz, hogy 2012-ben nem tudnak hivatásos profi programozók egy olyan algoritmussal operáló karaktergenerálót megírni, ami nagy eséllyel kizárja, hogy full egyforma karakterek rohangáljanak egymás mellett, 4 animációra korlátozva mozgáskultúrájukat... ezt már ellőtték a BM-ban... kár, hogy nem fejlődtek 6 (!) év alatt...
11.
11.
volkornka
Erre kíváncsi vagyok. Amúgy azt várhatjátok, hogy az összes ember teljesen más legyen. Nem tudom hogyan csinálják, hogy ennyi ember 30fps-el, de szerintem kizárja azt, hogy mind más legyen.
10.
10.
Ez egy Directx 9c + Shader Model 3 (!!!) funkció ami benne van az első DX9C SDK-ban ami lassan egy évtizedes (2004 augusztus :) . Örülök, hogy végre sikerült feltalálni a "spanyol-viaszt" ! :)))
8.
8.
randall13
7.
7.
randall13
Mint egy tömeg agymosott zombi.
6.
6.
greenmelon
#2: Na ja, még a térkép se jelezte őket NPC-ként.
5.
5.
Split
#4: Valszeg az IO is erre gondolhatott közben. :D
4.
4.
shadowtrooper
Ázsiaiak. Ha különböznének, akkor is ugyanúgy néznének ki.
3.
3.
Split
A kép tanulsága alapján eléggé sok az "iker" civil, valamint nem látok túl sok változatosságot a cselekvések között sem (karok feltartva, vagy törzs mellett - a fejek vagy előre, vagy fel néznek, valamint séta van, meg állás).

Mindezek ellenére egy képről nagyon nehéz megmondani, hogy a dánok joggal reklámozzák-e az új feature-t. Az viszont mindenképp méltányolandó, hogy ők legalább mernek nagy tömeget tenni a játékukba. Az Assassin's Creed-en kívül hirtelen nem is tudok másik olyan játékot mondani, ahol lenne nagyobb tömeg a képernyőn (és nem stratégia! :D ).
2.
2.
McDuff
Ugyanezt beharangozták a Blood Money-nál is a karneválos pályánál,és mégis mi lett belőle?Bábukat raktak ki az utcára nulla mesterséges intelligenciával és nulla interakcióval,csoda hogy megölni meg lehetett őket!bele lőttél a tömegbe,emezek meg csak arrébb iszkoltak pár métert és buliztak tovább...
1.
1.
giga321
Nagyszerű már várom a demót.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...