A helyzet a következő: a PC-s csúcs grafikus kártyák szinte könyörögnek azért, hogy DirectX 11-es játékmotorokat futtathassanak. A látványt egészen új szintekre lehet emelni, ám a konzolok csak a DirectX 9-et támogatják. A Crytek pedig azt szeretné elérni, hogy a PC-s és a konzolos verzió között minél kisebb legyen a különbség, így elkezdtek kísérletezni és próbálkozni egy kicsit.
Rasmus Højengaard, a Crytek hosszú titulussal rendelkező kreatív vezetője elmondta, a programozók néhány olyan renderelési technikát futtatnak már Xbox 360-on, ami elméletileg nem is működhetne, csak DirectX 11-es hardveren. Elmondása szerint a dolog nem egyszerű, hiszen nincsenek meg azok a lehetőségek, amik a DX11-ben meglennének, így különböző trükköket kell alkalmazniuk, de sikerült megoldaniuk például, hogy a parallax occlusion mapping (ami nyilvánvalóan valami jó dolog lehet) működjön.
"Ez egy nagyon fejlett technika, és elméletileg nem kellene működnie Xbox 360-on, de ők megoldották" - nyilatkozta Højengaard, de azért gyorsan hozzátette, hogy egyáltalán nem biztos, hogy ezek a dolgok a végleges játékban is benne maradnak. Minden attól függ, mennyire húzzák le ezek a fejlesztések a konzolok teljesítményét.
ez hülyeség, a parallax occlusion mapping shader model 2.0-n is működik, csak multipass formában. A minimum követelménye pedig shader model 3.0 aza DX 9.0c.
ha nem hiszed járj utána:
google - tatarchuk parallax occlusion mapping --> első link
ROFL
egy Crysis 1 et se tudnak kihozni... nem még hogy egy 3 mat...
#57: ki hasonlította a te szuper PC-dhez a PS3-at? Tudom hogy a konzolok soha nem érnek fel egy PC erejével, mert ugye a PC folyamatosan fejlődik, mindig pakolhatsz bele többet/jobbat, de a konzolodat nem tudod csak úgy "fejleszteni". Amikor a PS3 megjelent, 8 magos processzorral jelent meg és akkor a PC világában még ismeretlen fogalom volt az i7. De most nem régiben behozták. Gondolom egyik játék sem eszik 8 magot sem, úgy ahogy a PS3 sem. 6 magot használhatnak maximum a fejlesztők, 1 mag az XMB menüt tartja, és 1 mag van úgymond fölöslegként, mondjuk ha 1 mag leégne vagy valami lenne vele, akkor azt az 1 fölösleges magot lehet aktiválni. Hülye nem vagyok, maximum tudatlan a PC világában. csók.
#55: "Bár szoftveresen nem kellett hozzá, de a dx10-et támogató kártyák voltak csak elég erősek hardveresen, hogy értékelhető sebességgel alkalmazzák a tech-et."
Akkor miért van, hogy a crysis wars 5-ös patchével elérhetővé vált a 'verihájg' konfig az összes dx 10-es effektel (POM-al együtt) XP-n is, vagyis DX 9 alatt és valahogy nem szartak be a gépek tőle? Egyszerűen ez mind kamu. Az UDK meg semmivel sem jobb. Legalábbis technikailag egy vicc... én csak cryengine-ben vagyok jártas de ismerek valakit, aki nyomja az UDK-t is és épp mesélte, hogy milyen hitvány az egész. Nincs dinamikus árnyék!? lol 2012 van és kamu 10 éves technikával villog az ánrílendzsin...
a cry 1-ben sem plane vol (egyedül az uccsó pályán volt 1-szer) A fények is real-be mentek és ellenség is volt minden fele. Ráadásul a cryengine 3 jobban van optimizálva,m int az elődje. Amivel leveszik a gépigényt az csak annyi, hogy ki-be kapcsolgatják a különböző nem látható területeket, LOD, mip maps és az árnyékok látótávolsága. Nem lesz itt ekkora butítás nem tom honnan veszed. Az első részt is meg tudták valósítani konzolra. És nem matrica házakkal meg erdőkkel meg kamu fénnyel...
#52: Még csak ez sem igaz..
Xbox és PS3 om nativ 1080p támogat.... és soha az életbe nem lesz olyan mint PC én....
Nativ : azt jelenti beállíthatod de 1280x720p fogja 1920x1080 ra átalakítani :) szóval ez parasztvakító full HD :D de anyukád nem mondta el neked amikor megkaptad a konzolod ? :) ejjjnyeee már 2éve kevés az Xbox360 és a PS3 om... de DVD lejátszó helyett jó még !
Hát ha nem írsz semmit, nem is fogok válaszolni rá, abban biztos lehetsz. Puszi <3 :)
#45: kicsit görgess lejjebb és nézd meg hogy ÉN mit írtam és nézd hogy hogy mit kaptam rá válaszul, és rá jössz hogy mégsem kellett volna közbe szólnod!
"nem kell egyből neki esni a másiknak. ugye bár az embernek a "virtuális világban" nagy a szája de 1v1ben pedig kussol"
Ez a mondatpár meg egyenesen zseniális :D 16 évesen ne szájra gyúrj, hanem tanuld a magyar leckét. Ejnye-bejnye
2) nem oktattalak ki
3) csak utalni szerettem volna arra, hogy mások viszont ki fognak oktatni
4) és ahogy elnézem ez be is következett, vajon miből sejthettem :(
5) ha már egyszer nagyon a baromság mellett döntesz, akkor mondj kisebbeket
Persze megvan az ára is, mert ez egy kibaszott lassú és erőforrás igényes render technika. Sok esetben inkább látunk sima dot3 bump-ot vagy enviroment mappinggal kevert bumpot és csak a nagyon közeli objektumokon POM-ot. Mindkettő valójában egy fake, látszat effekt ami meg sem közelíti a tesszeláció + diplacement mapping által elérhető eredményt...
Ennyit a technika óráról, most pedig szeretném megragadni az alkalmat, hogy gratuláljak a CryTEK-es fiúknak, hogy feltalálták a spanyolviaszt, úgy csendben jegyezném meg, hogy elég lett volna megnézni a Directx 9 SDK-ját, mert több olyan dolog is szerepel benne, mint a POM, ugyanis az egy Directx9 tutorial. Szóval hardwaresen tudja az XBOX is :)))
Ha már mindenáron újítani akarnak akkor kicsit gyúrjanak rá az ID féle megatextura eljárásra, mert abban van potenciál és amit egy működő eljárás adhat, azt semmilyen szar DOT3, POM, TS+DPLC a büdös életben nem fog kárpótolni.
Félreértés ne essék, nem azt mondom, hogy ezek nem jó dolgok, csak azt, hogy ezer éve léteznek és amit a CryTEK most csinál az sokkal inkább tűnik kétségbeesett vergődésnek csak, hogy vegyék az engine-t, mert továbbra is mindenki inkább az EPIC felé kacsintgat. Mellesleg szerintem jogosan :)))
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=46241
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.