A Futuremark egykori fejlesztőiből alapult Theory Interactive nyilvánvalóan mindig is értett ahhoz, hogy alkosson technikailag kiemelkedőt. A Reset bemutatkozó előzetese pedig olyan szép és hangulatos volt, hogy elhittük, ezt a képességüket azóta sem veszítették el. Sokan azonban aggódnak, hogy a játék pusztán a látványról fog szólni, a játékmenet pedig háttérbe szorul.
Alpo Oksaharju, a Theory egyik alapítója azonban igyekezett megnyugtatni mindenkit: szerinte egy játék, aminek nem élvezetes a játékmenete, az valójában nem is jó játék. Éppen ezért a céljuk nem pusztán egy "művészi" anyag elkészítése, amit sokan egyáltalán nem fognak élvezni, hanem egy kihívással teli játékmenetet szeretnének nekünk adni.
A Theory célja, hogy a játékosokat magába rántsa a Reset, s Oksaharju szerint erre csak az egyik megoldás a grafika. Ezen kívül igyekeznek úgy kialakítani a történetet, hogy abban a játékos ne csak szemlélő legyen, hanem részt is vehessen benne.
Mindannyian láttuk a Reset bemutatkozó előzetesét, ugye? És mindannyian kerestük utána a keresnivalót a talajszinten, ugye? Nos, a fejlesztők viszont azon igyekeznek, hogy ne egyszerű szilikonszőkeként nézzünk a játékra, mert bizony lesznek belső értékei is.
Sokan sírnak most, hogy a grafika nem lényeg, bezzeg 2007-ben mikor jött s SíróMotor2-es Crysis mindenki ódákat zengett. Pedig a játék egyhangú, monoton, élettelen, a sztori egy klisé a főhőst meg még Gordon Freeman is übereli, a vége meg egy vicc. Hiába a high-tech DX10, nincs benne élet, nálam a Chrome oda-vissza alázza és ha nem lettek volna benne a jégkása szóró óriásamőbák sose veszem meg. Ellenben ebbe a címbe látszólag van spiritusz és hangulat.
Csak csendben jegyzem meg, hogy előbbi egy 2007-es míg utóbbi 2009-es játék és azt kell, hogy mondjam egyiknél sem éreztem, hogy a grafika így 2012-ben (a mostani elvárások, szokások, színvonal mellett) kárára menne a játékélménynek vagy a hangulatnak.
Azt viszont tapasztaltam, hogy este 21h körül tudok leülni játszani egy picit maximum ékfélig, de hajnali 3:15 kor már szinte könyörögtem magamnak, "hogy most már lépj ki te barom és menj aludni" ! :DDD
A minecraft esetén is csak megelégszenek az emberek a klasszikus kinézettel, senki nem bánná, ha kicsit jobban nézne ki és még úgy is futna a P2-es számítógépén.
A grafika is része a játékélménynek, Az élethűség még sosem rontott el semmit.
A grafika az, ami egyáltalán nem megoldás erre.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.