Haha, már készültetek, hogy majd idén újra előhúzhatják a szokásos kártyát, hogy "még mindig a régi engine". Nos, tulajdonképpen továbbra is a régi engine mozgatja majd a játékot, szóval lábon lőttem magam, de azért a srácok most már felkészítik a DirectX 11-re is.
A legmókásabb nevű stúdióvezető, Mark Lamia nyilatkozta, hogy a motort úgy alakították át a Black Ops 2-ben, hogy képes legyen kihasználni a DirectX 11 nyújtotta előnyöket - persze csak PC-n. Elmondása szerint a játék remekül néz ki PC-n, amin egyébként egy külön csapat dolgozik, akik már az előző két rész PC-s verzióiért is feleltek. Ezen kívül igyekeznek még jobban megerősíteni a csalások elleni védelmet is.
Képzeljétek el azt a szituációt amikor van összesen 3 ellenséges katona. Az egyik elkezd zárótüzet szórni rád ( legyen realisztikus a játék, akár 1 találattól is meghalhatsz :) . A másik felmászik egy magas pontra és sniperrel csak arra vár, hogy kidugd a fejed a fedezék mögül. A harmadik alattomos módon csendben és észrevétlenül a hátad mögé kerül, mert ügye hiányoltuk a nyílt terepet.
Na most van három lehetőséged :
- Kidugod a fejed és tüzelni kezdesz, de te is bekapsz egy-két találatot : Game Over!
- Kidugod a fejed és belemosolyogsz a sniper scoopjába : Game Over !
- Nem csinálsz semmit és a harmadik elvágja a torkod észrevétlenül : Game Over !
De jót játszottunk... :D
Ez helyett az van, hogy "rádront 100 idióta", lelövöd őket és büszkén elmorzsolsz egy mosolyt a bajszod alatt... " megint király voltam ! " :DDD
A fizikát szerintem értelmetlen felhozni, a COD mindig is árkád volt, nyilván az is marad. A valósághű fizika egyébként is csak visszavenne a pörgésből.
A grafikai motor engem talán még nem is idegesít annyira, hogy nem fejlődik, hogy nem ők azok, akik az élen járnak ebben, arra ott van nekünk a Krízis :)
De mint azt már leírtam párszor, ha az AI terén jeleskednének a srácok az hihetetlen ütős lenne. Ha a gép által irányított ellenfelek egy kicsit agyasabbak lennének. Mekkora újítás lenne, ha nem olyan egyszerű lenne a gép irányította katona, mint a cipőm talpa. Hiányolom a nagyobb nyíltabb terepeket, minden egy csőben zajlik, ahol minden csak scriptelve van. De hozhatnám a komolyabb fizikát is példának...
Szóval értem én, hogy jó dolog a régi dolgokra építkezni, és egyszerűbb is, de idővel szerintem lépniük kell. Legalábbis remélem, hogy lesz egy játék ami idővel a színpadra lép, és olyat mutat, amit eddig nem láttunk idén, tavaly, vagy tavaly előtt, netán azelőtt......
Dx7 egy teljesen statikus, konstans környezet amiben fix elődefiniált képességek és render folyamatot csak paraméterezhetsz, de beleszólásod nincs a render pipelineba. Példa: 3 típusú maximum 8 darab konstans fény / objektum, nincs árnyék, valós átmenet. Fix elődefiniált minimálisan paraméterezhető effekt: Texture-map, Bump-map, Environment-map, Reflection-map... nagyjából ennyi ! :D Ahogy az objektum bemegy a kártyába, úgy is jön ki ( nincs tesszeláció, vertex blending, skinning, bones... tovább is van mondjam még ? :)
Ezzel szemben a Dx 8 és pláne a 9 egy teljesen dinamikus rendszer. Vertex és Fragment ( pixel ) shader segítségével, beküldesz egy sárga-kacsa objektumot a pipelineba és a végén kijön egy rózsaszín-Barbie ! :D Kvázi végtelen számú és típusú fény, tükröződés, árnyék, utó-effekt, hajlítás, blúr, skinning, bone-system... kutyafasza, amit csak el tudsz képzelni és még annál is több ! :D És ez mind GPU-ból "hardwaresen", nem pedig az amúgy is túlterhelt CPU-n.
A probléma, hogy a Shader megjelenése egy olyan szintű fejlődés volt a VGA-k történelmében, mintha egyszerre találtuk volna fel, a kereket, tűzet, elektromosságot, mag-fúziót és az élet értelmét ! :D Ezzel szemben a kártyák nyers ereje viszont csak szép lassan kis mértékben növekedett. Erőben nem voltak még arra felkészülve, ami szabadságot a Shader technika adott a fejlesztők kezébe.
A kinézetről meg annyit, hogy egy mozgatott autó kerekén nem látszik, hogy bump-map, parallax map, vagy tesszelált diszplacement map van, de minél jobb, annál többet eszik a GPU-ból ! :D Ugyan így Dx7 + Shadow Volume -el lehet csinálni fake árnyékot ( közben a CPU beledöglik ), míg Dx9-ben csinálhatsz élsimított shadow mapot GPU-ból :). Vagy karakter animációt, hajlítást ( környezet mozgása ( fák, fű, bokrok például )) softwaresen, ebbe az AGP busz és a CPU is beledöglik, vagy Dx9-el GPU-ból :)
Szívesen mondanék mást én is a CoD-okról, mint amit eddig, ha lenne rá okom, de nincs.
Persze ha ez kell a lelki békétekhez, akkor hagyjátok figyelmen kívül ezt a kommentemet.
Ez van, ha veszel egy Volkswagen csoporthoz tartozó autót ( Volkswagen, Audi, Skoda, Seat ... stb.) vagy egy General Motors-osat ( Buick, Chevrolet, Daewo, Opel, Vouxhal ... stb.). A játékiparban őket hívják: Epic, CryTek, Valve ... stb...
Azt például tudtad, hogy a MacPherson kerékfelfüggesztést 1949-ben alkalmazták először a Ford Vendettán és a mai napig szinte minden alsó-középkategóriás széria autó ezt használja ( még a legújabbak is ) ? :))) Igen néha történnek fejlesztések, de "nem írják nulláról újra" ( ami egy bődületes, orbitális baromság ) !!! Software fejlesztő körökben amúgy sem létezik ilyen. Ez azt jelenti, hogy az új project elindulásakor amit cserélni akarunk azt cseréljük, ami jó volt eddig is azt copy-paste ! :D Amióta objektum orientált programozás létezik, ez még egyszerűbb ... :DDD
Szóval nem eszik olyan forrón a kását ! :D A játékok végső látványvilágának egyik és legfontosabb összetevője az a designer team akinek vagy van képessége, ideje, energiája ( és nem utolsó sorban kedve :) magasabb texturákat, kidolgozottabb modelleket ( önmagában a tesszeláció sem tesz csodát és pláne nem automatikusan ! ) készíteni, amit majd a játékosok 50% -a aki nem szereti a franchiseot szidhat ! :DDD
Az automatizált folyamatokkal meg az a baj, hogy baromira ugyanolyan lesz tőle minden játék ( ezért van például, hogy kilométerekről visít, ha valami Unreal3-al készült ). Aztán majd jönnek a haterek és fújolnak . :O
Még pár év és szerintem váltaniuk kell, és fognak is. De addig még kaptok pár DLC-t, 1-2 új részt - szóval le lesztek fejve - amik feltétel nélkül magas értékelést fognak kapni, és InGen el fog ájulni Tőlük :) Amivel nincs is gond, csak tényleg mekkora királyság lenne, ha valamiben TÉNYLEGESEN előrébb lépne ez a játék és azt lehetne mondani, hogy megérdemelten az FPS-ek királya...
Saját pofám égne, ha ezt a játékot én készíteném, és nyilvánosan kéne az egekig magasztalnom. Aláírom, hogy a story mindig új, a multin is állítgatnak, de kb ennyi. Engem maga a tény nem zavar, akinek ez kell (sokan vannak), azok játszanak vele. Jómagam csak azt nem értem, hogy hogy nem lehet megunni 2009 óta "ugyanazt" :)
Slusszpoén, hogy a látvány alig különbözött.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.