Hirdetésekkel szakítaná meg a játékot a Sony?

  • Írta: Cell4
  • 2012. május 27.
  • Pletyka
Link másolása
A Sony tavalyi szabadalmai olyan szoftvert védenek, aminek a segítségével játék közben is reklámokat bambulhatnánk: az elképzelések alapján a program megállna egy pillanatra, hogy megleshessük a hirdetést, utána folytatódna a móka. Jó, nem kell aggódni, egyáltalán nem biztos, hogy meg is valósul az ötlet.

Ahogy közeledik az E3, úgy erősödnek fel a durvábbnál durvább pletykák az új konzolok kapcsán. Most éppenséggel a PlayStation-játékosoknak szól a következő darab.

Egy, a Sony által benyújtott szabadalmi kérelem alapján előfordulhat, hogy a következő generációs játékokat elárasztják a reklámok. A különböző ajánlatok állítólag beágyazva tűnnek fel a móka alatt, sőt, az is előfordulhat, hogy a kaland ideiglenesen megszakadna, hogy figyelmesen megcsodálhassuk az új pelenkareklámot: a szabadalom szerint a játék figyelmeztetne, hogy reklám következik, leállítaná azt egy pillanatra, majd folytatná onnan, ahonnan abbahagytuk. Egy másik - szintén a Sony által szabadalmaztatott - módszer szerint az is lehetséges, hogy a játék visszapörögjön egy kicsit a reklám megtekintése után, nehogy meghaljunk, amiért a legfontosabb pillanatban ugrott fel a hirdetés.

Elképzelhető, hogy az új lehetőségnek köszönhetöen a játékok árai is mérséklődnének, a kérdés csupán annyi, hogy bevállalnánk-e esetleg a reklámszünetekkel telerakott játszadozást egy idegesítő, fárasztó nap után?

49.
49.
Batman
Ahogy elolvastam a címet, már egyből akartam írni, hogy így is drágák a játékok ecetera-citera.. Ám a végén volt egy mondat amin megakadt a szemem

"Elképzelhető, hogy az új lehetőségnek köszönhetöen a játékok árai is mérséklődnének"

Hát elég nehéz dönteni.. A játékok konzolra nagyon drágák.. 14k egy újonnan megjelent játék. Ha azt nézzük, hogy ebbe így beletolnak reklámot, akkor én azt mondom, hogy köszönöm nem, mert így is megfizettem az árát!

Viszont ha azt mondanák, hogy 14k helyett csak 5-6 ezer forint lenne (ami álom marad) akkor nagy-nagy szájhúzással de részemről ok.

Így jobban átgondolva elég sokat rontana azért a játékélményen..

Mondjuk egy Forma 1 közbe elég érdekes lenne egy ilyen reklám.. Nagyon ki lehet esni a lendületből.
Vagy egy FPS-be lő valaki például Pistikére és fekete-fehér lesz a játék és megszólal egy női hang: "Sanyi92435 vajon lelőtte Pistike242-t?? Headshot vagy nem headshot? Vajon ki szerzi meg a pályán eldugott ultrarakétát? Maradj velünk! A reklám után megtudod"

Érdekes lenne.
48.
48.
Tocy
Mi lenne ha azt mondanám, hogy lehet, hogy azért védette le a szabadalmat a Sony, hogy senki, SENKI ne használhassa soha az életben?
46.
46.
BrendOoN
Sok játékba lehetne reklámot tenni... Pl szerintem a McDonald's simán fizetne a CoDnak hogy BurgerTown helyett az ő gyors éttermük legyen :)
44.
44.
Bré
Xbox powa csak nehogy az is elkezdje, de mindenesetre maradok a PC-nél:P
43.
43.
Grabowsky30+
Sony ássa a saját sírját már egy ideje! Ezzel a lépéssel nem hiszem, hogy sok rajongót szereznének! Nem mintha akartam volna ps4-et venni, de ha ez tényleg megvalósulna hát biztos, hogy felejtős! Ne adj isten a többi platformra is szeretnék ezt a ritka pofátlan ötletet kiterjeszteni akkor csak és kizárólag tört játékokkal fogok ezentúl játszani! Engem ne kényszerítsen senki arra, hogy akaratomon kívül reklámokat nézzek! Ráadásul egy olyan termékbe amiért pénzt adtam nem keveset! Tévét pont a szemét módon sok pofátlan és ízléstelen reklám miatt nem nézek már jó pár éve! Az ellen nem lenne kifogásom, ha a játékokban előforduló kamu reklámok, hirdetések, márka nevek, valós reklámok lennének, de ez hogy megszakítják a játékot és végig kell néznem egy reklámot na ez kiveri a biztit! F1 közvetítés közben is beraknak 2 reklámot hankook gumi, airwaves rágó, na ez a 2 termék amit biztos, hogy soha nem fogok vásárolni ezeknek a reklámoknak köszönhetően.
41.
41.
bema695
nekem ebben a generációban a sony gépe tetszett a legkevésbé. a boxal és a wiivel ellentétben elég hamar eladtam. ha ezt sikerül megvalósítaniuk, a következő generációs gépüket meg sem fogom venni.
40.
40.
Giggsy
#36: A toolbarokban az a jó, hogy le sem kell töltened őket, jönnek azok maguktól. Live Messenger-rel Live toolbar, Yahoo Messenger-rel Yahoo toolbar, Daemon Tools-szal Daemon Tools toolbar, WinDVD-vel Google toolbar és még sorolhatnám. A többség ugyebár a programok telepítéséhez annyira nem ért, hogy kivegye a pipát ezeknek a szaroknak a telepítése mellől, csak nyomkodják a Tovább gombot.

Azért, hogy a cikkhez is szóljak, ez a megoldás iszonyat pofátlan lenne és szerintem nagyobb kiesést hozna a Sony-nak, mint amennyit nyerne a reklámbevételen. Az, hogy dinamikusan változó reklámok legyenek a játékokban a környezetben elhelyezve, még teljesen oké. Valaki itt emlegette a SC-t, ott pl még teljesen elviselhető volt.
39.
39.
hakydakillah
37. pontosan így vagyok ezzel én is. Én mondjuk pont ezért nem nézek filmeket TV-ben, egyszerűen agyamra megy, mikor 20-30 percenként 10 perces reklámokat nyomnak be. Nem értik meg, hogy a film olyan, mintha olvasna az ember - már kezded magad teljesen beleélni, már megfeledkezel mindenről, és paff reklám, ami mindent hazavág, számomra a teljes élménynek gyakran annyi.
Én ráadásul az a réteg vagyok, aki soha nem reklám alapján vásárol, mert azok úgyis túlszínezet hazugságok, inkább az aktuális akciók alapján, vagy konkrétan tudom mit akarok, a márka kiválastásánál ott a google.
38.
38.
randall13
A beépített reklámokat még támogatnám is, mert hozzá tudnak adni a hangulathoz, mint pl dirt-nél a monster plakát, stb... De hogy megszakítsa a játékot.. hát, anyátok
37.
37.
samatagrav09
A beépített reklám jöhet pl a dead islandban az energia ital de az hogy megszakítja a játékot az gyökérség mint a youtubeon a reklám nem lehet megnézni egy videót nyugodtan anélkül hogy előtte vmi szart az ember óra alá dörgölnének
36.
36.
shooter1234
#35: Az fasza, nekem már ezektől a netes reklámoktól is minden bajom van. Toolbart meg le sem töltök, pláne hogy most van ez az msn mittudoménmi, ami egyesek szerint valami vírusfészek, mert olvastam külföldi fórumokon hogy valaki 2 órája telepítette ezt a retket, és utána a vírusirtó a Windows/system32 -ben talált 10 fertőzött fájlt. Lehet hogy kamu, de 1ik ismerősőm is erre gyanakszik, ő is megkapta ezt, mikor 1 másik tagot engedett a gépéhez (aki ugye csak alkalmi user) Bár ÉN nem vágom mi a helyes megállapítás, lehet hogy fake a cucc.
34.
34.
Drider
Ennyi erővel a blu-ray filmlemezekre is tehetnek 10 percenként reklámot és akkor elgondolkozik az ember, hogy mire adja ki a pénzt. A beépített reklám sokkalta elfogadhatóbb, mert nem szakít meg semmit, ráadásul eddig rengeteg játékban sikeresen alkalmazták (pl. DRIV3R (nvidia, Nokia), SC: Chasos Theory (Airwaves), SC: Double Agent (Nokia), SC: Conviction (Cisco), Burnout Paradise (talán az AXE), illetve autós játékok szponzorai stb...) Ebből kiindulva nincs az a reklám, amit játékban nem lehetne elhelyezni, csak így egyszerűbb, mert nem kell fixen belekódolni, illetve 10 év múlva is lehet friss reklámokat berakni. Erre is lehetne megoldás, hogy kategorizálnak játékokon belül bizonyos termékeket: ital, cigi, TV, mobil, ruha stb. és azoknak a textúráját megcsinálják úgy, hogy egy adatbázisból mindig frissüljön az aktuálisra. Erre kellene egy szabvány, hogy mobilra, üdítőre mekkora textúra méretben kell gondolkozni, akkor elég lenne abban a méretben dolgozniuk az aktuális szponzoroknak. Olcsóbb lenne (nem kell reklámfilm, nincs időkorlát), illetve gyors és egyszerű. Persze ehhez egy minden stúdió által elfogadott szabvány kellene, meg az adatbázis játékonként, hogy hol vannak a reklámfelületek. Azt meg, hogy mik a játék szponzorai és mik a konzolgyártóké egyszerűen elválasztható lenne, hogyha maradnának fix reklámok is.
33.
33.
metercsiken
Csak nem ekkora bal.aszok!?
31.
31.
rossitibi
Na még csak ez kéne! Én kb 10 éve nem nézek meg a tv-ben filmet a sok szemét reklám miatt! Nevetséges az egész...
30.
30.
gamerplayer
Nem látjátok át a dolgokat, ezzel lehet, hogy a játékosokat védik, pl. ha a MS beszeretné ezt vezetni, akkor máris le van védve a sony által, aminek a vége vagy per és szabadalom sértés, vagy szimplán perkálnak(így viszont nem érné meg, hogy egyáltalán támogatják őket a hirdetők), esetleg be sem vezetik.
29.
29.
ZsupiDav
Persze, hogy bevállalnám! A TV-t is csak a reklámok miatt nézem. Nem is értem miért kell közé tenni azt a sok dögunalmas műsort...
Ha ezt meglépné, én lennék az első, aki nem venné meg. Mármint az utolsó aki megvenné. Ha csak opcionális lenne, pl. ingyen dlc vagy plusz tartalomért, akkor sem, mert ezeket valószínűleg kivették az eredetiből, ahogy szokás ma is.
28.
28.
Mortis
Nyugodtan folytathatnák a szubliminális reklámokkal, csak emelhetnék a számukat s nem kellene ez a nyitott szembe elemlámpa-szerű trükközés. Így is, úgy is befolyásolnak minket.
27.
27.
Yolu
A Sony elég gonosz dolgot fog csinálni ha ezt bevezetik.
26.
26.
Jinbobo
Aki játszott a WET című játékkal, az már kaphatott egy kis ízelítőt a dologból.
25.
25.
KeXxX
és ez mire jó? fölösleg. már olyan lesz mint a jútúb.
24.
24.
Gt17
#21: Nem feltétlen,bár lehetséges.Azt nézik majd meg,hogy egy játékbeli reklámért tételezzük fel 1 percért mennyit hajlandók a cégek fizetni.Persze ez függ a játéktól pl egy black ops 23 at többen fognak játszani mint egy x-man 29 et.És attól is függ,hol játszanak többen,szerintem live-on többen játszanak mint psn-en.Bonyolult,ha be is vezetik,játékosokat buknak,de azt a reklámozott termékek gyártói 20x an hozzák vissza nekik...
22.
22.
NoRush
19.
19.
dante92
Nem lenne jó dolog, kedves Sony!
Mérges lettem és írtam róla. Harr:

http://gamekapocs.hu/tag/dante92/blog/2759/reklam_a_jatekokban
18.
18.
Teuton
#17: Első mondatban az ilyenek alatt a Knorr és hasonló jellegű, nem személyhez illő reklámokra gondoltam
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...