Ahogy közeledik az E3, úgy erősödnek fel a durvábbnál durvább pletykák az új konzolok kapcsán. Most éppenséggel a PlayStation-játékosoknak szól a következő darab.
Egy, a Sony által benyújtott szabadalmi kérelem alapján előfordulhat, hogy a következő generációs játékokat elárasztják a reklámok. A különböző ajánlatok állítólag beágyazva tűnnek fel a móka alatt, sőt, az is előfordulhat, hogy a kaland ideiglenesen megszakadna, hogy figyelmesen megcsodálhassuk az új pelenkareklámot: a szabadalom szerint a játék figyelmeztetne, hogy reklám következik, leállítaná azt egy pillanatra, majd folytatná onnan, ahonnan abbahagytuk. Egy másik - szintén a Sony által szabadalmaztatott - módszer szerint az is lehetséges, hogy a játék visszapörögjön egy kicsit a reklám megtekintése után, nehogy meghaljunk, amiért a legfontosabb pillanatban ugrott fel a hirdetés.
Elképzelhető, hogy az új lehetőségnek köszönhetöen a játékok árai is mérséklődnének, a kérdés csupán annyi, hogy bevállalnánk-e esetleg a reklámszünetekkel telerakott játszadozást egy idegesítő, fárasztó nap után?
"Elképzelhető, hogy az új lehetőségnek köszönhetöen a játékok árai is mérséklődnének"
Hát elég nehéz dönteni.. A játékok konzolra nagyon drágák.. 14k egy újonnan megjelent játék. Ha azt nézzük, hogy ebbe így beletolnak reklámot, akkor én azt mondom, hogy köszönöm nem, mert így is megfizettem az árát!
Viszont ha azt mondanák, hogy 14k helyett csak 5-6 ezer forint lenne (ami álom marad) akkor nagy-nagy szájhúzással de részemről ok.
Így jobban átgondolva elég sokat rontana azért a játékélményen..
Mondjuk egy Forma 1 közbe elég érdekes lenne egy ilyen reklám.. Nagyon ki lehet esni a lendületből.
Vagy egy FPS-be lő valaki például Pistikére és fekete-fehér lesz a játék és megszólal egy női hang: "Sanyi92435 vajon lelőtte Pistike242-t?? Headshot vagy nem headshot? Vajon ki szerzi meg a pályán eldugott ultrarakétát? Maradj velünk! A reklám után megtudod"
Érdekes lenne.
Azért, hogy a cikkhez is szóljak, ez a megoldás iszonyat pofátlan lenne és szerintem nagyobb kiesést hozna a Sony-nak, mint amennyit nyerne a reklámbevételen. Az, hogy dinamikusan változó reklámok legyenek a játékokban a környezetben elhelyezve, még teljesen oké. Valaki itt emlegette a SC-t, ott pl még teljesen elviselhető volt.
Én ráadásul az a réteg vagyok, aki soha nem reklám alapján vásárol, mert azok úgyis túlszínezet hazugságok, inkább az aktuális akciók alapján, vagy konkrétan tudom mit akarok, a márka kiválastásánál ott a google.
Ha ezt meglépné, én lennék az első, aki nem venné meg. Mármint az utolsó aki megvenné. Ha csak opcionális lenne, pl. ingyen dlc vagy plusz tartalomért, akkor sem, mert ezeket valószínűleg kivették az eredetiből, ahogy szokás ma is.
Mérges lettem és írtam róla. Harr:
http://gamekapocs.hu/tag/dante92/blog/2759/reklam_a_jatekokban
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.