Ahogy arról beszámoltunk, a 38 Studios minden próbálkozása ellenére fizetésképtelenné vált, a Rhode Island-i kormány követelései miatt a Big Huge Games-t is magába foglaló cég szélnek eresztette a munkatársait. Mint kiderült, több okunk van gyászolni, mint gondoltuk: nemcsak a Copernicus MMO-ról mondhatunk le, de a Kingdoms of Amalur javításairól és folytatásáról is.
Nem lesz patch és folytatás sem
A Kingdoms of Amalur vezető dizájnere, Ian Frazier a játék hivatalos fórumán árulta el, hogy bár a csapat nagyon akart javítást készíteni a játékhoz, ezt a cég összeomlása nem engedte meg. Noha eleinte úgy tűnt, a konzolos patcheket félretéve PC-re megcsinálhatják a tapaszt, később erről is le kellett mondaniuk. A patch révén a hibajavítások mellett új kamerakezelést és két új nehézségi szintet is kaptunk volna.
Ahogy a folytatás sem készülhet már el. Bár a cég nem verte nagy dobra, a Kingdoms of Amalur 2 fejlesztése már az előkészületi fázisnál tartott, a készítők igyekeztek minél több rajongói kívánalmat meghallgatni, hogy gyakorlatilag az előd minden hibáját kijavíthassák. A tervek szerint szebb lett volna a grafika, eltűntek volna a töltőképernyők és az animációkat is fejleszteni akarták.
A játékot állítólag a projekttől független okokból nem az Electronic Arts adta volna ki, a 38 Studios éppen házalt a nagyobb kiadóknál, hogy legyen anyagi támogatás a folytatás mögött.
Értsétek már meg: a játékot a Big Huge Games fejlesztette
A fejlesztők a bezárás után adott interjúkban elárulták: kicsit fájt nekik, hogy a sajtó és a közvélemény a 38 Studios nevével kötötte össze a Kingdoms of Amalur munkálatait, noha azért túlnyomórészt a Big Huge Games felelt - a félreértésre az adhatott okot, hogy a stúdiót a 38 Studios 2009-ben felvásárolta a THQ-tól. A projekthez az EA tőkéjét használták, nem a stúdió bezárását kiváltó Rhode Island-i adófizetők pénzét. Az a zseton a Copernicusba áramlott, és egyébként ezen az MMO-n ügyködött a 38 Studios többi része is.
És hogyan lesz tovább? A Big Huge Games egykori munkatársai arra látnak esélyt, hogy a Kingdoms of Amalur 2 terveit és anyagait átmenekítsék egy másik projektbe, és új céget indítva befejezzék azt, igaz, az Amalur-címről mindenképpen le kell mondaniuk. A 38 Studios hiteltartozása miatt az IP a Rhode Island-i kormányhoz kerül, az pedig minden bizonnyal nem szabadul meg olcsón tőle.
Sebaj, nem kell félni: annak idején a THQ-val történő szakítás után a Big Huge Ascendent nevű fejlesztésének kódját örökölte meg az Amalur, szóval a srácok ezt a részét már rutinszerűen csinálják a dolognak...
Város: krypton planet
Átalános Iskola: jedi akademi
Középiskola: roxfort boszorkány képző
Főiskola/Egyetem: high school of the mars
Munkahely: sarköri búvároktató
Remélem a többi hulladékgyártó is becsődöl...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.