Az IGN magazinnak adott interjújában Dan Houser megindokolta, hogy miért maradt ki a GTA V-bejelentésből a PC-s és a Wii U-s platform.
"Minden más eshetőség fejben már létezik. Ez minden, amit mondhatok. A legfontosabb dolog az, hogy mi egy third-party kiadó vagyunk. Nem vagyunk Nintendo, nem vagyunk Sony, és nem vagyunk Microsoft. Mindegyiket különbözőképpen szeretjük. Ahol megfelelő üzleti lehetőségeket látunk, akkor megcsináljuk, amit szeretnénk és megtaláljuk a piacot. (...). Ami bárhol lehet."
A szóvirágokat lehámozva arra jutunk, hogy a Rockstar kétségkívül mérlegeli annak lehetőségét, hogy PC-re és Wii U-ra is megjelentesse a Grand Theft Auto V-öt, de még nincs mit bejelenteniük.
A Nintendo of America elnöke, Reggie Fils-Aime szerint a Wii U az a platform, ahol az olyan fejlesztők, mint a Rockstar megtalálják a számításukat, hiszen az egyik legjobb tartalmat ők szolgáltatják. A japán cég vevő lenne rá. Felhívás keringőre?
Ahogy én értelmeztem : Alaposan megnézzük melyik platformon adják el a legtöbb játékot , majd arra gyorsan kiadjuk , ezzel hatalmasat kaszálva . De előtte 75%ra bontjuk a játékot , majd a maradék 25%öt DLC formájában újra el adjuk . És miután 1 éve piacon van a játék , jöhet a GOTY .... a mindenit de jó arcok vagyunk !
Pont múltkor beszélgettünk 1ik haverommal , hogy mennyire üzletemberek kezében mozog már az egész játék ipar . Az hogy a fejlesztők mit alkotnak , és utána hogy kerül a boltokba , az szinte már 2 dolog ... néha már fájdalmasan gusztustalan
Alap.
A 4.résznél is emlékszem mondogatták ,hogy nem lesz PC-re...aha.
PC-re nem nehezebb fejleszetni, nem kell minden hardveren kipróbálni, azért van a directx hogy kezelje a hardvereket, max az nvidia és az amd specialitásokat kell megoldani.
Xboxon is van varez akkor arra sem jön ki?
Az elejében viszont igazad van, már régóta ezért jönnek késöbb a PC-s verziók.
amúgy mi ez a sok kimoderált komment az elején? XD
Ők pedig nagyon jól tudják magukról hogy mekkora siker egy GTA és sok ember van akit rá lehet venni hogy miattuk vegyen konzolt és ezt ezzel a módszerrel zseniálisan ki is lehet használni.
Azthiszem szívesen dolgoznék a Rockstar-nál :)
"nem igazán értem ezt az üzleti modelt, miért csúszik mindig a pc-s megjelenés egy fél évet"
Azért kell csúsztatni, mert akik rendelkeznek egy játékra még alkalmas PC -vel és egy 7. generációs játékkonzollal, ami állandó online móka miatt NINCS FELTÖRVE, ezek az egyének nagy eséllyel tesztelnék a játék "ingyenes verzióját" még megjelenés előtt az asztali gépükön és komoly százalékuk nem is vásárolná meg a játékot soha! Nem hülyeségből csinálják így, gondolhatod!
Így kiadják a konzolokra, besöprik a durván nagy lecsót amiből 2-3 évekig elvannak két megjelenés között, néhány DLC ... és fél-egy évvel később kiviszik a "desszertet", a PC verziót és egy esetleges olcsóbb GOTY verziót.
Ja, a költségek sorából kihagytam még egy fontos tételt: az online matchmaking szerverek fenntartási költségeit! Ez szintén nem aprópénz.
De ... Mivel nem látsz a lapjaik mögé és nem tudod (?) egyértelműen milyen költségekkel jár a teljes "portolás", tesztelés, másolásvédelem, gyártás, patchelés ... marketing (mert kell az is, főleg hónapok után) és toronyóra lánccal, így pusztán az álláspontod és rajongásod okán nem jelentheted ki tényként, hogy PROFITOT termel nekik egy PC-s verzió. Ha mégis birtokában lennél a fenti konkrét mutatóknak, akkor persze szívesen olvasnám én is! :)
Jah és akármennyire is elcsépelt és közhelyes, de a kiadók számára mégis reális veszély az a 'kalózkodás' és warez tevékenység, ami miatt tökönlövöd magad. Ezért sincs betonba öntve a PC-s verzió!
Addig is én megtámogatom a ti PC-s verziótokat egy 0day X360 előrendeléssel, ahogy az Alan Wake -nél is tettem ...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.