A SEGA Awakens néven futó blogban komoly vádak érik a Gearboxot az Aliens: Colonial Marines kapcsán; a szerkesztő úriember a kiadó munkatársának mondja magát, tehát elvileg volt rálátása az ügyre. (Hogy ez így van-e, az persze más kérdés, a Destructoid úgy tudja, igen.)
A blog szerint az Aliens: Colonial Marinesről szóló pletykák 99 százaléka igaz volt, a játékot túlnyomórészt tényleg a Timegate csinálta, a Gearbox valóban előszeretettel tette félre a projektet, hogy a saját címein dolgozhasson, és szerinte a Wii U-s változat is olyan rossz, mint amilyennek mondják. Szerinte a játék minőségéért a Timegate és a Sega is okolható, de egyértelműen a Gearboxé a legnagyobb felelősség.
És a sztori csak innentől lesz meredekebb: "A Gearbox lopott a Segától, kirabolt minket, hazudott nekünk a játékról, és megpróbált keríteni egy csapatot, aki megcsinálja helyette. Pitchford és a Gearbox a Duke Nukem Foreverre akart koncentrálni, de honnan szereztek volna pénzt a 3D Realms egy részének átigazolására vagy a cím megvételére? Rendben, biztosan sokat kerestek a Borderlandsen, de akkor honnan szereztek pénzt arra? Igen, a Segától."
A blogger szerint a Gearbox az Aliensre szánt pénzből fejlesztette a saját játékait, sőt azt sem zárta ki, hogy a csapat direkt húzta-halasztotta a munkálatokat, hogy minél több pénzt tudjon sikkasztani. Azt is hallotta korábban, hogy a Sega gondolkodott a Gearbox beperlésén, de végtére is letett erről, mert a fejlesztőcég tulajdonképpen teljesítette a szerződésben foglaltakat.
Az informátor azt mondta, szerinte ez óriási hiba volt, az ügyet mindenképpen jogi útra kellett volna terelni, a játékot pedig nem szabadott volna kiadni, csak hát a Sega valószínűleg éppen a rajongók pénzéből akarta eloltani a tüzet. "Ezt a játékot törölni kellett volna" - tette hozzá.
Akik meg azt mondták hogy a prometheus szar volt, oké, és? én azt írtam a hozzászólásomban hogy siker volt, és az volt? Az. Az hogy nektek nem tetszett, meg sok embernek nem tetszett az egy dolog, és? attól még siker volt. És az Aliens játék fikázása is csak azt jelenti, hogy valaki kurvára nem érti az egészet, hogy mi ez. Szerintem rendesen hozza a hangulatot, gány grafika mellett is. Sok más játék csilli-villivel sem ad semmi játékélményt. A prometheushoz meg annyit, hogy azoknak nem tetszik általában akiknek lövésük sincs róla, hogy mit láttak, hogy miről szól. Rég volt már gondolkodós film a mozik közelében...körülbelül 2001 űrodüsszeia volt az uccsó (meg még 1-2 sci-fi de nem több). Szóval ennyi :)
Valamilyen szinten egyet értek azokkal is akik azt mondják, nem is lett rossz játék. Annyira tényleg nem, főleg hála a moddereknek akik előcsalogatták belőle a DX10-es effekteket... de ezt eladni teljes árú játékként azért igencsak botrányos...
Az meg szégyen amit a CM-el és az ALIENS névvel tettek.
Nem szeretném a Gearboxot védeni, vagyis mégis, mert a BL2 nagyon jó lett, de mi van ha a szerződésben benne volt, hogy nem fontos egyedül végezniük a munkát? A játék introjában az ő nevük az utolsó a sorban, nem hiszem, hogy a Segánál olyan hülyék dolgoznának, hogy nem veszik észre más csinálja a játékot.
A másik, mi az hogy a Gearbox a BL2-re költötte a pénzt? És a BL2-re kapott pénzt mire költötte? Vállalati bulikra?
A játék kiadása, sőt fejlesztése közben is gondolom a kiadó végezhet minőség ellenőrzést. Szóval egy ilyen ellenőrzés során könnyen kibukhatott, hogy a játék nincs valami jó állapotban, a Sega mégis megjelentette, mert nem akarta kárba veszni a pénzt.
Végül, de nem utolsó sorban, mi van ha a játék alapból közepesnek készült kevés pénzbefektetéssel? Gondolták a név és a körítés eladja majd a címet (ami úgy tűnik meg is történt)
Lehet hogy elfogult vagyok, de én azt sem értem, hogy a Prometheust miért fikázzák. Alapból nem Aliens van a címében, de még ha az is lenne, hangulatában és történetben teljesen hű az eredetiekhez.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.