A Deus Ex: Human Revolutiont elkövető Eidos Montreal és az Eidos Europe közösen dolgozik a 2014 folyamán PC-re, PS4-re és az Xbox 360 utódjára megjelenő Thiefen. Az első látnivalók tegnap futottak be, ám az első konkrét információkra máig kellett várnunk.
"Az idő halad, új kapzsiság helyettesíti a régit. A City lakossága még mindig távol van attól, hogy szabad legyen. Én vagyok az, aki hallja a titkaidat, s látja a rejtett igazságot. Árnyék vagyok - sötét és halálos, mint a bársonyos éjszaka. Nem fogod látni, ha jövök. Garrett vagyok, ami a tiéd, az az enyém."
A félelem a tetőfokára hág a Cityben. Gyűlölet uralkodik minden egyes kövében, miközben a gazdagok boldogulnak, a kevésbé szerencsések nyomorban és elnyomásban élnek. Betegség és éhínség vár rájuk, abban bíznak, hogy ez az állapot megváltozik.
A Thiefben ismét Garrettet, a mestertolvajt irányítjuk, a cím ismét arra hivatott, hogy megreformálja a belső nézetű, lopakodós játékok műfaját. A város őreivel való közvetlen konfrontációval semmire sem megyünk - ha riasztást kapnak, aktívan keresik a búvóhelyünket, a különböző ellenségek eltérő keresési módszereket használnak.
A szabad játékmenet elsődleges fontosságú. Minden terület több bejárattal és kijárattal rendelkezik. A "fókusz" képességünkkel láthatóvá válnak azok a tárgyak, amikkel interakcióba léphetünk - például a megmászható csöveket vagy a megszüntethető fényforrásokat is jelzi nekünk a program. A fókusz fejleszthető, így később sokkal nagyobb területet tudunk körbepásztázni, s az őrök sebezhető pontját is kiemeli. Az ellenfelet ellökhetjük, így kicsivel több időt nyerünk a menekülésre, de egyéb megszerezhető támadási formákat is használhatunk.
A fókusszal kicsit lelassíthatjuk az időt, így Garrettnek több ideje lesz a zsebmetszésre. Minden fiókot és szekrényt ki lehet nyitni zárfeltörés segítségével, s amelyiken ujjlenyomatokat találunk, ott nagy valószínűséggel zsákmány is lapul. A javak pénzt jelentenek, amikkel a küldetések végén frissíthetjük eszközeinket, vagy új muníciót vásárolhatunk. Hősünk olyan kegytárgyakat is lophat, amiknek nincs értéke, de jól mutatnak majd a rejtekhelyén.
Ami pedig a tolvaj eszközeit illeti: visszatér a bunkósbot, amivel kiüthetjük az őröket és az íj is, melyet számos taktikai célra használhatunk. Szárazjeget aggatva a nyílhegyre kiiktathatjuk a fáklyák és a gyertyák lángját, de füstöt is gerjeszthetünk a speciális bombákkal, így egy ideig láthatatlanságba burkolózunk. Kapunk egy mászóhorgot is, amivel a kiválasztott magaslati pontokra mászhatunk fel.
Garrett egyébként új fizimiskát kapott a Deadly Shadows óta, sebhelyei tanúskodnak múltjáról. Az Eidos Montreal azt reméli, hogy a reboot hű marad a frencsájz hagyományaihoz. A fejlesztés során számos ötlettel kísérleteztek: például harmadik személyű nézőponttal és parkourrel - a legtöbb mechanika már a helyén van. Jelenleg a harcrendszeren dolgoznak: kockázatossá tennék, ugyanakkor szeretnék, hogy azok a játékosok is élvezzék, akik a csetepatékra rendezkedtek be. Négy ellenféllel szemben viszont semmire sem megyünk.
A történet szerint Garrett visszatér a Citybe, hiszen a zsarnok Baron került hatalomra. Katonai erővel, elnyomásban tartja a szegényeket, akiket még a pestisjárvány is tizedel. Csak a gazdagok boldogulhatnak ezekben az időkben. A játék úgy kezdődik, hogy hősünk megérkezik a Stonemarket negyedbe egy ekhós szekéren elbújva. Kihallgat egy beszélgetést a város elitjébe tartozó építészről, Theodore Eastwickről. A pletykás őrök szerint a fickó gyakorta megfordul a House of Blossomsnak nevezett bordélyban.
A bordélyban Garrett elveszti szem elől Eastwicket, de a bejáratnál strázsálók beszélgetésére felfigyelve kiderül, hogy az irodában számos értéktárgy lapul, s ott megtalálja a transzvesztita madám hivatali naplóját is. Hősünk hamarosan menekülni kényszerül a bordélyból egy rejtekajtó segítségével. Még Eastwick amulettjét is magával viszi, csakhogy a nemes rájön a turpisságra és riadót fúj. Ezután az árnyékban lapul, mígnem egy hallott infó alapján olyan ötlete támad, hogy ha ópiumfüstöt ereget a szellőzőrendszerbe, az őrök nagy részét el tudja altatni. Garrett így tesz, visszatartja a lélegzetét és kisebb harcok árán a csatornán keresztül kereket old.
Hát igen, ez a legnagyobb baj a mai játékiparral, hogy mindent lebutítanak, és a végeredmény kb annyi, hogy "push button and stuff happens". Egy kicsit off, de nekem ez a bajom az új Tomb Raiderrel is, semmi kihívás nincs benne, túlságosan erőltetik a harcot meg a konfrontációkat, teljesen lebutították az egészet. Ami aggaszt az az, hogy a Thief 4 is a Square Enix kezében van, ezért nem sok jóra számítok.
A parkour belefér majd, mert egy tolvaj szerintem alapvetően akrobatikus, ez belefér. Inkább a történettől félek. Nem tudom, hogy időben hol járunk éppen, de egyrészt aggasztó, hogy nem is említették eddig a Paganokat és a Buildereket, nagyon remélem, hogy nem hagyják ki őket. A másik meg az, hogy Garrett soha nem volt egy hős fajta, magától sosem mentené meg a "világot". Ha nagyon akarom, bele tudom magyarázni, hogy a harmadik befejezése után kicsit megemberelte magát, minden esetre kíváncsi leszek.
Ami jobban aggaszt, hogy a harcot könnyítik. Emlékszem én nem is akartam az őrökkel harcolni mert egy pár ütéstől már kidöglöttem (legnehezebb fokozaton persze). Ez a "már 4 őrrel nem tudunk mit kezdeni" egy kicsit baljós. Miért, 3-mal még elbírunk, meg kettővel? Már eggyel se nagyon kéne...
#25: Nem igazán arra gondoltam, hogy sebezhetőbbnek érzi magát az ember, hanem arra, hogy nem tudom hol vagyok pl egy dobozhoz képest. Már több lopakodós játékban előfordúlt, hogy azt hittem nem látnak, de valami testrészem kilógott és észrevettek (ala Far Cry 3 és Dishonered). Szóval ha nem lesz olyan mint a Deadly Shadowsban, hogy külső és belső nézet is, akkor engem nem nagyon izgat a játék (de ahogy kiolvastam a cikkből valószínűsíthető, hogy ugyanúgy fog működni, mint a harmadik részben).
Most viszont így jópár évvel idősebben meg is jött hozzá a kedvem. Lehet fel kéne tenni, csak valszeg a szélesvásznú monitorom széthúzná a képet, mint más régi játékoknál. :(
Am a hajó nem volt annyira rossz, kb 1 perc alatt elfutottam a cuccosig meg vissza. Az élőholtak azt se tudták mi van. XD
"A nézet kérdés pedig, hát.... kinek ez, kinek az, de az a legjobb, ha lehet választani, és akkor nincs vita!"
Pontosan.
Ez ellen sok mindent nem tehetünk, de ha már készítenek egy ilyen játékot szerintem örüljünk neki( mindezt persze úgy mondom, hogy az előzőket nem ismerem, így lehet neked van abban igazad, hogy nem kéne egy folytatás )
Hátha azért úgy össze tudják majd rakni, hogy élvezhető legyen!?
Én bízok benne!
Nekem egyébként az eddig látottak alapján bejön.
A nézet kérdés pedig, hát.... kinek ez, kinek az, de az a legjobb, ha lehet választani, és akkor nincs vita! : )
A doomhoz van szal megtalaltad.
Mivel nem tudod mi zajlik kozvetlenul mogotted.
Abba meg csak remnykedni lehet hogy nem kurjak el....
Total gatyavonalkodozo palya volt.
Basszus megcsinalhatna mondjuk source-el valaki a thief 1-et...
De, hogy a játékról is legyen szó, a környezet szuper, Garrett külseje meg telitalálat!
Egyetértek. Én azt kívánom, bár ne is jutott volna eszükbe, hogy folytassák. Így meg csak reménykedek benne, hogy óriásit alkossanak.
"...mert a belső nézet lopakodós játékba szerintem nem illik egyáltalán"
Itt viszont nem értek egyet :) Szerintem pont az FPS nézet ad neki egy olyan pluszt, ami miatt érdemes játszani, és jobban átéled a szituációkat.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.