Cevat Yerli, a Crytek vezérigazgatója az Xbox 360 Magazine-nak kifejtette, hogy egy játék élvezhetőségét nagyobbrészt a grafika határozza meg.
"Az emberek azt mondják, hogy a grafika nem számít, de vegyük a Crysist, s mondd, hogy ott sem számít" - mondta Yerli.
Szerinte mindig is a látvány viszi el a játékmenetet. A grafika - függetlenül a fényektől és az árnyékoktól - különböző érzelmi kontextusokat vált ki a játékosból, és segíti a beleélést. S a beleélés ténylegesen az első számú dolog, amiért a fogyasztó játékokat vesz.
Minél jobb a grafika, a fizika, minél jobbak a hangok és a művészeti irány, annál jobb és élvezhetőbb játékról van szó. Ezek összessége nagyjából a játék 60 százalékát teszi ki Yerli szerint. Vajon igaza van?
Amúgy meg egyet értek azzal amit írtál a meló utáni kikapcsolódásról.
Ebben egyet kell értsek.
Egyébként meg föl kéne már fogni, hogy mindenkinek más az igénye. Már rég nem azok játszanak ilyen játékokkal mint 10-15 stb évvel ezelőtt. Sok embernek hazaesve az egész napi komoly agymunkát igénylő melóból marhára nem az kell, hogy még az agyát túráztassa. Na nekik valók ezek az interaktív film szerű játékok. Mert (kapaszkodj meg) tökéletes kikapcsolódást nyújtanak egy hosszú nap után. :) Amíg vannak agymunkát is igénylő játékok (márpedig ugye vannak) addig nincs miért aggódni.
Nem is ertem mit tokolnek storyval, hangokkal, game logic-kal, ai-val fizikaval.
Csak viszi a cpu idot mindegyik feleslegesen.
Most viszont mar nem tom mit nyomhat, de nagyon durva lehet.
"Minél jobb a grafika, a fizika, minél jobbak a hangok és a művészeti irány, annál jobb és élvezhetőbb játékról van szó. Ezek ÖSSZESSÉGE nagyjából a játék 60 százalékát teszi ki Yerli szerint. "
És azt hiszem egyet is értek vele. Régen a Doom-ot mi vitte el a hátán? A történetvezetés? Duke Nukem szuper sztorija? Need for Speedet? Az első MoH-t? Quake sztorijára emlékszik még valaki? GTA3? Far Cry? Ezek pedig korántsem voltak ám vacak játékok szerettük őket! Mit ért volna a Half Life remek sztorija ha nem néz ki úgy ahogy? HL2 is anno a technikai megvalósítással padlóztatott le sokakat.
Persze ellenpéldák is vannak de tény, hogy ezek a dolgok együttesen simán kiteszik egy játék 60%-át. A remek forgatókönyv, jól kitalált karakterekkel a maradék 40%. Ha a 40%-ből csak 10-20 van meg a technika részből meg 50 mondjuk, máris kész a Crysis. Ha meg 60-30 akkor Uncharted mondjuk. 50-40 RDR. Lehetne sorolni.
A régi jó DOS-os játékok meg más világ. 1 az, hogy technikailag akkor is durván fejlődtek a játékok 2, akkor még jobban rájátszottak arra, hogy használjuk a képzeletünket. De az már egy letűnt kor és el kell fogadni, hogy nekünk régi motorosoknak a nosztalgia miatt kedves sok játék. Régen is készültek szemetek vagy csak tech-re gyúró játékok, ahogy történetben erős de technikailag gyengébbek is.
Egyéni vélemény :)
Jo akkor mondom: nem szamit, foleg hogy masrol se szol a Crisis csak grafikarol 0 jatekelmenyel :P
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.