A korábbi ígéreteknek megfelelően befutott az IGN leleplező előzetese a The Evil Withinről, amiből nem kevés friss infót tudtunk meg Shinji Mikami legújabb agymenésének játékmenetéről. Ez horror lesz a javából!
Az IGN előzetesét itt olvashatjátok el, mi a legfontosabb infókat felsorolásszerűen hámoztuk ki belőle a CVG segítségével - itt-ott lehet is átfedés a pénteki hírünkkel. Mielőtt belevágnánk, szintén az IGN jóvoltából egy 9 perces fejlesztői naplót is megnézhettek:
És akkor a várva-várt részletek:
- Mikami tökéletes egyensúlyt akar a horror és az akció között.
- Fordulatok helyett állandó misztikumot akar.
- A főszereplő egy Sebastian nevű nyomozó, társa Joseph lesz. Egy hölgy is csatlakozik majd hozzájuk, rá "Kölyökként" hivatkoznak.
- A kamera Sebastian válla mögül követi az eseményeket.
- A fejlesztőcsapat sok időt szentel a teátrális, filmszerű élménynek.
- Noha a játék félelmetes és filmszerű lesz, az irányítást mindez nem érinti negatívan.
- A játék az id Tech 5 motor alaposan átalakított változatára épít.
- A túlélésben rendkívül fontos szerepe lesz annak, hogyan mozgunk: ha egy szörny a közelben van például, osonnunk vagy kúsznunk kell. Az animáció szintén az alapján változik, hogy van-e szörny a környéken.
- A producer szerint manapság nehéz megijeszteni az embereket, ezért faragták Sebastiant a lehető leghétköznapibb karakterré - így a játékosok is tudnak azonosulni vele.
- Az egyik szörny neve Hentes lesz, hatalmas láncfűrészt lóbálva üldözi Sebastiant, aki a környezet elemeit használva, például üvegekkel tudja összezavarni a csúnyaságokat. Egy másik egy hatalmas, soklábú és sokkarú szörny lesz. A standard ellenfelek a zombikra hasonlítanak majd.
- Az IGN-nek mutatott demó első része egy elmegyógyintézetben játszódik, utána egy rövid kórházas átvezető következik, végül kültéri események jönnek, Sebastian egy elhagyatott viskó felé veszi az irányt. Ezen a ponton a játék lineáris, viszont bizonyos részeken jóval szabadabb lesz a játékmenet.
- A játék folyamatosan váltogatja majd a szűkebb, klausztrofóbiát okozó helyszíneket és a szabadabb területeket, ahol fellélegezhetünk.
- A demóban egy ellenfélhordát úgy iktatott ki Sebastian, hogy az ajtóba taposóaknát rakott, a robbanás után megmaradt szörnyeket pedig pisztollyal lőtte ki. Azok persze az ablakokon is megpróbáltak bemászni.
- A demóban a Silent Hillre emlékeztető "környezetváltás" is látható volt, utána Sebastian az elmegyógyintézetben ébred.
- Minimalista HUD-ot kapunk, a használható tárgyakat a szokásos módon, a megnyomandó gomb ábrája jelzi. Ezen kívül életerőcsíkot kapunk, és ha fegyvert használunk, a lőszerek száma is feltűnik a képernyőn. Utóbbiból nem lesz sok a pályán persze.
A The Evil Within 2014-ben jelenik meg PC-re, PS3-ra, Xbox 360-ra és next-gen konzolokra.
Én ki nem próbálom!!! ( "félek" az ilyeneknél na! )
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.