The Elder Scrolls Online - nem tervezték konzolra

  • Írta: fojesz
  • 2013. szeptember 8.
  • Hír
Link másolása
Hiába készül a The Elder Scrolls Online PS4-re és Xbox One-ra is, a Bethesda eredetileg nem tervezett konzolos változatot az MMORPG-ből. A végeredményt ismerjük, végül a Sony lendített egyet az ügyön.

A Sony Computer Entertainment kiadói és fejlesztői kapcsolatokért felelős alelnöke, Adam Boyes a Game Informernek adott videointerjúban (lásd lejjebb) árulta el, hogy a The Elder Scrolls Online-t valójában nem akarta kiadni konzolokra a Bethesda, csak akkor változtatott az álláspontján, mikor a Sony felajánlotta neki, hogy segít a dologban: "Azt mondták, nem tervezik a dolgot, én meg úgy voltam vele, mi lenne, ha összeraknánk egy tervet, amivel ez megvalósulhatna?"

Boyes nem árult el részleteket a tervével kapcsolatban, de a végeredményt mindenki ismeri: a The Elder Scrolls Online PlayStation 4-re és Xbox One-ra is megjelenik jövőre, és bár azt még mindig nem tudjuk, hogy a konzolos változatok miatt csúszik-e a PC-s játék, az tuti, hogy a havidíjas MMO először PS4-en kap majd bétatesztet.

22.
22.
Extol
#21: Skyrim kapcsán írtam ezt. De TES-O-hoz sem jegyeznék meg semmit, mivel más fejleszti. Konzol Vs PC virtuális harcokba inkább bele se gondolok.
21.
21.
Extol
Több neves újság is a teszteknél megírta hogy átirat szagú lett az egész PC-s verzió. Persze a közösség kezébe adták a továbbfejlesztés lehetőségét, amivel ma már PC-s verzió valóban PC-s színvonalú menüben és grafikailag is.

Szívem szerint egyetértek Strangerrel a tapasztalatok miatt.
20.
20.
Stranger
#19: Arra gondoltam, hogy egyszerre nem lehet majd bármit használni és nem lesz pl. egy ilyen skill bar-unk:
http://images.mmosite.com/sro/images/content/2009-07-04/warrior+cleric_skill_bar.jpg

Persze ez nem feltétlenül visszalépés.
19.
19.
PiszkosFred
#18: Sokkal több skill lesz, mint az eddigi TES játékok bármelyikében. És ezeket ugyanúgy szabadon kombinálhatjuk, ahogy eddig is, olyan karaktert alkotva ezáltal, amelyik neked szimpatikus, kötöttség nélkül. Ennyit az összetettségről :) Utána kellene olvasni, mert úgy baromi nehéz ám értékelhető véleményt alkotni, ha az embernek fogalma sincs arról, miről is van szó...

Nem én kezdtem. Olvass vissza, te jöttél megmondóemberként a "le lesz butítva a konzol miatt" dumával. Hát nem, köze nincs a fejlesztésnek a konzolhoz, mindent PC-re szántak, és szánnak. Kivételesen a PC verzió lesz átrakva konzolra, a szükséges UI/kommunikációs átalakításokkal.

Hozzáteszem, PC-n játszok (bár rendelkezem konzollal, de csak a család miatt), mindig is PC párti leszek, de a böszmeséget nem szeretem. Tudom, hogy az ESO-ba belekötni kb. akkora divat mostanság, mint anno a WoW-ba, vagy pár éve az EA-ba... De akkor legalább olyan indokkal tegye ezt valaki, ami valós.

Nem kell szeretni a játékot, nem kell várni a megjelenést, legfőképpen nem kell játszani majd vele havidíjért - de annak sincs értelme, hogy hasra ütve mondogatjuk/írjuk a frankót, csak mert unatkozunk és van előttünk egy billentyűzet.

A TES történelme pedig azért érdekes, mert jelen esetben annak köszönheti a meglétét, és te is annak köszönheted a több száz órás Skyrim élményeidet, hogy anno megjött a konzol és láttak a Morrowindben és a sorozatban fantáziát. Lehet, hogy PC-n is elvegetált volna a sorozat, hiszen siker volt ott is, de ki tudja, hogy alakul az egész, ha adják ki konzolra... Végét járta a Bethesda, összesen 6 emberük volt, se több se kevesebb. Sportban sincs HA, itt sem fogjuk sose megtudni mit lett volna..., de talán nem kellene arra az asztalra sz*rni a tisztelt kommentelőknek, ahonnan végül is évekig ettek a kedvencek. Csak azért, mert olyan "menő" manapság "a konzol miatt butítva" kifejezés.

És nem vagy gonosz, csak beleestél egy korszakos hibába, amelyet sosem késő korrigálni.
18.
18.
Stranger
#8: Miért kellene az über pc-s hozzállás? Ez tény.
Pl. a skillrendszer nem lehet összetett a kevés gomb miatt. Itt nem lesz szüneteltetés lehetőség, hogy választani tudjon az ember a skillek között. De valahogy biztos megoldják... mondjuk kevés skillel és majd megmondják, hogy ez azért van mert így egyedi, ettől lesz igazán TES játék ez is. Hát persze.
Amúgy kár volt idekeverni, hogy minek köszönheti létét a játék, mert ezzel pont te lettél az über-konzol-mensch hozzállású.
Na és most megint én lettem a gonosz...
17.
17.
PiszkosFred
#16: Ne haragudj, de tévedsz. A Morrowind az első Xbox zászlóshajója volt, Todd Howard vezetésével (aki a Redguardnál csatlakozott) újrakezdték a teljes játék fejlesztését. Kellett nekik mutatni valami nagy durranást, mert az eredeti TES III. nem volt más, mitn a Daggerfall feljavított verziója. Az pedig nem érdekelte volna a népet, és az elemzők sem látták garantálva a sikert PC-n sem egy Daggerfall 2.0-val. (főleg, hogy a Daggerfall híres volt arról, hogy nála bugosabb játék azóta sem jött ki)

Todd megígérte, hogy csniál egy k*rva jó játékot, de pénz kellett neki. A Zenimax, aki akkoriban már az anyavállalata volt a Bethesdanak, szinte az összes megtakarított pénzt kockáztva, de finanszírozta a TES III terveit.

Kidobták a korábbi xEngine motort, licenszelték a gamebryo motort, átdolgozták azt és vele a teljes játék koncepcióját és így csináltak egy ma már történelem szerves részét képző játékot. Megkeresték a Microsoftot, akinek tetszett az, amit a Morrowind alpha verziója tudott, és ráharaptak a további finanszírozásra, illetve kaptak eyg, az akkori PC-nél sokkal erősebb platformot, az Xbox-t. Todd bevadult, és még több fícsört rakott a játékba, mert a konzolban volt erő, volt kakaó. (Ne feledd el, évekig csak top PC-ken futott úgy a Morrowind, ahogy annak lennie kellett volna)

A lényeg, hogy k*rva nagy siker lett konzolon (milliós nagyságrendben adtak el belőle rövid idő alatt - ami akkoriban iszonyat nagy számnak minősült), és PC-n is hozott szép számokat. Mindez hozott annyi pénzt a Bethesdának, hogy azóta nincs anyagi gondjuk...

Nevezhetsz nagyképűnek, beképzeltnek, ahogy tetszik, de általában tudom mit írok/beszélek, ha a TES-ről van szó.
16.
16.
Lorthirash
#8: EZ nem igaz nem a konzoloknak köszönheti elvagy tévedve
A Morrowind hatalmas játék volt és az PC volt csak onnantól kezdődött el igazán a tes .
15.
15.
Lorthirash
Én nagyon szeretem Tes sorozatot de ahogy látok egyre több gameplayt úgy elmegy tőle a kedvem nagyon lebutítottnak tűnik ez a játék kevés lesz ahhoz hogy fenn maradjon sokáig fizetős modellben sztem.
12.
12.
Gamerdavid
konzolra MMO, érdekesen hangzik. Remélem nem lesz olyan rossz, mint amilyenre számítok.
11.
11.
balint23h
Én ebben a játékban nem tudok hinni. Annyira biztos vagyok benne hogy hamar bukás lesz a vége...
10.
10.
PiszkosFred
#9: Ahhoz, aki azt hiszi, hogy a konzolos megjelenés miatt butítva van/lesz az ESO. Mivel minden platformra ugyanaz a tartalom jelenik meg, ezért a "butítás" szó használatát nem értem, hiszen a konzolra is a korábban 4 évig fejlesztett PC-s verzió kerül, csak a kommunikáció és az irányítás lesz más (amin dolgoznak gőzerővel). Bízok benne, hogy megmagyarázza a #4 kommentelő, mire értette azt, amit leírt.
9.
9.
Dezseee
Ohm...te most kihez beszelsz piszkos fred? O.o
8.
8.
PiszkosFred
#4: Azért vicces ez az über-pc-mensch hozzáállás a dolgokhoz, mert a TES sorozat a konzolnak köszönheti, hogy egyáltalán létezik még ma is...

Mielőtt ilyen butaságokat írsz, olvasd el, hogy milyen fícsörök lesznek a játékban, mennyire lesz összetett, és majd utána nyilatkozz. De tudod mit? De ha már ezen információk ismerete nélkül vakon kommentelsz, kifejtenéd, hogy milyen butításra gondoltál? Megtisztelnél vele?
7.
7.
Dezseee
Szerintem nem feltetlenul kell lebutitani,gamplayek alapjan ugyan ugy mukodik mint mondjuk a skyrim. Ha kitalalnak egy jol mukodo targeteles,szerintem mukodhet a dolog,és még butitani sen kell. Meglatjuk,remenykedek,skyrimet sokkal jobban szerettem konzolon jatszani
6.
6.
Dragonborn
#4: Hát a következő generációs konzolok erösebbek lesznek mint a jelenlegi PC-k
Bár igaz a fejlesztés kezdetén még csak a mostani konzolok futottak be és való igaz egy PS3 vagy X360 nem igazán birná el ezt a TESO-t
5.
5.
simon 555
#3: Ha jól emlékszem amikor említették az exkluzív PS4-es korai bétát akkor nyílt bétáról beszéltek elve. Tehát az a béta ami majd PS4-en lesz először már a nyílt, mindenki számára elérhető lesz.
4.
4.
Stranger
"én meg úgy voltam vele, mi lenne, ha összeraknánk egy tervet, amivel ez megvalósulhatna"

Inkább valahogy így történhetett:
"én meg úgy voltam vele, mi lenne, ha lebutítanánk, amivel ez megvalósulhatna"
3.
3.
PiszkosFred
#2: Nyílt béta állapotáról egyelőre csak annyi hangzott el hivatalosan, hogy "majd lesz" :) Platformot nem említettek, de lenne ráció benne, ha konzolra érkezne először. Bár, most, hogy tárgyalnak a konzolos előfizetés ne legyen "duplázva", lehet ez is szóba kerül.

Az biztos, hogy kérdezték Paul Sage-t a GC2013-on, hogy lesz e trial vagy valami "pár napra haverokat meghívni" fícsör, ami során ki lehet próbálni a játékot, erre ő mondta, hogy lesz majd open béta, akkor ki lehet próbálni, trialban és egyéb hasonlóban egyelőre nem gondolkodnak, legalábbis a premierkor nem.
2.
2.
simon 555
#1: Inkább úgy, hogy "PS4-en kap először nyílt bétát"
1.
1.
PiszkosFred
Az utolsó mondat félreérthető. Érdemes lenne úgy fogalmazni, hogy a "két konzol közül a PS4-esek fognak hamarabb bétatesztelni", mert a PC-sek már fél éve zárt bétában tesztelnek (igaz csak us és canada), a korábbi Daggerfall és Ebonheart után két hete már stress tesztek futnak (a közelgő pvp és eu béta miatt). :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...