A Sony Computer Entertainment kiadói és fejlesztői kapcsolatokért felelős alelnöke, Adam Boyes a Game Informernek adott videointerjúban (lásd lejjebb) árulta el, hogy a The Elder Scrolls Online-t valójában nem akarta kiadni konzolokra a Bethesda, csak akkor változtatott az álláspontján, mikor a Sony felajánlotta neki, hogy segít a dologban: "Azt mondták, nem tervezik a dolgot, én meg úgy voltam vele, mi lenne, ha összeraknánk egy tervet, amivel ez megvalósulhatna?"
Boyes nem árult el részleteket a tervével kapcsolatban, de a végeredményt mindenki ismeri: a The Elder Scrolls Online PlayStation 4-re és Xbox One-ra is megjelenik jövőre, és bár azt még mindig nem tudjuk, hogy a konzolos változatok miatt csúszik-e a PC-s játék, az tuti, hogy a havidíjas MMO először PS4-en kap majd bétatesztet.
Szívem szerint egyetértek Strangerrel a tapasztalatok miatt.
http://images.mmosite.com/sro/images/content/2009-07-04/warrior+cleric_skill_bar.jpg
Persze ez nem feltétlenül visszalépés.
Nem én kezdtem. Olvass vissza, te jöttél megmondóemberként a "le lesz butítva a konzol miatt" dumával. Hát nem, köze nincs a fejlesztésnek a konzolhoz, mindent PC-re szántak, és szánnak. Kivételesen a PC verzió lesz átrakva konzolra, a szükséges UI/kommunikációs átalakításokkal.
Hozzáteszem, PC-n játszok (bár rendelkezem konzollal, de csak a család miatt), mindig is PC párti leszek, de a böszmeséget nem szeretem. Tudom, hogy az ESO-ba belekötni kb. akkora divat mostanság, mint anno a WoW-ba, vagy pár éve az EA-ba... De akkor legalább olyan indokkal tegye ezt valaki, ami valós.
Nem kell szeretni a játékot, nem kell várni a megjelenést, legfőképpen nem kell játszani majd vele havidíjért - de annak sincs értelme, hogy hasra ütve mondogatjuk/írjuk a frankót, csak mert unatkozunk és van előttünk egy billentyűzet.
A TES történelme pedig azért érdekes, mert jelen esetben annak köszönheti a meglétét, és te is annak köszönheted a több száz órás Skyrim élményeidet, hogy anno megjött a konzol és láttak a Morrowindben és a sorozatban fantáziát. Lehet, hogy PC-n is elvegetált volna a sorozat, hiszen siker volt ott is, de ki tudja, hogy alakul az egész, ha adják ki konzolra... Végét járta a Bethesda, összesen 6 emberük volt, se több se kevesebb. Sportban sincs HA, itt sem fogjuk sose megtudni mit lett volna..., de talán nem kellene arra az asztalra sz*rni a tisztelt kommentelőknek, ahonnan végül is évekig ettek a kedvencek. Csak azért, mert olyan "menő" manapság "a konzol miatt butítva" kifejezés.
És nem vagy gonosz, csak beleestél egy korszakos hibába, amelyet sosem késő korrigálni.
Pl. a skillrendszer nem lehet összetett a kevés gomb miatt. Itt nem lesz szüneteltetés lehetőség, hogy választani tudjon az ember a skillek között. De valahogy biztos megoldják... mondjuk kevés skillel és majd megmondják, hogy ez azért van mert így egyedi, ettől lesz igazán TES játék ez is. Hát persze.
Amúgy kár volt idekeverni, hogy minek köszönheti létét a játék, mert ezzel pont te lettél az über-konzol-mensch hozzállású.
Na és most megint én lettem a gonosz...
Todd megígérte, hogy csniál egy k*rva jó játékot, de pénz kellett neki. A Zenimax, aki akkoriban már az anyavállalata volt a Bethesdanak, szinte az összes megtakarított pénzt kockáztva, de finanszírozta a TES III terveit.
Kidobták a korábbi xEngine motort, licenszelték a gamebryo motort, átdolgozták azt és vele a teljes játék koncepcióját és így csináltak egy ma már történelem szerves részét képző játékot. Megkeresték a Microsoftot, akinek tetszett az, amit a Morrowind alpha verziója tudott, és ráharaptak a további finanszírozásra, illetve kaptak eyg, az akkori PC-nél sokkal erősebb platformot, az Xbox-t. Todd bevadult, és még több fícsört rakott a játékba, mert a konzolban volt erő, volt kakaó. (Ne feledd el, évekig csak top PC-ken futott úgy a Morrowind, ahogy annak lennie kellett volna)
A lényeg, hogy k*rva nagy siker lett konzolon (milliós nagyságrendben adtak el belőle rövid idő alatt - ami akkoriban iszonyat nagy számnak minősült), és PC-n is hozott szép számokat. Mindez hozott annyi pénzt a Bethesdának, hogy azóta nincs anyagi gondjuk...
Nevezhetsz nagyképűnek, beképzeltnek, ahogy tetszik, de általában tudom mit írok/beszélek, ha a TES-ről van szó.
A Morrowind hatalmas játék volt és az PC volt csak onnantól kezdődött el igazán a tes .
Mielőtt ilyen butaságokat írsz, olvasd el, hogy milyen fícsörök lesznek a játékban, mennyire lesz összetett, és majd utána nyilatkozz. De tudod mit? De ha már ezen információk ismerete nélkül vakon kommentelsz, kifejtenéd, hogy milyen butításra gondoltál? Megtisztelnél vele?
Bár igaz a fejlesztés kezdetén még csak a mostani konzolok futottak be és való igaz egy PS3 vagy X360 nem igazán birná el ezt a TESO-t
Inkább valahogy így történhetett:
"én meg úgy voltam vele, mi lenne, ha lebutítanánk, amivel ez megvalósulhatna"
Az biztos, hogy kérdezték Paul Sage-t a GC2013-on, hogy lesz e trial vagy valami "pár napra haverokat meghívni" fícsör, ami során ki lehet próbálni a játékot, erre ő mondta, hogy lesz majd open béta, akkor ki lehet próbálni, trialban és egyéb hasonlóban egyelőre nem gondolkodnak, legalábbis a premierkor nem.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.