GC 2013: Havidíjas lesz a The Elder Scrolls Online

  • Írta: zoenn
  • 2013. augusztus 22.
  • Hír
Link másolása
Ahogy azt sejteni lehetett, a Bethesda bejelentette, hogy a The Elder Scrolls Online-ra minden hónapban elő kell fizetnünk. A játék megvásárlása után 30 napig férhetünk hozzá az MMO-hoz, majd jönnek a havidíjak.

A Zenimax Studios elnöke, Matt Firor kifejtette, hogy a The Elder Scrolls Online teljes szabadságot ad a játékosnak, nem lesznek megkötések, több száz óra játékélményt nyújt, prémium-minőségű ügyfélszolgálat mellett.

Ám a mókának ára van. Miután megvettük a játékot, harmincnapos teljes hozzáférést is vásárolunk. De a korlátlan játékidőért havonta fizetnünk kell, ráadásul nem is keveset: 12,99 eurót minden hónapban. Persze kapunk kedvezményeket is, ha több hónapos időszakra ruházunk be egyszerre.

Számítottunk rá, hogy a The Elder Scrolls Online előfizetéses modellben lát napvilágot, ami egyrészt dicsérendő, lévén nem lesznek megkötések és zavaró mikrotranzakciók, mint a free-to-play címek esetében.

48.
48.
Extol
Várom már, megvan a rávaló félretéve
47.
47.
PiszkosFred
#46: Illetve Firor azt mondta, hogy az is szempont volt, hogy a játékost ne zavarja/zökkentse ki olyan felirat, hogy "ide nem tudsz bemenni, mert nem fizetted ki ezt a részt", vagy "nem tudsz gyorsutazni, mert nem unlockoltad", vagy "ehhez a ládikóhoz pénzért vett kulcs szükséges", stb.

Egy standard havidíj és minden a tied, minden elérhető, megkötések nélkül, korlátlanul. Ofc, 30 napos megújítással :)
46.
46.
Extol
#45: Igen, úgy értették hogy az adott egy havi ( vagy amennyire befizetsz kedvezményekért) időintervallumon belül korlátlan a hozzáférés és a prémium support.

Így nincs az, hogy a tehetősebbek megveszik a játékbeli javakat, míg mások akik nincsenek eleresztve anyagilag jelentős hátránnyal vesznek részt a történetben.
45.
45.
taurenshamanlvl60
" a korlátlan játékidőért havonta fizetnünk kell, ráadásul nem is keveset: 12,99 eurót minden hónapban"

ezt csak én nem értem?
mi az hogy havonta fizetni kell a korlátlan játékidőért?
Most akkor ha havonta fizetni kell akkor hogy korlátlan? Korlátolt hiszen 1 havi fizetségért 1 hónapot játszhatunk, ez korlát nem? a havi díj az nem korlátlan hiszen korlátos, mert csak 1 hónapnyi játék időt ad a havi korlát.
a mondat szerint viszont havonta kell fizetni a korlátlan játékidőért, ami viszont nem értelmes, mert ha a korlátlan játékidőt kapnánk a havidíjért, akkor minék fizetnénk be a második havidíjat? akkor az egy egyszeri díj lenne a korlátlan játékért, viszont nem ez a helyzet hanem havidíjat kell fizetni a játákért, tehát nem korlátlan a játékidő hanem korlátozott 1 hónapra. tehát nem korlátlan hanem korlátos a játékidő.
44.
44.
taurenshamanlvl60
42.
42.
Stranger
#40: Ja milyen olcsó dolog a mobil/tabletezés... minden ismerősöm akit egy kicsit is érdekli a dolog 2 évente cseréli a 40ezres telóját. Tényleg sokkal jobb mint PC-re költeni. xd
Amúgy... ja.
41.
41.
PiszkosFred
#40: Hát jah.. az animációkon, arcmimikán, FP nézet textúráin van még mit csiszolni.

Jelenleg a gameplayt tesztelik a három szövetség területein, múlt héten volt a stress teszt, amelyre ráengedtek egy rakás embert (direkt tesztelték a Dallasi és a Frankfurti serverparkot is), mert jön a nagyon létszámú bétateszt - a pvp. (továbbra is closed, nem open). Konkle elmondta, hogy a grafikát csiszolgatják, de az marad a legvégére, most a legfontosabb egy nagyjából kész gameplay elemeket tartalmazó kliens összerakása, az év végi openbéta előtt. (még crafting/gathering is csak nyomokban van, ahogy az egyes Céhek és szervezetek kvesztjei is folyamatosan kerülnek bele a játékba, stb).
40.
40.
Extol
#29: Naná hogy ekkora PC-s közönséget nem lehet összehozni, mert alapból kevesebb PC fogy amióta kijött ez a sok tablet meg okostelefonos marhaság. Nem is csoda, válság volt/van midnenki az olcsóbb dolgok felé orientálódik.

A havidíjas megoldás szerintem is jobb, igaz, GW2 is fantasztikus játék, grafikailag még nem láttam hozzá hasonlót, igazi jackpot, de a fizetős játékokban sokkal több tartalmat kap a játékos, amit gyakran bővítenek.
GW2-őt is gyakran frissítik új tartalmakkal, de az igazi hardcore MMO játékosok ennél többet "fogyasztanak". Én MMO mellé játszok mást is így casualként nekem megfelel a GW2. Így is úgy is kipróbálom TES-O-t csak az eddigiek alapján kissé tartok a grafikától, mndjuk még van idejük turbózni
39.
39.
Extol
Azt gondoltam hogy már nem is lesz ez a hír kipostolva GK-n
37.
37.
36.
36.
PiszkosFred
#35: Sajnos nem :( NPC-ket nem lehet ölni egyelőre - bár lesznek olyanok, akiket igen, de ezen döntéseid a kvesztek során jönnek elő. Olyan nem lehet, mint Skyrimban, ahol kinyírtál egy falut, csak mert olyan kedved volt, majd load game. Ez mégis csak egy mmo :)
35.
35.
#34: ez egész jól hangzik! ha ilyen lesz a játék, nem hiszem, hogy elrettent majd a havidíj. és vajon meg lehet támadni a falusiakat úgy, mint a Skyrimben? persze annak általában load game a vége, ami itt ugye macerás.
34.
34.
PiszkosFred
#32: Hogy oldják meg? A sztori meglesz, a küldetések 90%-a megegyezik a Skyrimban látott, interaktív, többféleképpen megoldható küldetésekkel (nyomozások, vérdíjak begyűjtése, társak segíése, felfedezés, stb). A maradék 10% standard mmo kveszt (nem lehet megkerülni), menj ide, menj oda, szerezz ezt azt. Hozzáteszem, Skyrimban is voltak ilyen jellegű kvesztek, de igyekeztek ezeket minimalizálni az ESO-ban.

Az ESO küldetések lényege, hogy miközben csinálod őket, újabb és újabbakra bukkansz, és a végén már megint nem tudod, mihez kezdj, mert van annyi dolgod, mint a fene. Lásd Skyrim :) Nem lesznek kveszthubok, bár a nagyobb városok azért gyűjtőhelyként funkcionálnak, de inkább craftinghoz, mint sem felkiáltójeles emberek miatt.

Lesz respawn, ezt nem lehet egy themepark mmo-ban megkerülni, mert akkor 2 nap múlva nem lenne mit csinálni. :)
32.
32.
#27: "Az mmo-k 90%-a arra épül, hogy ölj meg x-et ebből a szörnyből a questhez"

igaz :\ de ez az újratermelődős dolog olyan fura, az az érzése az embernek, hogy igazából nem is ér semmit, amit csinál :D a Skyrimben pl. annyira tetszett, hogy szinte alig van ilyen quest, nagyon sok a mellékszál, amik olyan minőségűek, hogy akár külön játékként is megállnák a helyüket (Thieves Guild sztori vagy a Dark Brotherhood dolgok). és ami ilyen egyszerűbb quest, az is inkább tárgygyűjtögetős vagy futárkodós, nem kaszabolós. kíváncsi vagyok, a ESO-ban hogy oldják meg.
30.
30.
Jared
az anyád cumpedlis úristanit -.-
29.
29.
PiszkosFred
#10: "We’re set up just about as perfectly as you can be. The fantastic IP with the next-gen consoles that are coming out… Blizzard doesn’t do consoles."

Más a célplatform és a célközönség. PC-n a büdös életben nem fog senki sem 13 millió körüli számokat összehozni még egyszer a történelemben, mint a WoW a csúcson. De... ha összenézzük majd a teljes létszámot egy év múlva, lehetnek meglepetések, mert érhet el az ESO is nagyon szép számokat összteljesítményt tekintve... Ha PC-n nem is, a sok ingyenes limlom mmo miatt, de konzolon annál inkább. Főleg, ha a minőség is meglesz, ami azért egy Bethesda/Zenimax játéktól nem idegen, nem sok "gagyi szart" tudsz sorolni azok közül, amiket kiadtak.
28.
28.
Adamknight
#22: Azért szerintem elég sokat frissítettek a gw2-n is egy év alatt. Szóval az nem igaz, hogy "magára hagyták a játékot". http://timenerdworld.files.wordpress.com/2013/08/guild-wars-2-infographic.png
25.
25.
érdekes. remélem olyasmi lesz a játékmechanika, mint a Skyrimben és pl. nem fognak a szemem előtt újratermelődni a szörnyek. a Teráról is azt hittem, jobb lesz, de amint megláttam ezt a fajta megoldást -> quit / uninstall.
23.
23.
Hycker
nem kell megijedni. ugyis jon hozza az emu vagy ellopjak a serverfileokat (kiszivarogtatnak egy betat). megjelenes utan 2 honappal mar szarra lesz a net privat szerverekkel
22.
22.
pimpa25
Nem tudom miért van mindenki oda annyira ettől a hírtől,várható volt.Értem én,h a magyar embernek fáj a havidíj az alacsony fizetések miatt,de azért ne akarjunk már mindent ingyen.A f2p rendszer fos,és ez ennyi.A Rift azért tehette meg,h ennyire baráti modellt hozzon össze,mert ők a p2p rendszerben összeszedték a fejlesztési/szerverpark költségeket,így minden,ami bejön mikro-ból,az profit.Ha 1 játék f2p kezd,akkor az vagy p2w lesz,vagy olyan megkötések lesznek,ami mikro költségek nélkül a free játékos számára játszhatatlan.
A b2p modell a másik nagy kedvenc,de amit ezért kaptok,az egy magára hagyott játék,évi 1 hangyapöcsnyi tartalomfrissítéssel,senki ne várja el,h egyszeri díjjért havi nyóc raidet,meg 262 féle pvp variánst tegyenek be,ld GW2.Lehet,h sokan elszórakoznak vele a mai napig,de senki ne mondja azt,h mekkora hatalmas supportot kap a game,mert ez nem igaz.
Tény,h szinte minden mmo kénytelen a f2p irányba elmozdulni,egyrészt a wow,másrészt a trend miatt,de értse meg végre mindenki,h még ha ki is tudod tényleg hozni költekezés nélkül az end gamet,akkor is olyan grind fesztbe vagy kénytelen belemenni,ami rengeteget elvesz a játék élvezeti értékéből,mert az időd felében nem azért játszol,h élvezd,barátkozz,instázz,hanem azért,h egyáltalán játszhass,legalább a közelébe érj a fizetős playereknek,vagy farmolj elegendő igc-t,amiből tudsz venni kreditet a különböző feature-ok feloldására.Havi 3-4k nem lehet akadály,ha valaki igazán bele akarja vetni magát egy játékba,biztos vagyok benne,h egyéb szarságokra sokennyit költ szinte mindenki.
Lehet egyetérteni,vagy fujjolni,de a mai napig a legigazságosabb/legtöbbet nyújtó rendszer a p2p.
21.
21.
TJJJ
Guild Wars 2 mellett szerintem nincs sok esélye.
20.
20.
Adamknight
Ha legalább buy 2 play-el indult volna ez is meg a wildstar is, akkor még adtam volna nekik egy próbát, de így felejtős az egész. Várunk fél, max 1 évet, és úgyis átvált f2p-re mindkettő :D.
19.
19.
randall13
Free to play sokkal jobb, ha nem esnek át a ló túloldalára és nem lesz pay to win. Egyébként meg ha nem lesznek megelégedve az eladásokkal, fél éven belül úgyis átvált f2p-re.
18.
18.
Lorthirash
#15: Ennyi szokott lenni az előfizu sőt ennél volt már drágább játék is.
Sokkal jobb ez a modell mint az ingyenes féle.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...