Húszéves a Doom

  • Írta: fojesz
  • 2013. december 10.
  • Hír
Link másolása
Húsz éve annak, hogy bemutatkozott a Doom első része, a játékipar egyik, ha nem a legfontosabb FPS-e. A játék, amit valószínűleg még az is ismer, aki nem is élt akkor, és a játék, amit mindenki imád.

1993. december 10., jelentős nap a játéktörténelemben: bemutatkozott a Doom első része. Húsz év persze mégiscsak húsz év, azóta az id Software agytrösztjei, John Romero, Tom Hall, Mike Abrash, Dave Taylor, Adrian Carmack, Sandy Petersen és mára John Carmack is elhagyták a céget, egyedül Kevin Cloud erősíti még a grafikus részleget az eredeti Doom-csapatból.

Mi mindenesetre ezúton is gratulálunk a jeles évfordulóhoz, várjuk a folytatást, nektek pedig az IGN szülinapi anyagát ajánljuk, amiben John Romeróval doomoznak a kollégák.

23.
23.
Nothing
Lehet, hogy körbe leszek röhögve, de állítom, a mai napig az egyik legSZÓRAKOZTATÓBB FPS, amivel valaha játszottam. Szinte játszatja magát, nagyon élvezetes, pláne, hogy nem kell 10 extra ujjat növeszteni + egy húszoldalas gépkönyvet bevágni a kezeléséhez. Az egyszerűségében rejlik a nagyszerűsége. A Classic Complete pack alap a PS3-on. :)
22.
22.
Henry82
#19: Jól tudod, a Quake volt az első teljesen 3D-s játék (még a robbanás effekt is 3D-s volt, elég idiótán nézett ki már akkor is:), a korábbi játékokban csak a pálya hatott térbelinek, minden más spriteokból volt felépítve, azaz 2D-s "lapokból".
19.
19.
B-Bird
#16: Nana… tudtommal a Doom -t sem nevezték még igazán 3D-nek. Ha jól tudom, nem is nagyon tudtál a lépcsők alá menni, nem? Meg minden ellenség, hordó… mindig feléd fordult.
Ilyen szempontból még a Duke és Shadow Warrior, Dark Forces is ilyen volt.

Tudtommal az első teljes 3D a Quake volt (már ha az FPS-eket nézzük). Szóljon valaki, ha tévedek!

Amúgy érdekes, de amikor a Wolf3D volt a divat, akkor nekem sokkal jobban bejött a Catacombs 3-D (ez előbb is volt, mint a Wolf, és ez is iD volt). Aztán sci-fi témában meg a Blake Stone nagyon bejött, változatosabb volt, mint egy Wolf.
Doom korszakban meg természetesen én is nyomtam, még multiban is sokat… de valahogy akkor is inkább a Heretic, Hexen részeket favorizáltam inkább. Lehet az iD csinálta a forradalmi dolgokat, de a Raven Software jobb pályákat, ötleteket dobott az iD motorjába… szerintem.
17.
17.
DON GONDOCS
20 éve az egyik legnépszerűbb játék stílus! vagyis számomra. Kijöhetne egy új rész 5 éven belül. De quake-t sem kéne hanyagolni a 4 rész máig az "egyik" legjobb fps.
16.
16.
Sun9us
#5: Igazából a wolf 3d nem volt 3d-s inkább 2,5 d. (persze ilyen nem létezik) A lényeg az, hogy rajzolsz egy útvesztőt egy lapra (2d), és nem fellülről nêzed, mint egy Final Fantasy-ban, hanem a szemed elé emeled. A falak, pedig az a fél dimenzió, de igazából csak egy programozási trükk. Kvázi 3d, de igazából csak 2d. A doom volt az első igazi 3d-s fps emeletekkel, szintekkel.
15.
15.
jszili32
#4: Egyáltalán nem utálta, csakhogy Carmack csinált egy PC-és portot a marioról, és a nintendo nem engedélyezte, hogy kiadja és ezért rágott be!
14.
14.
guitarlord
Reméltem, hogy esetleg a 20. évfordulóra egy bombajó 4. rész érkezik, de nem hogy nem érkezett, Carmack távozásával már abban sem vagyok biztos, hogy egyáltalán megjelenik valaha.....

Szomorú, hogy egy ilyen zseniális csapat így szétment és elkallódott....de állítólag vannak csodák....
13.
13.
jszili32
Nagyon jó volt a játék, de a Quake jobba tetszett
12.
12.
daenath
#5: No igen, de a Doom-ban mar volt padlo es plafon + emeletek, a fenyeffektusokrol nem is beszelve, a vegso csapast a brutalitasa adta.
Cikk: A 2 John egyutt egy zseni volt, kulon mar mas teszta....kar hogy szet mentek, en mai napig azt mondom: ha ezek ketten nem rugjak ossze a port akkor meg most is nehez volna utolerni oket :D
10.
10.
Extol
Máris 20 éve?? Mintha tegnap lett volna a játékpremier
9.
9.
névtelenség
#5: "A videojátékban a történet annyira kell, mint egy pornófilmben. Elvárják, hogy legyen, de nem annyira fontos."

Hála az égnek, ez a híres idézet végül tévedés lett. :)
5.
5.
Juha
És a wolf3d? Tudtommal az volt elöbb. És én jobban is szerettem a "történetét".
4.
4.
Sun9us
Azt ugye vágjátok, hogy azért is készült el, a Doom, mert Carmack utálta a Mario-t.
Frusztrálta, hogy a karakter valójában nem mozog, hanem a pálya megy hátrafelé.
:-)
2.
2.
KIM666
Az első játék amiben csaltam. :)
1.
1.
Norbiii
20 év, az 20 év, ezért is nagy gratula!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...