Húsz éve annak, hogy bemutatkozott a Doom első része, a játékipar egyik, ha nem a legfontosabb FPS-e. A játék, amit valószínűleg még az is ismer, aki nem is élt akkor, és a játék, amit mindenki imád.
1993. december 10., jelentős nap a játéktörténelemben: bemutatkozott a Doom első része. Húsz év persze mégiscsak húsz év, azóta az id Software agytrösztjei, John Romero, Tom Hall, Mike Abrash, Dave Taylor, Adrian Carmack, Sandy Petersen és mára John Carmack is elhagyták a céget, egyedül Kevin Cloud erősíti még a grafikus részleget az eredeti Doom-csapatból.
Mi mindenesetre ezúton is gratulálunk a jeles évfordulóhoz, várjuk a folytatást, nektek pedig az IGN szülinapi anyagát ajánljuk, amiben John Romeróval doomoznak a kollégák.
Ilyen szempontból még a Duke és Shadow Warrior, Dark Forces is ilyen volt.
Tudtommal az első teljes 3D a Quake volt (már ha az FPS-eket nézzük). Szóljon valaki, ha tévedek!
Amúgy érdekes, de amikor a Wolf3D volt a divat, akkor nekem sokkal jobban bejött a Catacombs 3-D (ez előbb is volt, mint a Wolf, és ez is iD volt). Aztán sci-fi témában meg a Blake Stone nagyon bejött, változatosabb volt, mint egy Wolf.
Doom korszakban meg természetesen én is nyomtam, még multiban is sokat… de valahogy akkor is inkább a Heretic, Hexen részeket favorizáltam inkább. Lehet az iD csinálta a forradalmi dolgokat, de a Raven Software jobb pályákat, ötleteket dobott az iD motorjába… szerintem.
Szomorú, hogy egy ilyen zseniális csapat így szétment és elkallódott....de állítólag vannak csodák....
Cikk: A 2 John egyutt egy zseni volt, kulon mar mas teszta....kar hogy szet mentek, en mai napig azt mondom: ha ezek ketten nem rugjak ossze a port akkor meg most is nehez volna utolerni oket :D
Hála az égnek, ez a híres idézet végül tévedés lett. :)
Frusztrálta, hogy a karakter valójában nem mozog, hanem a pálya megy hátrafelé.
:-)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.