Nem kell részletezni: az új üzleti modell a független fejlesztőknek kedvez. A komolyabb játékmotorokért óriási összegeket kértek eddig a játékkészítő cégektől, dollármilliós nagyságrendre kell gondolni, ami a kisebb stúdiók számára megfizethetetlen opció. Belátta ezt az Epic Games és a Crytek is, ezért változtattak mindketten az üzleti modelljükön.
Új előzetes a GDC-ről
Az Epic az új Unreal Engine használatáért havi 20 dollárt kér a fejlesztőktől, illetve a motorral készített játékból származó bevételek 5 százalékát fizetteti ki velük. Az előfizetők a motor minden eszközéhez és funkciójához hozzáférnek az összes támogatott platformon, az előfizetésüket pedig bármikor lemondhatják - ilyenkor is megtarthatnak maguknak mindent, csak a frissítésekről kell lemondaniuk. Az Epic ettől függetlenül a hagyományos modellt is megtartja, a nagyobb forgalmú cégek maradhatnak az egyszeri nagyobb összeg kifizetésénél is.
Ezzel párhuzamosan a Crytek is hasonló szolgáltatást jelentett be: ez kizárólag a független fejlesztőknek szól, és felhasználónként havi 10 dollárért kínálja a CryEngine-t - mindenféle plusz nélkül, tehát a Crytek nem kér a játék bevételeiből. A cég azt is leszögezte, hogy a CryEngine ingyenes SDK-ja is elérhető marad, a frissítésekre viszont csak az előfizetők számíthatnak majd.
Érdekes lesz az biztos :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.