A Microsoft nem feledkezett meg a DirectX 12-t érintő bejelentésekről a Game Developers Conference-n, most már tudjuk, hogy a legújabb grafikus API-t PC-re, mobilokra és Xbox One-ra is elérhetővé teszi. Az első DX12-es játékok várhatóan 2015 végén landolnak a boltokban.
A DirectX 12 alacsonyabb szintű hozzáférést biztosít a hardverhez, megosztja a terhelést a CPU és a GPU közt, a nagyobb egyensúly pedig jobb teljesítményt eredményez.
A Turn 10 munkatársa is színpadra lépett a Microsoft konferenciáján, ahol a Forza 5-öt demózta PC-n. Az autós cím Direct3D 12-vel futott egy NVIDIA GeForce Titan Black kártyán, 60 fps sebességgel. Elmondása szerint egy négyfős csapat dolgozott a PC-s porton négy hónapig - ennyire könnyű DX12-re fejleszteni.
Mozgásban pedig így néz ki:
A Microsoft elmondása szerint a DirectX 12-es játékok jelentős teljesítménynövekedést eredményeznek Xbox One-on is.
Az Intel, az AMD, az NVIDIA és a Qualcomm egyaránt támogatni fogja a DX12-t, a redmondiak azt ígérték, hogy 2015 végéig a GPU-k száz százaléka és a gamer PC-k 80 százaléka ezt a technológiát használhatja. A cég szerint az első DX12-es játékok is ebben az időszakban várhatóak, s ekkorra már a PC-s címek fele DX12-kompatibilis lenne.
A Microsoft nem tett említést arról, hogy vajon a Windows 7 támogatja-e a DirectX 12-t, de nem lennénk meglepve, ha kizárólag Windows 8-on örülhetnénk a technológiának.
120-ból mi? Hát persze..... :D
Amúgy meg Supair-nak igaza mielött megint "háború" lesz.
Egyik sem hulladék.
Mindegyiknek meg van a maga varázsa. XD
120k-ért különb pc raksz össze, mint a Next gen konzolok, használtan ugyanez 80k... Ja és a pc-t bővítheted, konzol meg ugyanolyan hulladék marad. ;)
Mindegyik platformnak megvan a maga varázsa.
Azért lessük már meg azt is,hogy épp egy 300.000 ft-os videó kártyával(Mennyi lehet még a proci és egyéb összetevők.) hozza azt a teljesítményt,amit egy 170.000 ft-os konzol ma simán lehoz.:)
A Mantle pedig:) LE VAN ÍRVA,hogy R9-es szériát (Hawaii cpu)támogatja még csak,illetve a kaverit.
Én elhiszem,hogy aki nvidia fan annak sz*rul esik hogy a mostani atom kártyája ami majd kétszer annyiba kerül mint egy PS4 illetve XONE.Mondjuk ki SZ*RT NEM ÉR.
Lehet vitatkozni,de néhány apróságot vegyünk figyelembe.
PC: kell egy oprendszer,a VGA-n kivül számos kütyü,és jöhet az install meg install,meg install.....és kékhalál.(KB 6-700.000 ft,ami pengén visz mindent)
KONZOL:(Tök mindegy melyik) Kicsomagol,bedug,játékot berakod és gó játszani.NINCS KÉKHALÁL.csak a sima játék. (KB: 120-170.000 ft)
Jah meg 2015 végén jön csak Dx12-re játék? Jaaaaa....:D Gyerekek 2014 még csak most kezdődött....
Ami korszak alkotó lesz szerintem az az OCULUS illetve konzolon a Morpheus ami meghozhatja az igazi NEXT-GEN érzést.
Max arra volt jo, hogy az ms-t egy kicsit felrazza.
Anno a voodoo kartyak glide-ja volt ilyen. Azok a jatekok ahol tamogattak pengebben mentek mint a tobbi kartyan.
A dx 11 egy olyan 25000 cm3-s dragster amiben csuszik a kuplung.
Igy ertheto?
Kurva sok eroforras megy el a francba miatta.
Viszont abban én is egyetértek, hogy a directx-et tartom az esélyesebbnek a jövőre nézve, mert mindent támogat és a pc-xbox közötti portolást is nagyban elősegíti.
"Információink szerint az új végrehajtási modell segítségével képkockánként ötvenezer rajzolási parancs gond nélkül kiadható, ami az aktuális DirectX API kétezres ajánlott szintjéhez képest őrületes előrelépés, de a Mantle százezres szintjét azért nem hozza. Viszont a DirectX 12 újítása a csomag nevű koncepció, ami lényegében az instancing kiterjesztésének vagy továbbgondolásának tekinthető. Tulajdonképpen a csomagok lehetőséget adnak az addig betöltött objektumok lemásolására, viszont a másolatok tulajdonságai lényegesen nagyobb mértékben módosíthatók, mint az instancing 2.0-val. Erre a fejlesztőknek persze több erőforrást kell befektetni, mintha képkockánként több rajzolási parancs hatékony feldolgozását engedne meg az API, de végeredményben a csomagok bevetésével a DirectX 12 minden probléma nélkül képes hozni a Mantle teljesítményét."
#34
"Az amd meg a driver-eket se tudja normalisan megcsinlani" Ebben 200%-ban igazat adok, mielőtt le lennék Nv fanozva, Radeonom van. :P
Az amd meg a driver-eket se tudja normalisan megcsinlani, majd pont egy apit igen, mi?
Nagy fust mellet egy sercenes, mint amikor izo vasra kopsz kb.
(radeonjaim vannak meg mielott idehanyna valamit valamelyik "atomfizikus")
Melora konkretan "alkalmatlan" az ogl-es baromsagai miatt.
Én is beszerzek idővel egyet az exclusivok miatt,de szerintem Xbox One Win!!!
Ime egy Ps4 tulaj a dx12 bejelentése után :)
http://www.gamespot.com/images/1300-2452392/
Bocsánat,de ezt nem hagyhattam ki!
Az egyetlen dolog, amiben a DX12 nem kevesebbet, hanem többet nyújt, mint a Mantle, az a támogatott hardverek száma. Viszont ez is olyan formában megoldva, ami a fejlesztőknek szívás, hiszen vagy támogatja a "DX12-es hardver", vagy nem.
Ezzel szemben, ha PS4-re valamit megírsz, azt elég könnyen át tudod hozni Mantle-re és amelyik hardver Mantle-t támogat, az az összes parancsot képes is lesz futtatni.
Ettől függetlenül persze esélye sincs a Mantle-nek elterjedni a DX12 ellenében, de ha a komolyabb AAA címekben felmerül, mint alternatív választási lehetőség, az azért elég nagy pluszt jelenthet a Radeon tulajok számára. Márpedig a CryEngine és Frostbite hivatalosan is beállt az API mögé, amikre azért fognak az elkövetkezőkben komoly címek érkezni.
Torpex: Ahogy olvastam a mantle még mindig fejlettebb mint az új directx, szóval az nem igaz, hogy ez 10 plusz fps-ről szól a battlefiledben, viszont mivel csak a gcn kártyákon megy, így szerintem ez lesz végül a veszte.
Érdekes, amit most a microsoft csinál, ha bejön a terve az új directxel akkor könnyen lehet hogy ez a konzol generáció az övé lesz.
Még egy kérdést még felvet ez a téma. A PS4- pedig a Mantle-t haználhatja ugyan így egy frameware frisítés után?
Igazán szép versenyt jelentene a két konzol között ha így lenne.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.