Totem - új VR-szemüveget mutattak be

  • Írta: fojesz
  • 2014. március 30.
  • Bejelentés
Link másolása
A True Player Gear bevallottan az Oculus körüli felháborodást szeretné meglovagolni, ezért leleplezte az immár kilenc éve készülő VR-szemüvegét, a Totemet. Ha minden jól megy, még idén boltokba kerülhet.

True Player Gear egy ötfős montreali csapat, ami az elmúlt kilenc évét azzal töltötte, hogy egy, az Oculus Rifthez hasonló VR-szemüveget készítsen - a kütyü a Totem névre hallgat.


A Totem 90 fokos látómezőt biztosít a játékosnak, 1080p felbontású OLED-kijelzővel rendelkezik, támogatja a PC-t, a PS3-at, a PS4-et, az Xbox 360-at és az Xbox One-t is, motorfronton pedig az Unreal Engine 4-gyel, a CryEngine-nel, a Unity-vel és a Havokkal tud együtt dolgozni. A True Player Gear jelenleg azon dolgozik, hogy "fedélzeti kamerákat" szereljen a szemüvegre, így az a játékos fejének helymeghatározására és AR-funkciókra is használható lenne.

A srácok hamarosan Kickstarter-kampányt indítanak a projekthez, a terveik szerint 500 ezer dollárt szeretnének összegyűjteni a kütyühöz, ami karácsonykor kerülhet piacra.

A True Player Gear egyébként bevallottan az Oculus-hisztériát szerette volna meglovagolni a bejelentésével: mint mondta, "nem készültek bejelentésre, de a hír, hogy egy olyan cég veszi meg az Oculust, ami webes szolgáltatásokra fókuszál, és nem ért a hardverhez, arra késztette őket, hogy kisétáljanak a fák mögül, és megmutassák, hogy van alternatíva".

26.
26.
xSHx
lesik20: Adott egy fullHD tv panel és egy fullHD telefon panel. Mindkettőnek azonos a felbontása, de más a pixelsűrüsége. Tehát minél kissebb a panel annál élesebb a kép.
25.
25.
simon 555
#23: De meg meg tudják oldani szerintem.
Xboxal is csak a MS által támogatott kormányok mennek pl. Ugyan ez van a kontrollerrel is. Szóval megtudják oldani.
24.
24.
simon 555
#23: Hát azért egy 40€-s kontroller kicsit más mint egy 3-400 €-s ketyere :D
23.
23.
kay_ps4
#18: ps3ra ,xbox-t nem tudom - is van utángyártott kontroller.Nagyon nem tehetnek semmit szerintem hogy ne legyen használható egy másik cég által gyártott VR szemüveg..
21.
21.
simon 555
#20: Nyilván jobb lesz, de most a méreteket akartam szemléltetni:)
20.
20.
szinkron
#17: Remélem nem lesz igazad. Az IMAX az első sorból élvezhetetlen.
19.
19.
kimi101
Láttam youtubon gta4 módolt játékot oculussal. Az is belső nézetes volt!
18.
18.
simon 555
Amúgy ha ez összejön nekik akkor akár nagyot is durranthatnak ezzel, már akkor is ha működni fog PC/PS4/XO-val. Nagyot kaszálhatnak vele.
Mondjuk a Sony és az MS hülye lenne megengedni nekik, hogy kompatibilis legyen a gépeikkel ha van saját VR kütyüjük.
17.
17.
simon 555
#15: Mert VR segítségével olyan lesz a hatás még egy külső nézetes játéknál is mintha egy IMAX vásznon játszanál az első sorból :D
És mint tudjuk minél nagyobb a kép annál jobb játszani.
16.
16.
hurkagyurka2
Most akarnak 500 ezer dolcsit össze kickstarterezni? A 9 év alatt miből fejlesztettek...? Mindezt síri csendben. Vagy hallott már róluk valaki? Az OR-ről legalább évek óta szivárognak az infók, hogy valóban készülget. Ez valami kamu lesz szerintem...
15.
15.
Shannaro
#13: Azt nem értem, hogy külső nézetes játékhoz minek VR szemüveg? Belső nézetes játékoknál nagyon jó, sokat adhat a beléléshez, de egy harmadik személyű nézetet használó produktumot mivel tesz jobbá. Valahogy nem látom a hasznát.
14.
14.
Csoki80
#13: Ez a bajom nekem is nagyon tetszenek a modern dolgok, de még egy lcd tv előtt sem tudok nagyon ülni. Húsz harminc perc után hányingerem lesz és le kell feküdnöm forog velem a világ... :-(

Próbálok venni inkább egy jó kivetítőt, az kényelmesebb a szememnek....
13.
13.
kimi101
Anno, mikor havernál próbáltam a VR szemüveget, akkor mindkét szem előtt volt egy optika, amivel be lehetett fókuszálni a képet. Negyed óra játék után majdnem szétokádtam magam.
Képzeljétek el, ahogy jövő Karácsonykor rajt lesz a fejeteken valamelyik VR szemüveg, és éppen ugratok le az Assassin valamelyik részében a kilátóból. :)
12.
12.
pikszel
A hős lovag csak a megfelelő időpontot várta, hogy megmentsen minket. Hát ez a sárdobálós marketing kampány kicsit gusztustalannak tűnik nekem, mégha félig igazuk is van.
11.
11.
Mar bocs de 1cm-re senki nem tud fokuszalni meg 5-re se nagyon. Probald ki.
Eddig pont ezert volt buko eddig az osszes ilyen kutyu.
Ezek valahogy maskepp fognak mukodni az tuti kulonben bukta az osszes.
Amugy rohad nagy hanyasok lesznek a hasznalok 40-50%anal az szinte biztos.
Faszsag az osszes.
10.
10.
lesik20
#9: Igen ám de mint modtam az Xbox 360 játékok LEgtöbbje 720 alatt van. A Battlefield 4-nek 1280 x 704-je van. Ha viszont ezt a a VR-be teszed (Ha jol hiszem akkor 2 kijelzo egyenként 960×1080 felbontással. Ha legkicsinyited a játékot akkor meg olyan lesz mintha elötted lenne egy monitor mint most körülötte fekete sötétség

A VR arra kell hogy a szemed csak a játékot lássa, hogy benne legyél. Nem csak arra hogy ha forgatod a fejed akkor a játék is
9.
9.
deviques
#8: Az egész csak pixelsűrűség kérdése. Elég kicsit nagyobb legyen a retina feldolgozóképességénél és már rendben is van.
8.
8.
lesik20
#7: Nem beszélve hogy mivel hogy a szemed nem az egész monitorra fokuszált hanem csak az kb 1/6-jára, nyilvánvaloan látni fogod a pixeleket
7.
7.
lesik20
#5: Hüüüüü akkor mindent el kell magyaráznom.

Az a rohadt kijelzö KB 1cm-re lesz a szemedtől. HA NEM LESZ ELÉG ÉLES AKKOR NAGYRÉSZT PIXELEKET FOGSZ LÁTNI. AMI ROSSZ ÉRTEM. AZ UPSCALED 1080p-nél is fogsz pixeleket látni. AMI ZAVARÓ. FÁJNI FOG A FEJED/SZEMED. ÉRTEM?

Ez nem sznobság kérdése hanem tényezők kérdése. Most hajól közel a monitorodhoz épp olyan közel hogy nem homályosit a szemed a közelsége miatt. Na, ha folyamatosan nézzed akkor jönnek a mellékhatások
6.
6.
Dízel
#2: na ez pont nem igaz. majd jol kartell szövetséget kötnek és megegyeznek a cégek egy egységes árban pár euros ár különbséggel...
5.
5.
deviques
#4: Hú de sznobok vagyunk, ha nem full HD akkor már fáj a fejünk! :)

A szervezetben mindig az fájdul meg, ami a leggyengébb.
4.
4.
lesik20
#3: faszom tudja, csak azt tudom hogy nincs EGY olyan játék sem ami FEJFÁJÁS nélkül tudnék játszani Xbox 360-on és PS3-an. Mint Mondtam Legalább 60 FPS kel a VR-nek még ha nincs is 1080p játék különbem fejfájás. Amugy bocs de ez egy hülye kérdés. Jó dolog ha kiadják Next Gen-re, de mint mondtam hülyeség
3.
3.
randall13
#1: Honnan tudod, hogy mennyi munkájuk volt abban, hogy X360 és PS3 kompatibilis legyen a szemüveg?
2.
2.
Angelwing
Nekünk ez jó hír,had versenyezzenek csak a szemüveg gyártók,és adják minél olcsóban :)
1.
1.
lesik20
Hát igazán hülyeség ezt kiadni 360-ra és PS3-ra mivel a stabil VR hatásért legalább 60FPS-sel kéne futniuk a játékoknak, nem is beszélve jó lenne ha a felbontás Native Full HD lenne. Egy ilyen last gen játékot sem ismerek.

PR duma az egész, attól függetlenül PC biztosan jól fog müködni és talán esélye lesz a PS4-en néhány játéknál.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...