Stúdióalapítások egymás hegyén-hátán

  • Írta: fojesz
  • 2014. július 15.
  • Homo Nobilis
Link másolása
Két új stúdió alapításáról számolhatunk be, az egyiket a Battlefield-sorozat néhai dizájnere vezeti, a másik Call of Duty-veteránokból állt fel. Utóbbi egyébként VR-kompatibilis címen dolgozik.

David Goldfarb neve ismerős lehet, 2012 óta dolgozott a Payday-sorozatot fejlesztő Overkillnél, azelőtt pedig a DICE-nál húzta az igát: ő volt a Battlefield: Bad Company 2 és a Battlefield 3 egyjátékos részének a vezető dizájnere.

Az úriember a minap jelentette be, hogy kiszáll az AAA-játékfejlesztésből, és Stockholmban alapít egy új indie stúdiót: az egyelőre név nélküli csapatnak jelenleg négy alkalmazottja van, akik néhány hónapja kezdtek el ötletelni az első közös játékukon. Hogy min dolgozhatnak, azt nem tudni, Goldfarb annyit árult el, hogy a tipikus fejlesztői trendeket szeretnék kerülni, így nem csinálnak MOBA-t, és a képregényes, illetve a pixeles grafikát is hanyagolnák - a szerepjátékokat viszont ő személy szerint imádja, ezért biztosan csinál majd egyet.

Goldfarbnak egyébként konkrétan elege lett az AAA-fejlesztésből (a Payday 2 szerinte nem volt AAA-játék, de olyan eladásokat produkált, mint azok), és soha többet nem szeretne nagy stúdiónál dolgozni. Szerinte ezek a cégek minél nagyobbak, annál kevésbé tartanak igényt a fejlesztők személyes tehetségére, ami szerinte természetes ugyan, de ő már nem volt boldog emiatt.

Újratöltenek

Goldfarb mellett egy csapatnyi Call of Duty-veterán is új stúdiót alapított, a Reload Studiosnál jelenleg négy olyan srác dolgozik, akik korábban az Infinity Wardot erősítették sok-sok éven át, emellett csatlakozott hozzájuk Nik Ranieri, aki a Disney animátora volt.


A Reload jelenleg egy FPS-en dolgozik, ami 2015-ben fog megjelenni az újgenerációs konzolokra, mobilokra és VR-re. A fejlesztőknek meggyőződése, hogy a virtuális valóságot biztosító szemüvegek nemcsak egy új kiegészítőt, hanem egy új platformot is jelentenek, amelyek - az okostelefonokhoz hasonlóan - alapvetően formálhatják át a hétköznapjainkat.

12.
12.
tsulok
#11: Ha akarnák se tudnák kiadni konzolokra az OR-t. Vicces, ha Morpheus OR összehasonlításról van szó akkor a Sony lefizet mindenkit, de egy Oculus fejlesztő teljesen őszinte.
Nem értem miért olyan hihetetlen elképzelni, hogy konzolon is lehet VR. Nem lesz olyan jó mint egy high end PC-n de nem is kell. Ha meg tényleg olyan messze vannak az élvezhető VR-től akkor régen rossz. Egy olyan gép ami sokkal erősebb egy PS4-nél (optimalizációt is beleszámolva) + egy OR elég drága. Elég kicsi piacnak tűnik nekem..
11.
11.
randall13
#10: Vannak gagyik és techdemók is bőven, de pl a felsoroltakat pont nem tenném ebbe a kategóriába. A jövő játékai is biztosan támogatni fogják a VR-t, mert igazából sok plusz munkával nem jár.
A PS4&VR kombóról meg még annyit, hogy nem véletlenül lesz PC exkluzív az Oculus.
Ha ezek az emberek azt mondják hogy a konzolok gyengék hozzá, akkor valahogy kénytelen vagyok elhinni:
http://www.oculusvr.com/company/people/
10.
10.
tsulok
#9: A sok játéknál nem ad sok pluszt ha csak OR-en fut. Sztem akkor az igazi, ha már eleve arra fejlesztik a játékot.

"De natívan támogatja..."
De ezek elég gagyik nem? Mármint sztem mind elfutna PS4-en VR-n is, ami szted alkalmatlan erre....Talán majd a Doom4 nem.
9.
9.
randall13
#8: És szerinted miért kerülne dollármilliókba az Oculus támogatása? Ne nevettess :D Unity3D-ben és UE4-ben már alapból benne van. A Valve is elég keményen a VR mögé állt. És ott a Vorpx, amivel elég sok korábbi és új AAA játékot Oculusra konvertálhatsz. Annyi a szépséghibája, hogy a fejeddel együtt mozog a karakter teste. De natívan támogatja a Warthunder, TF2, HL2, Star Citizen, Hawken, Project Cars, Assetto Corsa, Doom4 (ez elég ironikus) és még krva sok játék.
8.
8.
tsulok
#7: "Ja, az előző generációs játékok 60 fps-sel mennek... :D És a mostaniak?"
Ha azt a látványt tudják hozni akkor nem tudom mi a baj. Te most arra számítasz, hogy komoly AAA játékok fognak jönni Oculusra? Pár évig biztos nem. Eleve nem nagyon van AAA PC exkluzív játék, de majd a PC tulajok egy igen kicsi részére dollármilliókat költenek szerinted?

"Az ilyen marketing összehasonlítások meg pont nem érnek szart sem. A kettő közt annyi a különbség, hogy míg a DK2-t a vásárlók dicsérik, addig a Morpheust a Sony és pár fizetett emberke."

Hát nemtudom, ha szétnézel a neten, hogy mennyien próbálták ki az E3-on, nem valószínű, hogy mindenkit lefizettek...De ha megnézed az két készülék specifikációját nem sok különbséget fogsz látni.

"Most az jutott eszembe, amikor valaki azt állította, hogy a Kinect képes megmondani a vérnyomásod. Hagyjuk már... :D"
Sztem arra gondolsz, hogy a pulzust méri. Az pedig igaz is...
7.
7.
randall13
#6: Ja, az előző generációs játékok 60 fps-sel mennek... :D És a mostaniak? Egy kezemen meg tudnám számolni, hány játék fullHD-s 60 fps-sel. Aztán még a fullHD is egy minimálisan elvárt felbontás. Valamelyik szemüveg már több, mint 2k-s. Oculus sem fog megállni az 1080p-nél ha jól tudom.
Az ilyen marketing összehasonlítások meg pont nem érnek szart sem. A kettő közt annyi a különbség, hogy míg a DK2-t a vásárlók dicsérik, addig a Morpheust a Sony és pár fizetett emberke.
Most az jutott eszembe, amikor valaki azt állította, hogy a Kinect képes megmondani a vérnyomásod. Hagyjuk már... :D
6.
6.
tsulok
#3: Miért ne bírna 1080p@60fpst? Nyílván nem lesz olyan szép mint egy 30fps-el futó játék, de attól még lehet szép. LoU most fog megjelenni, elvileg locked 60 fps lesz. Szerintem lesznek még szebb játékok is..

"De ha a Sonynak mégis sikerülni összerittyenteni valami VR féleséget, az biztos hogy megfizethetetlen lesz és messze elmarad az Oculustól."
MIért? Ha valamelyik olcsóbb lesz akkor az pont a Morpheus.. Kapható az Oculus V2, Morpheus is elérhető a fejlesztőknek, ki is szokták állítani. Vannak összehasonlítások: minimális az eltérés.
4.
4.
randall13
#3: Még annyit, hogy az a kis doboz bármit is csinál, a jelet biztosan késleltetni fogja. Attól meg megint behánysz, szóval eléggé patthelyzetnek tűnik. Na de mindegy is, én a Sonyra bízom ezeket. Az biztos, hogy aki VR-ezni szeretne, az kezdheti a PC-je ráncfelvarrását, ha még nem tette meg.
3.
3.
randall13
#2: Csak a PS4 nem bírja hardverileg a VR-t. Az ott kezdődne, hogy 1080p és 60fps. A kisebb felbontás még csak-csak belefér, de 30 fps-nél úgy behánysz mint annak a rendje.
De erre a Sonyéknál is rájöttek úgy tűnik, és a szemüveg mellé lesz egy kis doboz:
http://www.gsmnation.com/blog/wp-content/uploads/2014/03/v6jwb0ehjpxnuqcsaamb-1024x682.jpg

Szóval már most trükközésekre van szükség és még azt sem tudni, mekkora lesz a Morpheus felbontása. De ha a Sonynak mégis sikerülni összerittyenteni valami VR féleséget, az biztos hogy megfizethetetlen lesz és messze elmarad az Oculustól.
2.
2.
Ra1D3n
#1: PS4 és a Sony új vr szemüvege ami kompatibilis lesz a géppel, és elviekben jövőre már piacra is dobják, vagy még talán idén.
1.
1.
randall13
Ha jön VR-re, akkor feltételezem PC-re is. Tekintve hogy más nem is tudja vinni a VR-t.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...