David Goldfarb neve ismerős lehet, 2012 óta dolgozott a Payday-sorozatot fejlesztő Overkillnél, azelőtt pedig a DICE-nál húzta az igát: ő volt a Battlefield: Bad Company 2 és a Battlefield 3 egyjátékos részének a vezető dizájnere.
Az úriember a minap jelentette be, hogy kiszáll az AAA-játékfejlesztésből, és Stockholmban alapít egy új indie stúdiót: az egyelőre név nélküli csapatnak jelenleg négy alkalmazottja van, akik néhány hónapja kezdtek el ötletelni az első közös játékukon. Hogy min dolgozhatnak, azt nem tudni, Goldfarb annyit árult el, hogy a tipikus fejlesztői trendeket szeretnék kerülni, így nem csinálnak MOBA-t, és a képregényes, illetve a pixeles grafikát is hanyagolnák - a szerepjátékokat viszont ő személy szerint imádja, ezért biztosan csinál majd egyet.
Goldfarbnak egyébként konkrétan elege lett az AAA-fejlesztésből (a Payday 2 szerinte nem volt AAA-játék, de olyan eladásokat produkált, mint azok), és soha többet nem szeretne nagy stúdiónál dolgozni. Szerinte ezek a cégek minél nagyobbak, annál kevésbé tartanak igényt a fejlesztők személyes tehetségére, ami szerinte természetes ugyan, de ő már nem volt boldog emiatt.
Újratöltenek
Goldfarb mellett egy csapatnyi Call of Duty-veterán is új stúdiót alapított, a Reload Studiosnál jelenleg négy olyan srác dolgozik, akik korábban az Infinity Wardot erősítették sok-sok éven át, emellett csatlakozott hozzájuk Nik Ranieri, aki a Disney animátora volt.
A Reload jelenleg egy FPS-en dolgozik, ami 2015-ben fog megjelenni az újgenerációs konzolokra, mobilokra és VR-re. A fejlesztőknek meggyőződése, hogy a virtuális valóságot biztosító szemüvegek nemcsak egy új kiegészítőt, hanem egy új platformot is jelentenek, amelyek - az okostelefonokhoz hasonlóan - alapvetően formálhatják át a hétköznapjainkat.
Nem értem miért olyan hihetetlen elképzelni, hogy konzolon is lehet VR. Nem lesz olyan jó mint egy high end PC-n de nem is kell. Ha meg tényleg olyan messze vannak az élvezhető VR-től akkor régen rossz. Egy olyan gép ami sokkal erősebb egy PS4-nél (optimalizációt is beleszámolva) + egy OR elég drága. Elég kicsi piacnak tűnik nekem..
A PS4&VR kombóról meg még annyit, hogy nem véletlenül lesz PC exkluzív az Oculus.
Ha ezek az emberek azt mondják hogy a konzolok gyengék hozzá, akkor valahogy kénytelen vagyok elhinni:
http://www.oculusvr.com/company/people/
"De natívan támogatja..."
De ezek elég gagyik nem? Mármint sztem mind elfutna PS4-en VR-n is, ami szted alkalmatlan erre....Talán majd a Doom4 nem.
Ha azt a látványt tudják hozni akkor nem tudom mi a baj. Te most arra számítasz, hogy komoly AAA játékok fognak jönni Oculusra? Pár évig biztos nem. Eleve nem nagyon van AAA PC exkluzív játék, de majd a PC tulajok egy igen kicsi részére dollármilliókat költenek szerinted?
"Az ilyen marketing összehasonlítások meg pont nem érnek szart sem. A kettő közt annyi a különbség, hogy míg a DK2-t a vásárlók dicsérik, addig a Morpheust a Sony és pár fizetett emberke."
Hát nemtudom, ha szétnézel a neten, hogy mennyien próbálták ki az E3-on, nem valószínű, hogy mindenkit lefizettek...De ha megnézed az két készülék specifikációját nem sok különbséget fogsz látni.
"Most az jutott eszembe, amikor valaki azt állította, hogy a Kinect képes megmondani a vérnyomásod. Hagyjuk már... :D"
Sztem arra gondolsz, hogy a pulzust méri. Az pedig igaz is...
Az ilyen marketing összehasonlítások meg pont nem érnek szart sem. A kettő közt annyi a különbség, hogy míg a DK2-t a vásárlók dicsérik, addig a Morpheust a Sony és pár fizetett emberke.
Most az jutott eszembe, amikor valaki azt állította, hogy a Kinect képes megmondani a vérnyomásod. Hagyjuk már... :D
"De ha a Sonynak mégis sikerülni összerittyenteni valami VR féleséget, az biztos hogy megfizethetetlen lesz és messze elmarad az Oculustól."
MIért? Ha valamelyik olcsóbb lesz akkor az pont a Morpheus.. Kapható az Oculus V2, Morpheus is elérhető a fejlesztőknek, ki is szokták állítani. Vannak összehasonlítások: minimális az eltérés.
De erre a Sonyéknál is rájöttek úgy tűnik, és a szemüveg mellé lesz egy kis doboz:
http://www.gsmnation.com/blog/wp-content/uploads/2014/03/v6jwb0ehjpxnuqcsaamb-1024x682.jpg
Szóval már most trükközésekre van szükség és még azt sem tudni, mekkora lesz a Morpheus felbontása. De ha a Sonynak mégis sikerülni összerittyenteni valami VR féleséget, az biztos hogy megfizethetetlen lesz és messze elmarad az Oculustól.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.