Másfélszer jobban teljesít a DirectX 12

  • Írta: Arell
  • 2014. augusztus 14.
  • Hír
Link másolása
A Microsoft már javában dolgozik a DirectX következő verzióján, melynek demonstrációjába az Intel is beszállt a SIGGRAPH 2014 konferencián. A technológia jelentős előrelépéseket mutat a DX11-hez képest.

A Surface Pro 3 hardveren bemutatott techdemó HD4400-as grafikus chipen futott és egy ötvenezer egyedi aszteroidából álló mező renderelése közben mutatta meg milyen különbségek tapasztalhatóak a DirectX jelenlegi és következő verziója között.

Az első teszt alkalmával a két DX ugyanazon a fixált fps-en kezelte a megjelenítést, ahol a Microsoft új csomagja látványos mértékben, több mint ötven százalékkal csökkentette a GPU energiafelvételét, amit az intuitív feladatmegosztás tesz lehetővé az elérhető processzormagok között. A csökkent energiafelvétel hűvösebb működést tesz lehetővé, a teljesítmény növekedése pedig közvetetten ennek köszönhető, hiszen a GPU alacsonyabb hőmérsékleten nagyobb munkát képes végezni.


A Microsoft állítása szerint a különbség annyira érezhető, hogy a DX11-en amúgy el sem induló címek is játszhatóak az új technológia használatával. Ezt az Intel is ellenőrizte, miután a teszt második fázisában felszabadította a maximum fps értékét, a DirectX 12 pedig többletenergia felvétele nélkül is másfélszer annyi képkocka megjelenítésére volt képes másodpercenként, mint kistestvére.

A jelen piacán, ahol a konzolokra fejlesztő cégek az 1080p melletti 30 fps és a 60 képkockás 900p, esetenként pedig 720p között lavíroznak a címeik megjelenítésében, ez komoly előrelépést jelenthet majd a Full HD felé a 2015-ben kiadásra kerülő DX12-es játékok kinézetében, ami akár az Xbox One élettartamát is jócskán kitolhatja majd.

A hírért köszönet DON GONDOCS-nak!

50.
50.
Pipi67
Óha ez nem semmi előrelépés lesz.
48.
48.
tsulok
#44: "És ha ez így van, és a DX12 tényleg 150%-al nyújt jobb teljesítményt, akkor elvileg ezzel a konzol kiegyenlíti a nyers hardwares erőkülönbséget az PS4-gyel szemben, nem?"
XO-ra nem hiszem, hogy DX11-ben írták a játékokat. Phil Spencer is megmondta, hogy az XO szempontjából túl sok változást nem fog hozni. Viszont már felhasználható a kinect által lefoglalt 10%, gondolom az API-n is javítottak. Szerintem inkább ezek miatt fog javulni a helyzet.
46.
46.
#43: Azt hiszem ideje a felhővel is számolni :D Székesfehérváron már elérhető 1000Mb/s 5ezer alatt! Dx12 meg már kihasználja a move motorokat is.Jöhet a hardveres megatexturázás.
45.
45.
Rust
#44: Úgy ahogy mondod, legalább is én úgy tudom ahogy te :)
44.
44.
ADMlN
Én remélem tényleg teljesen támogatni fogja a nem túl régi DX11-es kártyákat a DX12. Jelenleg 2db HD7950-es hajtok és még egy ideig nem szeretném lecserélni. :)

Amúgy ha jól értelmezem a dolgot, akkor az XO-t gyakorlatilag teljesen a DX12 köré tervezték. És ha ez így van, és a DX12 tényleg 150%-al nyújt jobb teljesítményt, akkor elvileg ezzel a konzol kiegyenlíti a nyers hardwares erőkülönbséget az PS4-gyel szemben, nem?
41.
41.
Wr4th
nah vegre vmi next-gen :DD
40.
40.
Obiwan HUN
39.
39.
zozo76hun
mert konnyu lesz fejleszteni a directx miatt a pc-xbox paroson, mivel mindket platformon ott a directx, gondolom en... :)
38.
38.
KopyAti
A cikk végét nem értem. Miért csak a XO-n életét tolhatja ki?
37.
37.
... ez mind nem ér molyfingnyit sem, ha Cod 24,Bf 42 és társaira pazarolják az egészet továbbá az utóbbi idők legértékelhetőbb játékai Source első és Unreal harmadik verziójára jött ki...

Szóval csak annyi a probléma, hogy ami igazán jóvá tesz egy játékot az SEMMILYEN mértékben sem függ az APItól. Azt ugyanis úgy hívják, hogy kreativitás. Erről talán pont a Crytrk tudna a legfájdalmasabb storyval szolgálni...
33.
33.
Teuton
Ahogy én olvastam egyes oldalak következtetéseit, a DX12 tervezésekor inkább csak a legfrissebb architektúrákat veszik figyelembe (GCN, Maxwell), mintsem az összes DX11 kártyát.
32.
32.
konczyka
#30: támogatni fogja a radeonokat is. asszem minden kártyát ami támogatja a DX11et
31.
31.
manderel
#30: Szerintem az támogatja mindkettőt.
30.
30.
A Radeon R7 x260 már támogatni fogja ezt? Vagy az már Mantle-re is jó lesz?
28.
28.
Raziel
Az Nvidia kártyái DX 11 alatt élveznek előnyt. Mert ahhoz vannak igazítva. A hardverük úgy van tervezve, hogy a korlátozott elavult megoldású DX mellett jól működjön. Az AMD A GCN-nél tojt magasról a DX-re. Olyan chipet fejlesztettek ami a lehető leghatékonyabb általános és grafikai teljesítményt tudja kihozni a rendszerből. Így például nincsenek korlátok a különböző parancsokra(rajzolási parancsok, uav, stb.). A GCN megfelelő szoftveres felkészítés esetén lenyomja az nvidia legjobb hardvereit is. Nem véletlenül került a konzolokba is. A probléma ott annyi, hogy a konzolokban lehet és érdemes direktben optimalizálni. PC-n viszont van másik két gyártó is(intellel, ha csak minimálisan is, de számolni kell sajnos). Ami még teljesen kiegyenlített piaci helyzet mellett is azt jelentené, hogy a piac 1/3-a kap jó optimalizálást. Amúgy meg a DX 11 ki sem használja a GCN-t. A DX 12 sem fogja valószínűleg teljesen kihasználni a lehetőségeket mert az intel és nvidia korlátozott rendszereihez kell igazodni. Az Nvidia persze valószínűleg a DX 12 megjelenésekor maga is elkezd majd dolgozni a korlátok eltűntetésén. Mert ez teljesen logikus módja a dolgoknak. Az AMD a jövőben előnyt fog élvezni a GCN és GCN-re épülő architektúrák miatt mert a legtöbb fejlesztő jobban fogja ismerni a hardvert. Ezért könnyebben is tud rá optimalizálni. Majd meglátjuk mit fog jelenteni ez pontosan a piacon.
27.
27.
negyven2
#24: Az összes DX11-es kártya támogatott, de a teljesen csak a GCN alapú kártyákák tudják majd kihasználni. Ennél jobban már csak az eleve DX12-s kártyák lesznek jobbak. De ez leghamarabb majd csak 2015 végén vagy 2016-ba tudjuk meg. És ez bár késő még mindig jobban áll mint az OpenGL amit ép most kezdtek el újraírni (még csak tervezési fázisban van) és csak valamikor 2018-19-ben lesz belöle valami használható.
24.
24.
DarkLord
Én úgy tudom, hogy tuti nem fogja támogatni az összes dx11-es karit. 7000-es szériától az Ati-nál az Nvidia-t nem tudom.
15.
15.
Galdech
#14: Pontosítom: A GCN, Fermi, Kepler, Maxwell és Iris támogatja DirectX 12 alap szintjén és ezen felül (jelenleg) viszont csak a GCN képes kihasználni az API összes opcionális funkcióját (szintjét). Magyarul például BF4 most DX12 lenne, akkor az effektek fele csak ATi-val jelenik meg, a többivel szívás van. És ez így is fog működni, amelyik gyártó nem támogatja majd teljesen, nincs gond, csak le fogja tiltani az effektet a program.
14.
14.
FrankBlack
#12: +1 na, erről van itt szó :)

#6: "Amúgy a DX12 minden DX11-es kártyát támogat majd."
Én is így tudom most, de ez biztos? Mert akkor meg nem értem mire fel volt az a nagy károgás az elmúlt egy évben, hogy nem érdemes DX11-es VGA kártyát venni, mert "hamarosan" jönnek a DX12-es kártyák (igen, már a spájzban vannak :), és akkor dobhatjuk ki a kukába a DX11-es kártyákat.
13.
13.
GAMEROD
Ezért mondom a sok lámának hogy ne vegye meg mindig a csúcskategóriát mindenből, mert úgyis jön olyan dolog ami fele annyiba kerül, és dupla akkora teljesítményű. Lehet valakinek 200 ezres videokártyája, ha 2-3 játékot tud vele kijátszani a következő generációig.
12.
12.
negyven2
#10: Illetve a mantle alapú techdemók (mint pl. a Star Swarm) pedig agyon vannak optimalizálva Mantle-re (ettől függetlenül valós az eredménye, csak ugye eleve olyan technológiát használ amit a DX11 (ami idén októberben lesz 5 éves, igaz ez az alap dx11) nem.
11.
11.
FrankBlack
10.
10.
Stranger
#7: Ezekben a játékokban igazából azért nincs akkora különbség, mert olyan multiplatform címek amiknél figyelembe kellett venni az előző konzolok és a DX11 képességeit. Nem nagyon lehet a mantle-el gyorsítani, ha egyszerűen nincs mit, mert ezekhez az effektekhez egy régebbi API is elég.
SZERINTEM.
9.
9.
PaprikaJancsi
8.
8.
DON GONDOCS
Basszus így úgy tűnik hogy a dx11 még mindig kiforratlan.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...