A Surface Pro 3 hardveren bemutatott techdemó HD4400-as grafikus chipen futott és egy ötvenezer egyedi aszteroidából álló mező renderelése közben mutatta meg milyen különbségek tapasztalhatóak a DirectX jelenlegi és következő verziója között.
Az első teszt alkalmával a két DX ugyanazon a fixált fps-en kezelte a megjelenítést, ahol a Microsoft új csomagja látványos mértékben, több mint ötven százalékkal csökkentette a GPU energiafelvételét, amit az intuitív feladatmegosztás tesz lehetővé az elérhető processzormagok között. A csökkent energiafelvétel hűvösebb működést tesz lehetővé, a teljesítmény növekedése pedig közvetetten ennek köszönhető, hiszen a GPU alacsonyabb hőmérsékleten nagyobb munkát képes végezni.
A Microsoft állítása szerint a különbség annyira érezhető, hogy a DX11-en amúgy el sem induló címek is játszhatóak az új technológia használatával. Ezt az Intel is ellenőrizte, miután a teszt második fázisában felszabadította a maximum fps értékét, a DirectX 12 pedig többletenergia felvétele nélkül is másfélszer annyi képkocka megjelenítésére volt képes másodpercenként, mint kistestvére.
A jelen piacán, ahol a konzolokra fejlesztő cégek az 1080p melletti 30 fps és a 60 képkockás 900p, esetenként pedig 720p között lavíroznak a címeik megjelenítésében, ez komoly előrelépést jelenthet majd a Full HD felé a 2015-ben kiadásra kerülő DX12-es játékok kinézetében, ami akár az Xbox One élettartamát is jócskán kitolhatja majd.
A hírért köszönet DON GONDOCS-nak!
XO-ra nem hiszem, hogy DX11-ben írták a játékokat. Phil Spencer is megmondta, hogy az XO szempontjából túl sok változást nem fog hozni. Viszont már felhasználható a kinect által lefoglalt 10%, gondolom az API-n is javítottak. Szerintem inkább ezek miatt fog javulni a helyzet.
Amúgy ha jól értelmezem a dolgot, akkor az XO-t gyakorlatilag teljesen a DX12 köré tervezték. És ha ez így van, és a DX12 tényleg 150%-al nyújt jobb teljesítményt, akkor elvileg ezzel a konzol kiegyenlíti a nyers hardwares erőkülönbséget az PS4-gyel szemben, nem?
Szóval csak annyi a probléma, hogy ami igazán jóvá tesz egy játékot az SEMMILYEN mértékben sem függ az APItól. Azt ugyanis úgy hívják, hogy kreativitás. Erről talán pont a Crytrk tudna a legfájdalmasabb storyval szolgálni...
#6: "Amúgy a DX12 minden DX11-es kártyát támogat majd."
Én is így tudom most, de ez biztos? Mert akkor meg nem értem mire fel volt az a nagy károgás az elmúlt egy évben, hogy nem érdemes DX11-es VGA kártyát venni, mert "hamarosan" jönnek a DX12-es kártyák (igen, már a spájzban vannak :), és akkor dobhatjuk ki a kukába a DX11-es kártyákat.
SZERINTEM.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.