A gyártó a Note széria legújabb tagjai mellett a régóta rebesgetett Gear VR headsettel is előállt. A virtuálisvalóság-szemüvegbe egy Note 4-et kell beledokkolni, ez az eszköz agya és kijelzője. Itt végre valóban értelmet nyer a készülék más élethelyzetekben fölöslegesen nagy felbontása, hiszen felnagyított képpel kell kiszolgálnia a felhasználót, ráadásul szemenként elosztva.
A headsettel kapcsolatos egyik legnagyobb meglepetés, hogy annak kifejlesztésében John Carmack, illetve az Oculus csapata is segédkezett. A szemüveg ennek megfelelően több puszta keretnél - mint például a Google kartonból elkészíthető hasonló megoldása - abban ugyanis saját szenzorok is helyet kaptak, amelyek jóval hatékonyabban határozzák meg a viselő fejének pozícióját, mint a telefon érzékelői. A vállalat szerint így az eszköz kevesebb mint 20 milliszekundumos késleltetéssel tud dolgozni, és 96 fokos látószöget ad viselőjének.
Pozitívum továbbá, hogy a platformot megcélzó fejlesztők megadhatnak egy kötött processzor-órajelet, amelyre optimalizálnak, így a hardverből a lehető legjobb felhasználói élmény hozható ki. Emellett az egyes GPU-szálak között is kijelölhető egy prioritási sorrend, hogy a fontosabb folyamat használhassa a fejmozgás-követést, így a felhasználó biztosan azt lássa a kijelzőn, amit adott kontextusban kell. A GearVR mögé a Samsung szerint már olyan komolyabb fejlesztőpartnerek is beálltak, mint a DreamWorks, vagy a Marvel, optimalizált tartalomból tehát lesz majd bőven.
A vállalat idei IFA-s bejelentései között jócskán akadtak meglepetések, még ha fentebb tárgyalt headset egyelőre nem is a konzumer piacot, sokkal inkább a fejlesztőket célozza.
Ha érdekelnek a részletek a két új Galaxy Note phabletről, olvasd el a teljes cikket a HWSW-n!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.