A Star Wars: Rogue Squadron-sorozatot valószínűleg nem sok játékosnak kell bemutatni, de ha valaki mégis lemaradt volna róla: a Factor 5 sorozata 1998-ban indult útjára a LucasArts közreműködésével, és a Star Wars-filmek ikonikus űrhajós csatáit dolgozta fel. Habár az első rész PC-re is megjelent, a cím a konzolok esetében a Nintendo-hívők kiváltsága maradt, Nintendo 64-en és GameCube-on futott.
Azt viszont nem tudtuk eddig, hogy készítők mindezek ellenére igenis terjeszkedtek volna. Julian Eggebrecht, a Factor 5 néhai elnöke az IGN-nek árulta el, hogy több ízben is próbálkoztak az Xboxokon, első körben például azt tervezték, hogy az első generációs Xboxra is megjelentetik a teljes Rogue Squadron-trilógiát. Ezt a projektet végül a LucasArts lelőtte, ezután pedig a Factor 5 az Xbox 360-at szemelte ki magának.
Eggebrecht szerint a Microsoft új konzoljára is egy Rogue Squadront szerettek volna készíteni, azzal a nem elhanyagolható újdonsággal, a sorozat történelmében először a Star Wars: Rogue Squadron - X-Wing vs. Tie Fighter kódnevű játék tartalmazott volna online multiplayert is. Az anyag főleg a kooperatív mókára támaszkodott volna, a főszerepet pedig itt is a Star Wars-filmek jól ismert harcai kapták.
És ugyan ez a fejlesztés is a kukában landolt, Eggebrecht szerint ez volt a pillanat, amikor Shuhei Yoshida (Sony Worldwide Studios) megkereste őket, hogy dolgozzanak inkább a PS3 egyik nyitócímén. Mivel azonban a Sony ragaszkodott ahhoz, hogy az ő saját címét használják, nem ugorhattak neki egy új Star Wars-játéknak - a végeredmény a kiábrándító Lair lett.
És innen már csak egyre rosszabb lett a helyzet: habár még megpróbálták az említett trilógiagyűjteményt átírni a Wii-re, a 2008-as válság miatt ezt a projektet sem fejezhették be, a Factor 5 pedig nem sokkal később le is húzta a rolót.
Egy rakás protyó játék meg még második, harmadik részt is kapott 360-on, míg ez el sem készülhetett. Micsoda marhaság.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.