Sok kicsi sokra megy, bődületes mennyiségben költünk mikrotranzakciókra. Na jó, nem feltétlenül mi, de Ázsiában például egyre jobban mennek a free-to-play játékok, így hiába ellenkezünk, a kiadók valószínűleg jó ideig nem fognak leszokni erről a modellről.
A SuperData nevű elemzőcég jelentése szerint ráadásul a League of Legends egy rekord küszöbén áll, az első olyan játék lehet, ami több mint egymilliárd dollárt fog összekalapozni mikrotranzakciókból. Az elemzők az alábbi toplistával rukkoltak elő egyébként, ezen azt láthatjátok, hogy a különböző PC-s játékok mekkora bevételre tettek szert az ingame költésekből idén január és szeptember között:
Néhány megjegyzés/kiemelés ezzel kapcsolatban:
- A számok a január és szeptember közötti időszakot összegzik, tehát ez korántsem a végeredmény!
- A League of Legends szuperül megy, tavaly összesen 624 millió dollárra futotta neki mikrotranzakciókból, most meg máris 946 millió dollárnál tart.
- Persze nincs könnyű dolga, a nyomában van a tavalyi év legjobban futó free-to-play játéka a Crossfire, illetve a Dungeon Fighter Online is.
- A World of Warcraft negyedik, és az itteni számokban benne sincsenek az előfizetési díjak!
- A DOTA 2 és a Hearthstone (mármint a PC-s verzió) a tízes toplista végén szerepel.
A kép jobb oldalán látható mutatószámok...
Az azt mutatja, hogy a DOTA 20 helyet javított... És mióta is "play now" a game???
Ez azért beszédes..
Továbbra sem vagyok a mikrotranzakciók híve, csak hogy teljes legyen a kép, érdemes tudni a fentieket.
A free 2 play csak egy reklámfogás, igazából az ember csak "kipróbálhatja" a játékokat, viszont, ha nem akar egy évet csak farmolással tölteni és jutni valahová, akkor sajnos rá kell szánni egy nem f2p játék árát ezekre is.
Még megjegyezném, hogy a f2p játékok közül talán a LoL rendszere a legbarátságosabb, mert ami igazán előnyhöz juttatna, a runák nem megvásárolhatóak pénzért, viszont elengedhetetlenek a játékhoz.
Ha most kezdeném a játékot, akkor egy maxos RP csomagot vennék, szépen lassan kivenném a hösöket amik kellene leárazva + várnék runepage leárazásra, és IPböl csak runát vennék.
2000 rp-m van, és skinjeim, és egy darab forintot nem költöttem rá!
E-pénisz növelő a skin vétel semmi más. Magadnak le lehet tölteni olyan programot, hogy skinnel legyél látható, amíg a többieknek sima vagy, ezért csak az marad, hogy te azzal dicsekedni akarsz.
Hősöket meg ingyen lehet, tehát aki azt vesz az még hülyébb.
Dota 2-ben ugyan ez van, ja nem, ott még a cuccokat is össze lehet gyűjteni, tehát aki azt veszi az még retardáltabb, vagy nem tudja már mire költeni a pénzét, olyan sok van.
Mert játék, ugyanis nem kötelező sportként tekinteni rá (bár erre irányul, nem kötelező kompetitíven nyomni).
A teljesítménye pedig mindenképp elismerendő egyébként, hogy úgy első, hogy tényleg nem kötelez semmire, nem vesz rá, hogy mindenképp RP-t költs, mert konkrét előnyre nem teszel vele szert.
Ez a free to play mikrotranzakciós dolog már nagyobb üzlet mint a rendes játékok gyártása...aztán ebben még ha jól látom a telefonos cuccok benne sincsenek :D
Amire még kíváncsi lennék, hogy ebből mennyit profitálnak? Mibe kerül ezeknek a legyártása? Annyi biztos, hogy nem GTS szerű befektetések.
A magánvéleményem annyi, hogy szerintem egyre kevesebb játékot fogunk úgy kézhez kapni a jövőben, hogy azok vételárral teljes értéket nyújtanak majd.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.