Valószínűleg nem csak mi képedtünk el Peter Molyneux decemberi nyilatkozatán, amiben azt mondta, hogy a Kickstarter "pusztító hatású", és túlzott ígérgetésre sarkallja a fejlesztőket. A gondolat szép, de már akkor is furcsa volt, hogy ezt épp az elszállt ígéreteiről hírhedt játékdizájnertől halljuk.
De erre is van magyarázat, ugyanis Molyneux épp maga esett bele ebbe a csapdába. A Godus 2012-es Kickstarter-kampánya során 525 ezer fontot szedett össze a fejlesztőcsapatával, és ezzel több stretch goalt is teljesített a közösség. A probléma azonban nemcsak az, hogy a játék még mindig félkész (a Steamen Early Accessben vásárolható meg), de az így beígért multiplayer mód, a Linux-verzió és a játékhoz készült művészeti album sem készült még el.
És talán nem is fog. A GameSpot úgy tudja, hogy Molyneux csapatát, a 22Canst több kulcsfejlesztő is elhagyta már, másokat pedig átállítottak a The Trial című projektjükre, ami azt sejteti, hogy Molyneuxék már nem igazán akarnak foglalkozni a Godusszal. A lap forrása egyébként konkrétan "kudarcként" emlegeti a játékot.
A GameSpot természetesen Molyneuxt is megkereste a pletykákkal kapcsolatban, aki elismerte, hogy történtek változások a cégnél, és igyekezett - a Godus-rajongók számára is - pozitívan vázolni a helyzetet. Néhány embert valóban átállítottak más fejlesztésre, hogy változatosabbá tegyék a munkájukat, másokat ők maguk küldtek el, ugyanakkor azt is hozzátette, hogy szeretnének újabb embereket is felvenni, így végül többen lehetnek. Ígéretei szerint az elmaradásaikat is pótolni fogják, azt viszont megjegyezte: elképzelhető, hogy a Linux-verzióról lemondanak.
Ennyi. Ígéretek vannak, azt viszont nem tudjuk, hogy mindez mikor valósulhat meg. Molyneux azt is beismerte, és ezzel érthetővé válik a decemberi nyilatkozata is: soha többet nem vágnának bele egy Kickstarter-kampányba ilyen felállásban.
Eközben a Curiosity nyertese hoppon maradt
Érdekesség, hogy ezzel párhuzamosan az Eurogamer interjút csinált a Curiosity nyertesével, aki azt mondta, Molyneux és a 22Cans lerázta őt.
A Curiosityben ugye az volt a játékosok feladata, hogy egy nagy kockát apránként bontsanak szét, és "fejtsék meg" a kocka mélyén heverő "titkot". Molyneux a nyertesnek olyan jutalmat ígért, ami "megváltoztathatja az életét", és mint kiderült ez azt jelentette, hogy az illető részesedést kaphat a Godus nyereségéből, illetve "az istenek isteneként" hatással lehet a játék néhány multiplayer módjára.
Nos, Bryan Henderson győzött, de eddig egy vasat sem kapott, és multiplayer mód híján a jutalom második fele is elmaradt. Henderson azt mondta, hogy a győzelem után egy-két hónappal havi egy rutinlevelet küldött a fejlesztőknek, akik csak lassan reagáltak, és rendre kitérő válaszokat adtak. Henderson mára belefáradt az egészbe, már nem is próbálkozik.
Molyneux persze erre is azt mondta, hogy igyekszik változtatni a helyzeten...
http://ipon.hu/hir/peter_molyneux_nem_beszel_tobbet_a_sajtoval/32662
Végre egy nagy képű buzival kevesebb.
Ha ez bizonyitottan jol megy valakinek sok evig a versenyszferaban akkor szoktak meghivni politikai posztra.
Amugy meg lehet siman egy almodozo jofej ember, aki kimondja az almait es ideig oraig hisz is bennuk, csak aztan sose tudja megvalositani es ugrik inkabb masik temara :d
Es ennek az embernek köszönhetjük a Fable elso 3 részét. De mara ez lett belole. Szégyen gyalazat !:S
Most persze megy a sárdobálás, grat!
Molyneux amúgy egy nagyon furcsa figura, és már régen vicc kategória ami körülötte zajlik. Itt igazából nem csak az a bűne, hogy azt csinálta amit mindig is csinált, hanem, hogy a kickstarteren egy egész finanszírozási modellt járatott le - ami amúgy sok lehetőséget tartogathatna még.
Én ezt az embert már semminek se tartom ideje vissza vonulni.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.