Ha végeznénk egy gyors kutatást, és finn játékfejlesztőkről kérdeznénk a gamer barátokat, tízből kilencen valószínűleg a Remedyt vagy a Roviót emlegetnék, pedig az "üzletet" tekintve kanyarban sincsenek a Clash of Clans és a Hay Day fejlesztőjéhez, a Supercellhez képest.
Az alig 150 főt számláló finn cég a Wall Street Journal jelentése szerint közel 1,7 milliárd dolláros árbevétellel zárta a 2014-es naptári évet, az adózás, kamatok és amortizáció előtti nyeresége pedig 565 millió dollár volt. Ami még ijesztőbb, az a cég növekedése: 2013-ban még "csak" 570 millió dolláros forgalma volt a srácoknak, a haszon pedig 265 millió dollárt tett ki.
Csoda, hogy belefért nekik Liam Neeson egy Super Bowl-reklám erejéig?
EZ megy az 1-esnek :)
Nem csak a felhypeolásban hasonlítanak, de abban is, hogy ilyen játékok eddig is voltak. Katapultból egy halom volt az angry birds előtt, és ebből a clash of clans szerű sz*rból is rengeteg. És egyiknél sem értem, miért ezek terjedtek el.
Nem fogja föl a sok idióta, hogy önmaguk teszik ilyenné a játékot. Ha senki nem adna egy forintot a játékba, egálban lenne mindenki és nem kéne rinyálni. Lenne pár ember aki k*rvagazdag és unatkozik, és nem tartaná be, őket le kéne verni összefogással, és a tömeg ki tudná harcolni azt, hogy valóban ingyenes játék legyen.
Az meg mellékes, hogy hogy tudnak az emberek egyáltalán ingyen játszani ilyen sz*rral, és miért fizetnek még pluszba rá?
A jelenségről még egy South Park rész is készült:
http://southpark.cc.com/full-episodes/s18e06-freemium-isnt-free#source=57baee9c-b611-4260-958b-05315479a7fc:c6cbd5e3-7eae-4cc3-94b7-119c8d412f99&position=6&sort=!airdate
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.