A Phantom Dust rebootját a tavalyi E3-on jelentették be, a Microsoft a munkálatokat a Darkside Game Studios nevű brigádra bízta, aminek ez lett volna az első nagyobb projektje. Azért csak "lett volna", mert februárban kiderült, hogy a projektet elvették a csapattól, és azok ennek következtében le is húzták a rolót.
Hogy mi történhetett a háttérben, arról eddig nem hallottunk semmit, a Kotaku viszont a minap előrukkolt egy hosszabb cikkel, amiben megszólaltatja a Darkside öt egykori munkatársát. Az ő elmondásuk szerint a Microsoft a hibás mindenért: röviden a cég túl sokat kért tőlük, ráadásul ő maga sem tudta eldönteni, hogy mit akar egészen pontosan.
Az eredeti elképzelés szerint ugyanis egy multiplayer-orientált játékon dolgoztak, 5 millió dolláros büdzsét kaptak arra, hogy összerakjanak valamit, ami összevethető a Hearthstone és a League of Legends jelenségével. Ez a koncepció kemény egy hétig élt, a Microsoft ugyanis ekkor azt találta ki, hogy inkább single player címet kéne fejleszteni, mert a rajongók azt szeretnék. A büdzsé és az időkeret nem változott.
A Microsoft később havonta variált valamit a terveken, ezen ötletek közös pontja az volt a srácok szerint, hogy sem az 5 millió dollár, sem az 50 fejlesztőjük, sem pedig az idejük nem volt elegendő a megvalósításukhoz. Sebaj, gondolták ők, januárig összeütöttek egy demót (tippre ez szivárgott ki nemrég), és abban bíztak, hogy ezzel az oldalukon be tudnak még zsebelni 2-3 milliót a csapat bővítése érdekében.
Nos, nem tudtak, a történet többi részét pedig ismeritek. A Phantom Dust reboot egyébként még mindig készül állítólag, csak egy másik csapatnál.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.