Még a liveblogunkban is megjegyeztük, hogy mennyire nem mutogatta a PlayStation Vita kínálatát a Sony, a műsorban (egy-egy multiplatform fejlesztést nem számítva) csak egy gyors videomontázs jutott csak a kézikonzolos fejlesztéseknek.
Shuhei Yoshida, a Sony Worldwide Studios elnöke az IGN-nek mondta el, hogy ennek az a nagyon egyszerű oka, hogy már így is sűrű volt a show, nem fértek bele a PS Vitás játékok. Ettől függetlenül lesznek jó játékok szerinte a Vitára, elég a most bemutatott World of Final Fantasyre, a Volume-ra vagy a Super Time Force Ultrára gondolni.
Viszont lesz, ami biztosan nem lesz már Vitára: Yoshida szerint egyetlen csapatuk sem fejleszt AAA-játékot a kézikonzolra, és azt mondta, valószínűleg a jövőben sem készül majd ilyen projekt náluk. Yoshida már korábban is emlegette, hogy inkább a külsős fejlesztőkben és a kisebb címekben bíznak a továbbiakban, de ennek is megvan az oka (kifogása?).
"Mikor elrajtolt a PSP, óriási dolog volt az emberek számára, hogy PS2-szintű, de hordozható játékokkal játszhatnak. De aztán bemutatkozott a PS3, és az emberek elvárásai a csúcsminőségű grafikával kapcsolatban túlnőtték a PSP képességeit" - mondta, majd hozzátette, hogy ezek után az izmosabb játékokat könnyebb volt az asztali konzolokon életre kelteni. Most ugyanez történik szerinte, és az ő stúdióik is a PS4-re koncentrálnak inkább.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.