Két évvel ezelőtt erősítette meg a Bethesda, hogy az eredetileg Doom 4-nek indult legújabb rész fejlesztését teljesen újrakezdik. A kiadó akkor nem részletezte, miért is hajították a kukába több év munkáját, Pete Hines a Polygonnak adott E3-as interjújában azonban a döntés hátteréről is mesélt.
Hines elmondta, hogy egyszerűen nem voltak elégedettek az addigi eredményekkel, és jobbnak látták, ha hagyják az egészet, kihajítanak minden addigi ötletet és az egész fejlesztést újrakezdik. Időközben persze jó néhányan távoztak a cégtől és pozícióváltások is történtek, de ezek a változások csakis jó irányba lendítették előre a projektet.
Hines állítása szerint a legfőbb probléma ugyanis az volt, hogy abszolút nem hasonlított a Doomra az új rész. Állítólag az egész olyan volt, mintha a Call of Duty vagy a Battlefield kapott volna egy Doom-külsőt, ahogy ő mondta, akár el is nevezhették volna a játékot "Call of Doom"-nak vagy "BattleDoom"-nak. Állítását egyébként megerősíti a nemrég kiszivárgott felvétel is, amelyen pont a törölt Doomból láthatóak részletek.
A marketinges később hozzátette, egyszerűen nem volt elég gyors, elég pergős a játékmenet. A Doomra jellemző esszencia teljesen elveszett, így a régi változatban sokszor azon kapta magát a játékos, hogy más FPS-ekből ismert elemekkel találkozik, és ez abszolút nem jellemző a sorozatra.
Szerintetek az E3-on bemutatott demó már közelebb áll az eredeti Doom játékmenethez?
Az E3-as demó mondjuk amúgy sem ezt sugallta, de abból nehéz eldönteni. Én tűkön ülve várom :D
Szívemből szóltál. Az egyik youtube videóhoz szinte szó szerint ugyanezt a véleményt fűztem. Nevezetesen azt, hogy míg a Doom 3 2004-ben grafikailag is óriási áttörés volt, addig az új Doom esetében ilyet egyáltalán nem látok. Sőt, nem látok különösebb innovációt azon kívül, hogy több a poligon. De ettől függetlenül a két játék grafikai színvonala között messze nincs olyan különbség, ami 11 eltelt évet mutatna. Nem csak a grafikával volt gondom egyébként (ismétlem, szép az új Doom grafikája, csak messze nem "next gen"), hanem egyrészt a tök ugyanolyan pályatervezéssel, másrészt az agyonvilágított pályákkal, harmadrészt pedig a színorgiával, mert néhol olyan az egész, mint egy kifestőkönyv. Ezek szerint nem csak én érzem így (noha rendesen megkaptam érte a magamét a fórumon, igaz, voltak, akik egyetértettek). A grafikai áttörés elmaradása kapcsán halkan megjegyzem: ez az első Doom játék, melynek fejlesztését technológia szempontjából már nem Carmack igazgatta... A végeredmény ezt messze igazolja is.
A játékmenetről meg annyit, hogy tényleg tök jó, hogy a régi fílinget adja, csak tartok tőle, hogy ez itt ki is fújt, mert azon túl, hogy rohangál az ember portálról portálra és darálja ezeket a szépségeket mindenhol, nem nagyon fog mást nyújtani a játék, persze lehet sokaknak ennyi épp elég, de én speciel akkor már inkább benyomom a régebbi részeket, ha erre vágyom...
Én díjaznám ha lenne valami értékelhető sztori is a háttérben egy ekkora múltú és jelentőségű játéknál, de sztem így hogy ráadásul reboot rész is lesz, mert a 4-es jelzés eltűnt így valószínűleg megkapjuk az alapsztorit, néhol esetleg kicicomázva, amit már mindenki ismer ezer éve.
Lassan felvetődik bennem a kérdés, hogy mi az az új amitől hanyatt vághatom magam, mi az amit ettől a játéktól el lehet várni ennyi év után!?
Hozzáteszem szeretném magam hanyatt vágni mint régen, de nem megy és tartok tőle, hogy nem bennem van a hiba, csak sztem ez nem üti meg a mostani mércét. :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.