Hamarosan kényelmesebb vezérlést kaphat a Sony egyelőre prototípus fázisban lévő PlayStation VR szemüvege. A japán gyártó a napokban jelentette be, felvásárolja a SoftKinetic névre hallgató, mélységérzékelésre képes kamerákat fejlesztő belga vállalatot - a cég technológiája mindenféle plusz hardver nélkül teszi lehetővé a térbeli mozgáskövetést. A felvásárlás pontos összegét a vállalat nem közölte.
A Sony korábban Project Morpheus néven futó VR-megoldása jelenleg két PlayStation Move kontrollerpálcát használ, amelyek végén világító gömbök találhatók, ezek mozgását figyeli egy a televízió közelében elhelyezett kamera. A SoftKinetic megoldása nem igényel hasonló eszközöket, a vállalat kamerái képesek beazonosítani a felhasználó kezeit, illetve követni azok pozícióját. A szenzorok a ToF (time-of-flight) kamerák közé sorolhatók, azaz a kiszemelt tárgyak távolságának meghatározásához infravörös fényt bocsátanak ki, majd megmérik az mennyi idő alatt ér vissza az érzékelőhöz. A módszerrel az egyes tárgyak formája nagy pontossággal tapogatható le - ezt az eljárást használja többek között az Xbox One-hoz tartozó Kinect szenzor is.
Mi jön ezután? További részletek a HWSW cikkében!
Azt kell tudni rólam, hogy sosem voltam érzékeny a videojátékokban történő mozgásra. Anno még a kis CRT-n is voltak olyanok akiket megzavart a mozgás, de én nem tartoztam közéjük, később egyre nagyobb monitorokra váltottam, végül már 3 monitoron játszottam, de mégsem környékezett meg a "motion sickness". De a Rift az megtréfált.
Leülni nem lehetett, egy pulthoz vezetett egy kedves hostess lány, feladta a sisakot meg a fejhallgatót majd a jobb kezemet a pultra tette. Nem igazán értettem ez miért kell, de már indult is a program. Egy miniatűr hullámvasúton találtam magam ami egy nappalit járt be. Egész érdekes volt, átmentem egy kanapé alatt, meg megkerültem egy fotelt, átmentem egy dohányzó asztal fölött. Majd egyszer csak megáll, valami fura szerkezetben ami visszaszámolt. Na amint elért a nullához kilőtt a kocsi, én meg ha nem fogom a pultot tuti hanyatt vágom magam. Döbbenetes mennyire át tudja adni a mozgásérzetet a cucc!
Szóval élménynek élmény a VR és ha jól használják tényleg új korszakot jelenthet a videojátékok történetében, de csak ha az ember egy kényelmes karosszékben ül. Szerintem egy ilyen Kinect-VR combo nem fog működni pusztán azért mert az emberek csak össze fogják törni magukat és a környezetük.
Ezt sasold meg! :D
(sajnos nem tudom hogy kell belinkelni)
https://www.youtube.com/watch?v=INDKNA7kXoo
És itt még látják és tisztában vannak a környezetükkel! Képzeld el mit fognak leművelni ha rárakod a fejükre a VR sityakot, meg a fejhallgatót, só szerint se látni se hallani nem fognak!
Bármitől kialakulhat az emberben szenvedély,ezek közül ma a pornó a legkárosabb mert képtelenné teszi a fiatalokat a normális párkapcsolatra.
A move és a kinect egyébként éppen hogy lehetnek kapcsolat teremtő eszközök is.Nagyon fain kis összejöveteleket lehet szervezni általa.
Asszonnyal jókat szoktunk nevetni egymáson! :)
Amúgy szerintem rossz ötlet vegyíteni a VR-t a Kinect-tel. Az emberek még úgy, hogy mindent látnak maguk körül is simán leamortizálták a lakásuk/szeretteik Kinectezés/Wii-zés/Move-ozás közben, el sem tudom képzelni mi lesz ha még a szemüket is bekötik...
Aktuális és egy új fejezetet nyithat a játék"történelemben". Nem kell attól félni hogy a hard-core játékok emiatt megszűnnének.A mozi megjelenésével a tv sem szűnt meg hanem erősödött a piaca.
Szóval akár ráragasztják a for the players matricát akár nem,komoly potenciál van a cuccban.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.