Valve: a többség nem fejleszt gépet a VR-ra

  • Írta: zoenn
  • 2015. október 15.
  • Érdekesség
Link másolása
A Valve legfrissebb felmérése szerint a legtöbb játékos a jelenlegi konfigurációjával ül fel a VR-vonatra, az új technológia miatt eszükben sincs PC-t fejleszteni. Emellett kiderült, hogy a többség a hálószobájában játszik.

A Valve nemrégiben egy felmérést tett közzé a Steam VR fórumán, amire több mint kétezer felhasználó válaszolt. Az eredmények meglepőek: a cég szerint a válaszadók 42 százaléka nyilatkozta azt, hogy nem fejlesztik a jelenlegi konfigurációikat a virtuális valóság kedvéért, és csupán 20 százalék gondolta úgy, hogy új PC-t épít a VR miatt.

A következő kérdés azért is érdekes, mert a Valve-féle Vive szemüveg a Lighthouse technológiát használja, amely az egész szobát egy virtuális térré alakítja. Korántsem mindegy, hogy milyen alapterületű helyiségben használjuk. Ehhez képest nem túl jó jel, hogy a felhasználók 42 százaléka a hálószobájában tartja a PC-jét, 69 százalékuknak esze ágában sincs átvinni máshova.

Az adatok nélkülözhetetlen segítséget nyújtanak a VR-játékok fejlesztőinek. Persze tény, hogy a játékosok szokásai idővel változhatnak, lévén a technológia csak a jövő év elején kezd majd elterjedni közöttük. Pluszban a konzolok esetében mások lehetnek a szokások, hiszen egy Xbox One vagy egy PS4 általában a nappaliban lapul a TV alatt/mellett.

32.
32.
FreeKatana
#29: Lényeges, hogy milyen gagyi tartalom jön rá? Nem vitatom, tényleg nevetséges, semmit nem érő játékokat mutattak be eddig. Kinect szintű faék egyszerű és grafikailag minimalista sz*rokat. Ugyanakkor Kinecttel ellentétben nem kell csak a célzottan arra készülő tartalmat vadászni. A Half Life 2 pl. nagyon jól fest Oculusban, az egyik legjobb, azt mondják. az új Alienről is ezt hallottam. Engem nem a headtracking érdekel, meg nem is az Oculushoz igazított irányítás mindenféle Touch kontrollerrel meg ilyesmivel. Egyszerűen a megjelenítés mássága, ami tv-vel/monitorral nem érhető el. A távolságok érzékelése és így tovább. Egy Metro Reduxot teljesen átlagos módon játszanék, nem hadonászva, nem forgolódva... az egér mindent elintéz, amit kell. Később esetlegesen, ha felnő hozzá a tartalom, akkor bevállalom a forgolódós hadonászós játékokat is, de nekem ahhoz nem kell húzócím, hogy megvegyem.
29.
29.
SLi
hatalmasat fog pukkanni ez a VR lufi
Mik a húzó címek PC-n? egyikhez sem ad hozzá semmit
nem csoda hogy nem igen fejleszt senki emiatt
27.
27.
medson
#26: Ezt teljesen embere válogatja, nekem az összes ismerősöm aki próbálta azt mondta hogy semmi baj nem lett tőle.

.
26.
26.
Neo1989
1X láttam VR gameplayt YT-n és majdnem behánytam tőle, de ugyanezt mondta a teszter gyerek és több komentelő is.
Én lehet öreg vagyok de maradok a szokásos monitor/tv kombonál.
VR nélkül.
25.
25.
Extol
Miért, ülve nem lehet VR-ezni, hogy nem elég a kis szoba??
24.
24.
TokenD
ahogy Spectrum írta, szerintem is az a baj, hogy még nagyon kiforratlan. Ilyen friss cuccot, ilyen drágán nem fognak tömegek megvenni. majd ha kiállja az idő próbáját, és a játék (nah meg a pornó :P ) gyártók is látnak benne potenciált, akkor majd igen. Gépet fejleszteni lehet amúgy is, de csak a VR kedvéért egyenlőre még nem fognak sokan.
23.
23.
Spectrum
Miért gondolják sokan, hogy a tömeg rohanni fog megvenni a teljesen kiforratlan és drága VR-t, amire nyitócímek sem nagyon vannak? Természetes és érthető a kivárás. Az okosóra sem lett átütő biznisz, szerencsére nem lehet akármit letolni az emberek torkán.

Lehet, hogy a VR hosszú távon óriási áttörés lesz, de nekem ez az eredmény nem tűnik meglepőnek.
22.
22.
Nem lesz bukta és sokan meg fogják venni, aztán rájönnek, hogy töredék potenciál és még annyira fejlesztés sem lesz rá elég. Egy AAA-s játék gépigényét meg majd meglássuk mennyire dobja meg. Ha valami elmegy fullHD-ban akkor nyilván kisebb felbontáson olyan dual kijelzőn is el fog menni ami ezekhez kell. Pláne, ha van némi hardware-es támogatottság.

Nekem van külön szoba, igaz 22-es monitorral és kb 4x3 méter térrel amiben még benne van a két asztal+szék is :D De mivel -2es a szemem ezért nem is lesz soha nagyobb tv / monitorom lényegesen, mert már például a Battlefrontban így is hunyorogtam néha a sok aljadék kempeső távcsöves miatt... Hiába a nagy TV, a távolság miatt nekem a kisebb részletek már elvesznek 3-5 méterről...
Gépből is csak majd vga-t kell fejlesztenem, mert a 6 éves HD5770-em nem túl combos már, de ennek csak az időhöz van köze, mert már öreg. Ha majd lesz jó áron VR mindenképp szeretnék egyet, de gépet fejleszteni nem szándékozok csak az miatt...

Konzolról meg csak annyit, hogy bár a mai konzolok tényleg nem túl izmosak, de ott viszont megvan az az előny, hogy normálisan be tudják lőni, hogy mit bír a vas. Lehet, hogy nem sokat, de azért az pont elég lesz ahhoz, hogy még így is látványos dolgokat csináljanak. Ettől függetlenül, annyira lesz ez támogatott és elterjedt, mint a kinekt. Standard-á soha nem fog válni, egy kellemes mellékág lesz, nem több...
21.
21.
Kocsis92
#15: prisoner of war? esetleg pov nézet D:
19.
19.
PaprikaJancsi
#18: Ebben egyetértek. A konzolok túl gyengék lesznek a VR-hez, a Playstation VR is nagy bukta lesz.
Viszont az eddigi plusz eszközökből kiindulva (pl. Kinect). Első Kinect meg Wii konzol meg Ps Move nagy siker volt, meg volt mindegyiknek a varázsa, viszont a második felvonás egyiknek sem jött be. A VR ennek fejében még rohadt drága is lesz. Rövid távon lehet, hogy felkapott lesz, de ezek is csak egyszer használatos újítások. Mire eléri a technológiai, hogy ezt felhúzza egy magasabb szintre, már mindeki magasról tesz rá.
18.
18.
blountex
#17: Úgy gondolom VRnek egyedül Pc-n van létjogosultsága jelenleg, a konzolok ehhez szerintem gyengék, de kiváncsi vagyok hogy oldják ezt meg. Már is abból látszik, hogy még a Ps4 sem képes futtatni az SW Battlefrontot 1080pben, hát még a stabil 60fps-re ami itt aztán tényleg számít. Valahol érthető is, hisz 120-ért ennyit lehetett kihozni belőle.
17.
17.
strike19
Szerintem jó dolog a VR.
DE mire lesznek normális AAA játékok addig elfog telni vagy 3 év.Ebben a konzol generációba nem nagyon várok el sok mindent a VR-től.
16.
16.
blountex
#10: Úgy bírom az ilyen konzervatív felfogásokat. Teljes passzivitás 100%-os fokon. Még véletlenül se nyitná valamelyik felé.
Mint itt is, az idő igazolja, hogy mennyire életképes a cucc, a te általad felsoroltak már lecsengtek, azonban ez vélhetőleg más lesz, mint ami eddig volt, nem csak játékra használható, mekkora hasznot fog ebből húzni még mondjuk a *pornó*, de ez csak az egyik véglet.
15.
15.
Galamb009
Remélem lesz VR pornó POW nézetben.
14.
14.
piskóta
Először bújjon ki az a macska a zsákból, aztán meg látom, hogy érdemes-e költeni rá. De nagyon szeretném, ha be válna. Metro Redux-ot kib@szottul szeretnék VR-ben játszani (nem mintha támogatná, csak példa).
12.
12.
shooter1234
Nekem szerencsére van hozzá vasam, úgyhogy nem tervezek fejlesztést. A gépem meg marad a szobámba, mivel nemrég alakÍtottam át a másik szobát egy más célra.
10.
10.
crashpipi
Engem annyira érdekel speciel, mint a Kinect vagy a PS camera. Ingyen sem kell majd. És a benne rejlő későbbi lehetőségek sem érdekelnek. Azt szeretem és úgy, amit évtizedek óta megszoktam. Nem akarok forogni, hadonászni, ugrálni és azt meg végképp nem akarom, hogy ne lássam a szemem sarkából játék közben, hogy mi történik körülöttem...
9.
9.
FreeKatana
Nekem se nagyon kell fejleszteni. Majd csak egy új vga kell, az R9 280x helyett a komolyabb programokhoz, addig meg elvagyok ilyen Half Life 2, Doom 3 BFG, Stalker, Skyrim stb szintű játékokkal.
8.
8.
unrealnoise
plusz nem egy játékos van, akinek fejleszteni sem kell, és én sem veszuek új gépet majd, csak egy procit, meg egy ütős GPU-t, aztán tsá.

Addig elvagyok i3-al meg GTX 960-al.
7.
7.
logic5
Én már fejlesztettem.. Engem érdekel! Ez van!
3.
3.
ADMlN
Nálunk mindkét desktop a nappaliban van. Így ha nekem vagy páromnak dolgoznia kell (vagy játszani szeretne) éjszaka, akkor a másik zavartalanul aludhat a hálóban. Szerintem ez így logikus. Ennél csak az lenne hatékonyabb, ha dedikált szobában lehetnének a gépek. Majd valamikor ha saját ház építésére adom a fejem, tuti benne lesz a tervekben.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...