A tavalyi naptári év harmadik negyede kifejezetten erősre sikerült Activisionéknél, ami nem meglepő, a Destiny rendkívül erősen indult.
Ezek után a kiadó gyengébb harmadik negyedévre számított idén, és bár a legfrissebb számok valóban elmaradnak a tavalyi év hasonló időszakához képest, összességében várakozásokon felül teljesített végül a cég: az árbevétele 1,04 milliárd dollár volt - aminek a 67 százalékát a digitális forgalom tette ki -, ehhez részvényenként 21 centes nyereség párosult.
A Call of Duty-sorozat kétszámjegyű növekedést mutatott fel éves szinten, még mindig nagyon jól fogynak a korábbi epizódok - sőt, az Advanced Warfare összességében a legkeresettebb next-gen játéknak számít. Érdekesség, hogy a Black Ops III közeledése miatt erősen felpörgött a Black Ops II rajongótábora, az Activision havi szinten 12 millió (!) egyedi játékost mért az elmúlt időszakban.
A Destiny: The Taken King kiváló fogadtatást kapott a cég szerint. A PlayStationön megdöntötte a játék az első napi letöltésrekordot, ráadásul a játékosok átlagosan több mint 3 órát nyúzzák a játékot. Összesen egyébként több mint 25 millió regisztrált gamerrel büszkélkedhet a cím.
A Blizzard játékostábora is jelentősen meghízott a tavalyi évhez képest, 50 százalékos a növekedés éves szinten, már ami a havi egyedi játékosok számát illeti. Ez értelemszerűen inkább a Hearthstone-nak, a Heroes of the Stormnak és a Diablo III-nak köszönhető, a World of Warcraft csak hátráltatta a céget: az elmúlt negyedévben 5,5 millióra csökkent a játék előfizetői tábora.
Ez egyébként minimális zsugorodás az előző negyedévhez (akkor 5,6 millió játékosa volt az MMO-nak), ugyanakkor láthatóan a kiadó számára is neccessé vált az egyre kisebb számok kommunikálása, ezért a jövőben nem is fogja elárulni, hogy éppen mekkora a World of Warcraft közössége. Az Overwatch egyébként szintén nagy érdeklődésre tart számot, a játék bétatesztjére 7 millióan regisztráltak.
A Guitar Hero Live eladásairól még nem tudunk semmi konkrétat (az már a negyedik negyedévben jelent meg), de az Activision megerősítette, hogy az előző két rész elsőhetes eladásait felülmúlta a játék.
Egyre kisebb az a fogyasztói réteg, amit be lehet vonzani.
Egyszerűen már kiment a divatból, nem érdekli az embereket.
De ez benne is van a cikkben!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.